וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: המסחר הסתיים ביציבות

טל לוי

25.2.2008 / 17:53

מדד המעו"ף ננעל ללא שינוי ברמה של 1,116.1 נקודות, ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.1% לרמה של 1,039.3 נקודות. החברה לישראל הוסיפה 3.4%

הבורסה של תל אביב חתמה את יום המסחר השני השבוע ביציבות לאחר שהמסחר התנהל תנודתיות מסויימת: מדד המעו"ף ננעל ללא שינוי ברמה של 1,116.1 נקודות ומדד תל אביב 100 ננעל בירידה של 0.1% וברמה של 1,039.3 נקודות. מחזורי המסחר היו ערים והסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל. בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות.

בשוק הסולידי נסחרו איגרות החוב בעליות של עד 0.2%. המסחר התנהל על רקע ההמתנה להכרזה על גובה הריבית הערב ב-18:30. במידה והריבית תרד, צפויות גם התשואות על איגרות החוב לרדת ופירוש הדבר כי מחירן צפוי לעלות.

בשוק ימתינו להחלטת בנק ישראל בדבר גובה הריבית במשק, כאשר לפי שעה הדעות חלוקות באשר לשאלה האם תיוותר הריבית ברמה של 4.25% או שמא יבחר נגיד הבנק להוריד את הריבית ב-0.25%.

המשקיעים בבורסה מעוניינים בהפחתת ריבית שתהפוך את הפקדונות הבנקאיים לפחות כדאיים ותעביר כסף רב יותר לבורסה. ריבית נמוכה מאפשרת לחברות לקבל הלוואות במחיר נמוך יותר, ובכך מעלה את שוויין.

גם היצואנים - שרווחיותם נשחקת בשל צניחת שער הדולר - מקווים כי הורדת ריבית תפסיק או לכל הפחות תמתן את קריסת המטבע האמריקאי. אולם הורדת הריבית גורמת לציבור לחסוך פחות ולקנות יותר, כך שהיא עשויה לגרום לעליית מחירים, כלומר לאינפלציה.

מדד מניות הבנקים איבד 0.6%

מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר נותר ללא שינוי, אך על פי נתוני החודשים האחרונים, נראה כי בישראל עדיין שוררת אינפלציה.

החברה לישראל הגיבה בעליות לנוכח פרסומים בעיתון ה"גרדיאן", לפיהם בעלי השליטה בחברה סמי ועידן עופר מתכננים להנפיק את החברה הבת, צים, בבורסה של הונג קונג ולגייס 500 מיליון דולר. החברה הבת השנייה, כימיקלים לישראל ריכזה תשומת לב רבה, לאחר שהוסיפה אתמול 2.6% והגיעה למחיר שיא. הטריגר להתחזקותה הוא עלייה במחירי הדשנים בעולם. בנוסף, מתמודדת כי"ל על רכישת מכרה בגרמניה המכיל 200 מיליון טון אשלג (חומר הגלם בו משתמשת החברה). בבנק ההשקעות HSBC העלו היום את מחיר היעד לכי"ל ל-61.5 שקל מ-52 - גבוה ב-16% ממחיר המניה הבוקר. ההמלצה על המניה נותרה על "תשואת יתר".

מדד מניות הבנקים איבד 0.6% בהובלת לאומי והפועלים. בבית ההשקעות אי.בי.אי העלו את מחיר היעד עבור מניית דיסקונט ל-12.3 שקל - גבוה ב-23% ממחירה בשוק, והותירו את ההמלצה על "קנייה". הסיבה להעלאת מחיר היעד היא קמפיין משכנתאות שנועד לגייס לקוחות חדשים, לצד פנייה לעובדי המדינה. מי שצפוי להיפגע מכניסתו האגרסיווית של דיסקונט לתחום המשכנתאות הוא בנק המזרחי טפחות, שלו פעילות משכנתאות עניפה. המזרחי הודיע, כי יגייס 700 מיליון שקל עד סוף 2009 במטרה להגדיל את יחס הלימות ההון של הבנק ל-12% לעומת 11.48% כיום.

דלק רכב, שהציגה תשואה של יותר מ-100% ב-2007, פירסמה אתמול את הדו"חות הכספיים שלה לשנה זו, מהם עולה כי הכנסותיה עלו ב-14% ל-4.63 מיליארד שקל, אולם הרווח הנקי זינק ב-56% ל-426.7 מיליון שקל. דלק רכב, המייבאת לארץ את כלי הרכב של מאזדה ופורד, נהנתה מרווחיות גבוהה בעקבות דגמי המכוניות החדשים ששווקו ברבעון הרביעי של השנה, ובעיקר מאזדה 2.

טבע נסחרה על רקע קביעת בית המשפט בהולנד בדבר השקת גרסה גנרית לתרופה ה-Fosamax במדינות נוספות באירופה לאחר שקיבלה אישור לשווק את הגרסה הגנרית שלה בארה"ב. מדובר בתרופה שפותחה בידי חברת מרק ושמיועדת לטיפול בהידלדלות עצם (אוסטיאופורוזיס). בית המשפט בהולנד דחה את תביעתה של מרק, היצרנית המקורית של התרופה, למנוע מטבע מלשווק גירסה שלה לתרופה, גרסת ה-Alendronate ב-70 מ"ג.

מדד מניות הנדל"ן המשיך גם היום לספוג אש הוא סיים בירידה של 1.1% בהובלת מניית אפריקה ישראל וגזית גלוב. שיכון ובינוי נסחרה על רקע הודעת החברה סמוך לתום המסחר כי תמכור את כל אחזקותיה בחברת אבן וסיד (50%) לחברת רדימיקס תמורת 41 מיליון דולר אולם לא יותר מ-165 מיליון שקל. שיכון ובינוי תרשום רווח מוערך של 50 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully