וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון מתחבטת במדיניות הפחתת התשתית האנלוגית בדו"חותיה: תיפטר ממנה עם השקת רשת ה-X1

ערן גבאי

7.10.2001 / 12:17

כך נודע ל-TheMarker.com; חיסול הרשת הישנה ייאלץ את פלאפון לחשוף את מספר מנוייה הרדומים - בעיה לא פשוטה במאבק מול פרטנר על המקום השני בשוק הסלולר

חברת פלאפון החליטה להיפטר מהרשת האנלוגית שלה עם השקת הרשת הדיגיטלית החדשה - ה-CDMA 2000X1 - וכעת מתחבטים בפלאפון במדיניות הפחתת התשתית בדו"חות החברה, כך נודע ל-TheMarker.com.

בפלאפון מודעים לכך שהרשת האנלוגית חייבת "לסיים את חייה", אך ממשיכים להחזיק בה מסיבות חשבונאיות ומכיוון שנפח זמן האוויר שלה אינו מאפשר מעבר כל הלקוחות לרשת הדיגיטלית בשלב זה.

מערך העלויות של החברה ייפגע באופן לא מבוטל בעקבות הפחתת התשתית, ועל כן מתחבטים בפלאפון לגבי עיתוי ומינון הפחתת התשתית מהדו"חות.

בכל מקרה, חיסולה של הרשת האנלוגית - מעריכים גורמים בשוק - יתרחש לא לפני שהרשת החדשה תחל לפעול ותמנה כ-100 אלף לקוחות לפחות. אנליסטים בשוק מעריכים כי דבר זה יתאפשר ברבעון השלישי או הרביעי של 2002.

בהקשר זה יש לזכור כי שתי המתחרות העיקריות של פלאפון - סלקום ופרטנר - מתכוונות להשיק את רשתות ה-GPRS שלהן בראשית 2002 וידחקו בפלאפון ליישר קו.

בינתיים, מנכ"ל פלאפון החדש, יעקב גלברד, ביקש להכניס שינויים בתנאי המכרז למערכות החדשות והדבר גרר עיכוב נוסף בהשלמתו. לשלב הסופי במכרז עלו לוסנט , נורטל , מוטורולה וסמסונג.

עלות ההשקעה שתידרש מפלאפון לשדרוג הרשת לטכנולוגיית ה-X1 נאמדת, על פי ההערכות בשוק, בכ-60-80 מיליון דולר.

גורמים בשוק סבורים כי פלאפון שגתה כשלא השכילה למחוק את התשתית האנלוגית, ולטענתם היתה החברה חייבת לבצע את המהלך עוד בשנה שעברה.

אנליסטים מעריכים כי פלאפון תבצע את ההפחתה של התשתית הישנה בדו"חותיה עוד השנה, כחלק מהמדיניות של החברה לראות את שנת 2001 כשנה אבודה. עם זאת, החלטה שכזו תאיץ בהנהלה החדשה לגבש את התוכנית העסקית שלה ולהציגה בפני הדירקטוריון. נכון לעכשיו אמורה התוכנית העסקית להיות מוצגת בפני דירקטוריון החברה רק בסוף השנה.

הרשת האנלוגית מעיקה על פלאפון כיוון שעלות ההפעלה של קו אנלוגי גבוהה פי שניים מזו של קו דיגיטלי, וקיבולתו מהווה כשליש בלבד מזו בקו הדיגיטלי.

פלאפון הפסידה מספר לקוחות אנלוגיים לא מבוטל, כאשר בעת שניסתה להעביר אותם לרשת הדיגיטלית התבקשו האחרונים לתשלום נוסף. דבר זה יצר מרמור ורבים מהם - כ-80% על פי ההערכות - עברו לרשתות המתחרות. על כל פנים, מהלך של חיסול הרשת האנלוגית ייאלץ את פלאפון לחשוף את מספר מנוייה הרדומים.

ההערכות הן כי כ-15%-18% מסך מנוייה של פלאפון הם אנלוגיים, ואלה מהווים כ-60%-70% מכלל "הלקוחות הרדומים" של החברה. למעשה, מתוך נתח זה נראה כי רק כמחצית הם מנויים משלמים.

בהתאם להערכות תצטרך פלאפון לחשוף כ-150 אלף לקוחות רדומים - בעיה לא פשוטה מבחינתה במאבק מול פרטנר על המקום השני בענף הסלולר במונחי מספר מנויים. כמו כן, מספר דומה של מנויים יצטרך לעבור לרשת הדיגיטלית, תוך הצגת הצעות מפתות מספיק וסבסוד גבוה של החברה.

בעיה נוספת שתדחק בפלאפון בקבלת ההחלטה על ביצוע המהלך של חיסול הרשת האנלוגית וביישומו היא בעיית היעדר המיצוב לחברה. בעוד פרטנר מזוהה עם מותג צעיר, יאפי וטכנולוגי, וסלקום מזוהה עם מותג עממי וזול - לפלאפון אין מיצוב, ועל כן היא סובלת בסעיף גיוס לקוחות חדשים. פלאפון נתפשת כמותג יקר הפונה לפלח השוק העליון, וברור לכל שמיצוב חדש לא ידור בכפיפה אחת עם המשך הפעלתה של הרשת האנלוגית.

בסופו של דבר החלטת החברה בנושא התשתית תלויה במשתנים רבים - מספר המנויים שתידרש להעביר לרשת הדיגיטלית, מספר המנויים הרדומים שהחברה תאבד, שיעור ההכנסות שתפסיד, היקף ההשקעה של פלאפון בשדרוג הרשת והשתלבות המהלך בבניית והחדרת המיצוב החדש שלה - ותחייב החלטות אמיצות מצד דירקטוריון פלאפון והנהלתה החדשה.

עד לשעת פרסום הידיעה לא התקבלה תגובה מחברת פלאפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully