וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי טפחות יגייס 700 מיליון שקל

25.2.2008 / 12:45

בנק המזרחי טפחות יגייס 700 מיליון שקל עד סוף 2009 ויגדיל בכך את יחס הלימות ההון ל-12% לעומת 11.48% נכון לסוף הרבעון השלישי של 2007. הכסף שיגייס מזרחי טפחות יוגדר כ"הון משני עליון" והוא חלק מההון העצמי של הבנק לצרכי מתן אשראי.

יחס הלימות ההון מגדיר כמה אשראי יכול הבנק להעניק מתוך כלל ההון שברשותו וההון שנותר בקופת הבנק משמש ככרית ביטחון לפקדונות הציבור. בנק ישראל דורש מהבנקים המקומיים להציג יחס הלימות הון של 9% לפחות, אולם בבנקים נוהגים לשמור על יחס גבוה יותר שנע בדרך כלל סביב 11%. יחס הלימות הון גבוה מעיד על איתנותו הפיננסית של הבנק וכך הוא זוכה לדירוגים גבוהים יותר מחברות דירוג האשראי.

מנכ"ל הבנק, אלי יונס, ציין כי מטרת הבנק להגיע להלימות הון של 12% לפחות, עד לסוף השנה הבאה, מצטרפת לצעדים נוספים המובילים את הבנק לאימוץ סטנדרטים בינלאומיים בניהול פעילותו, כפי שמקובל במערכות הבנקאות המתקדמות בעולם.

יצוין כי אין שינוי במדיניות הדירקטוריון, כפי שהוחלט עליה באפריל 2006, לשמור על יחס הון ראשוני ומשני לא כולל הון משני עליון, בשיעור שלא יפחת מ-10%. גם במדיניות הדיווידנד של הבנק לא יחול שום שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully