וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכו הנאשמים בפרשת קרדן

הילה רז

25.2.2008 / 11:49

יוסף גרינפילד, יצחק גרוסמן ואיתן רכטר הואשמו בעשיית שימוש במידע פנים וברכישת מניות של החברה בעשרות מיליוני שקלים

יוסף גרינפילד, יצחק גרוסמן ואיתן רכטר זוכו היום מהאישומים נגדם על עבירות ניירות ערך בפרשת קרדן. גרינפלד, שהיה הדמות הדומיננטית בקרדן בכה במהלך הדיון, ובסופו כאשר נשאל לתחושתו השיב "העיניים מדברות".

גרינפלד וגרוסמן, דירקטור ושותף לקבוצת השליטה בחברה, מואשמים כי ב-98' עשו שימוש במידע פנים הנוגע לתוכנית רה-ארגון בחברה - שהיתה עתידה להעלות משמעותית את ערך המניות - באמצעות ביצוע סדרת רכישות של מניותיה בעשרות מיליוני שקלים. תוכנית הרה-ארגון הנטענת כללה את איחוד הון המניות בחברה באוגוסט 98', ממניות בערך 5 שקלים ומניות בערך שקל למניות בערך שקל אחד בלבד. כמו כן, התוכנית כללה ביטול אחזקות משותפות של החברה ושל בעלי השליטה בה.

השופטת זיוה הדסי-הרמן, סגנית נשיא בית משפט השלום בתל-אביב הקריאה הבוקר את עיקרי הכרעת הדין המשתרעת על פני 136 עמודים, ובה ביקורת על התנהלות הפרקליטות בתיק.

בין היתר אומרת השופטת הרמן-הדסי: "וזאת יש לזכור. כתב האישום הוגש ביום 10 למארס 2004, החקירה התבצעה בשנים 2000-2001 ואילו הפגישה בבנק התקיימה באפריל 1998. במועד זה מצבה של קרדן רחוק כרחוק מזרח ממערב מהמצב שהיה בעת שהתנהלה החקירה ואילך.

"גרינפלד אמנם האמין בחברה והשקיע בה ממיטב כספו, אך ביום בו התייצב בפני אנשי הבנק היה בבחינת מי שמושיט ידו לקבלת הלוואה, בין היתר, על סמך תוכניות עתידיות לארגון החברה, תוכניות אותן הבנק אינו יכול לקבל כערובה לאשראי. בנסיבות אלה ההיגיון והשכל הישר מחייבים שהבנק הסתמך על המצוי ולא על הרצוי, על היש והקיים ולא על תוכניות לארגון מחדש אשר טרם הועלו, באופן מלא, 'על הנייר'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully