וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב נייח-נייד

אמיתי זיו

24.2.2008 / 15:22

חברות הסלולר בוחנות אפשרויות להיכנס לשוק הביתי - ומנגד HOT תשיק שירות שיחות מהסלולרי במחירי הקו הנייח

הטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרת לשחקניות התקשורת בשוק הישראלי לפזול למגרשים של המתחרות. במסיבת עיתונאים שאירחה היום נורטל, הודיעה חברת הכבלים על ניסוי שהיא עורכת. כשלקוח HOT נמצא באזור כיסוי של רשת אינטרנט אלחוטי Wi-Fi, הוא יוכל להוציא שיחה מהמחשב הנייד או מהטלפון הנייד שלו, (במידה שהנייד תומך Wi-Fi) - דרך מספר ה-HOT שלו ובתעריפי HOT הביתיים, שהם זולים יותר. הלקוח יוכל גם לקבל שיחות נכנסות מקו ה-HOT אל הנייד שלו.

הניסוי מתקיים כעת במשרדי HOT בפארק התעשייה בקיבוץ יקום: כל עובדי החברה מדברים באמצעות הטלפון הנייד על גבי התשתית הנייחת. נורטל היא שבנתה את המתגים שמאפשרים את השירות, כמו גם את הזיהוי של הלקוח ואת החיוב החודשי.

בחברת HOT מעריכים שפתרון ה-FMC הזה (Fixed Mobile Convergence) יחסוך ללקוח 20% מהחשבון הסלולרים שלו. בחברה מעריכים ששליש מהשיחות הסלולריות כיום יוצאת מהבתים, למרות קיומו של קו נייח סמוך - מטעמי נוחות.

כעת, בשל ריבוי הרשתות האלחוטיות הביתיות, יוכלו דיירי הבית להוציא שיחה מהמכשיר הנייד, במחירים של קו נייח. הטכנולוגיה מאפשרת למספר אנשים להתקשר מהמכשירים הניידים על אותו קו HOT בו זמנית.

ההשקה המסחרית של השירות צפויה לקראת סוף השנה, ובמהלך שיווקי מקדים תציע HOT גם נתבי אינטרנט אלחוטיים ביתיים במחיר מסובסד, בדומה למהלך של בזק כיום. השירות יהיה חסכוני במספר מישורים: ראשית, שיחה יוצאת מהשירות לטלפון נייח, תחויב בתעריף HOT שהוא לרוב תשלום חודשי קבוע מזערי. שנית, שיחה לטלפון נייד מהשירות תעלה 34 אגורות לדקה, מחיר זול מרוב חבילות החיוב של החברות הסלולריות כיום.

לבסוף, שיחה מחו"ל, במידה שהלקוח נמצא בכיסוי Wi-Fi, תעלה בדיוק את אותו המחיר כמו שיחה בארץ, דבר שמהווה חיסכון גדול עבור המשתמשים. בשיחות נכנסות יוכל המשתמש להגדיר: "סוכן אישי לצלצול", וניתן יהיה להגדיר שהשיחה תועבר אוטומטית מהנייח לנייד או ששניהם יצלצלו במקביל.

אנטנת סלולר ביתית

ב-HOT מבקשים להבהיר שהמהלך לא עומד בסתירה לרצונה של החברה להיכנס גם לשוק הסלולרי המסורתי, בתור מפעילה וירטואלית על גבי תשתית החברות הסלולריות. זאת, במודל שנקרא MVNO: "פתרון ה-FMC מיושם כחלק מאסטרטגיה כוללת להכנסת שירותי MVNO עם קבלת רישיון למפעיל סלולרי וירטואלי", מוסר דוד קמיניץ מנכ"ל החברה - כשהוא מכוון דבריו גם למשרד התקשורת, שטרם הכריע לגבי המודל.

במקביל, בחברות הסלולר בוחנים אפשרויות להיכנס לשוק הביתי. מעבר לרישיון לספק שירותי VOB, שיש היום לחברות הסלולריות שאותו הן עדיין לא מממשות, נבחנת גם טכנולוגיה שמכונה Femtocell.

מדובר באנטנת סלולר ביתית קטנה, שתאפשר לחברות הסלולר לשפר את הכיסוי בתוך הבתים וכן לגבות מחירים מוזלים כאשר הלקוח נמצא תחת הכיסוי של אותו המשדר הביתי. פרטנר בוחנת כעת במעבדותיה את טכנולוגיית ה-Femtocell, עם ציוד של אלקטל-לוסנט וגם בחברות המתחרות בוחנים את הטכנולוגיה, ברמה כזו או אחרת.

נכון להיום, המודל הכלכלי של ה-Femtocell לא ברור: משדר כזה עולה בין 100 ל-150 דולר ולא בטוח שהלקוח הפרטי יהיה מוכן לשלם סכום כזה, או שהחברות הסלולריות יהיו מוכנות לסבסד מכשיר כזה.

שנית, ה-Femtocell יכול להוזיל את השיחות ללקוח, דבר שעלול להיות הפוך מהאינטרס של החברות הסלולריות. שלישית, ה-Femtocell תלוי בחיבור ADSL מהיר, דבר שמחייב תשלום נוסף. בכל מקרה, הטכנולוגיה לא תיראה בארץ, אם בכלל, לפני שנת 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT
  • נורטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully