וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: המסחר נפתח ביציבות

טל לוי

25.2.2008 / 10:31

המשקיעים ממתינים לפתיחת המסחר בארה"ב ולהודעת בנק ישראל על גובה הריבית במשק. מניית החברה לישראל טיפסה ב-3.1%

הבורסה של תל אביב פותח את יום השני השבוע לאחר עליות השערים הנאות שנרשמו אתמול ובהמתנה לפתיחת המסחר בארה"ב: מדד המעו"ף נסחר בשעה זו ללא שינוי וכך גם מדד תל אביב 100.

בשוק ימתינו להחלטת בנק ישראל בדבר גובה הריבית במשק, כאשר לפי שעה הדעות חלוקות באשר לשאלה האם תיוותר הריבית ברמה של 4.25%, או שמא יבחר נגיד הבנק להוריד את הריבית ב-0.25%.

המשקיעים בבורסה מעוניינים בהפחתת ריבית שתהפוך את הפקדונות הבנקאיים לפחות כדאיים ותעביר כסף רב יותר לבורסה. ריבית נמוכה מאפשרת לחברות לקבל הלוואות במחיר נמוך יותר, ובכך מעלה את שוויין.

גם היצואנים - שרווחיותם נשחקת בשל צניחת שער הדולר - מקווים כי הורדת ריבית תפסיק או לכל הפחות תמתן את קריסת המטבע האמריקאי. אולם הורדת ריבית גורמת לציבור לחסוך פחות ולקנות יותר, כך שהיא עשויה לגרום לעליית מחירים, כלומר לאינפלציה. אמנם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר נותר ללא שינוי, אך על פי נתוני החודשים האחרונים, נראה כי בישראל עדיין שוררת אינפלציה.

החברה לישראל מגיבה בעליות לנוכח פרסומים בעיתון ה"גרדיאן" כי בעלי השליטה בחברה סמי ועידן עופר מתכננים להנפיק את החברה הבת, צים, בבורסה של הונג קונג ולגייס 500 מיליון דולר. החברה הבת השניה, כימיקלים לישראל מרכזת תשומת לב רבה, לאחר שהוסיפה אתמול 2.6% והגיעה למחיר שיא. הטריגר להתחזקותה הוא עלייה במחירי הדשנים בעולם.בנוסף, מתמודד כי"ל על רכישת מכרה בגרמניה המכיל 200 מיליון טון אשלג (חומר הגלם בו משתמשת החברה). בבית ההשקעות אי.בי.אי העלו את מחיר היעד עבור מניית דיסקונט ל-12.3 שקל - גבוה ב-23% ממחירה בשוק, והותירו את ההמלצה על "קנייה". הסיבה להעלאת מחיר היעד היא קמפיין משכנתאות שנועד לגייס לקוחות חדשים, לצד פנייה לעובדי המדינה. מי שצפוי להיפגע מכניסתו האגרסיווית של דיסקונט לתחום המשכנתאות הוא בנק המזרחי טפחות, שלו פעילות משכנתאות עניפה. דלק רכב, שהציגה תשואה של יותר מ-100% ב-2007, פירסמה אתמול את הדו"חות הכספיים שלה לשנה זו, מהם עולה כי הכנסותיה עלו ב-14% ל-4.63 מיליארד שקל, אולם הרווח הנקי זינק ב-56% ל-426.7 מיליון שקל. דלק רכב, המייבאת לארץ את רכבי מאזדה ופורד, נהנתה מרווחיות גבוהה בעקבות דגמי המכוניות החדשים ששווקו ברבעון הרביעי של השנה, ובעיקר מאזדה 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully