וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קצב יקבל את מלוא תנאיו כנשיא לשעבר?

צבי זרחיה

26.2.2008 / 12:38

אם הנשיא לשעבר לא יורשע בעבירה שיש עימה קלון, הוא יזכה למימון עד סוף חייו בגובה 27 מיליון ש"ח. ביקורת במערכת הפוליטית

בעקבות החלטת בג"ץ לאשר את עסקת הטיעון עם נשיא המדינה לשעבר משה קצב (62), הנשיא לשעבר יקבל תנאים וצ'ופרים מקופת המדינה בעלות מצטברת של כ-27 מיליון שקל עד הגיעו לגיל 78.

בעסקת הטיעון לא מופיעה עבירת הקלון: פרקליטיו טענו כי בעבירות אין קלון ואילו היועץ המשפטי לממשלה סבורים שיש בעבירות הללו קלון. במידה שבית משפט שיתבקש לאשר את עסקת הטיעון עם קצב יחליט שאין קלון יקבל קצב את כל התנאים הניתנים לנשיא לשעבר, למרות שכבר אינו איש ציבור בדומה לנשיאים הקודמים לשעבר.

הנשיא לשעבר זכאי לתקציב של 1.1 מיליון שקל בשנה לאחזקת ביתו הפרטי בקריית מלאכי, וכן להעמדת לשכה, העסקת עוזרים מזכירות ועוד. כמו כן, הוא זכאי לרכב שרד ולנהג על חשבון המדינה. למשך 16 שנה המדובר איפוא בעלות למדינה (במונחים קיימים) של כ-17.6 מיליון שקל.

נוסף על כך, הוא זכאי לפנסיה חודשית של כ-48 אלף שקל בחודש כ-600 אלף שקל בשנה. המדובר בסכום של 9.6 מיליון שקל למשך 16השנים הבאות עד הגיעו לגיל 78 שהוא תוחלת החיים. הוא זכאי לפנסיה לכל ימי חייו בלי כל קשר להרשעתו.

בעקבות חשיפת TheMarker על התנאים הללו לקצב החליטה אשתקד ועדת הכספים להקפיא את העמדת התנאים הללו לקצב למעט פנסיה חודשית, רכב ואחזקת הבית בקריית מלאכי. בתקציב המדינה לשנת 2008 שוריין סכום של 1.1 מיליון שקל עבור קצב.

הוועדה קבעה כי התנאים הללו (למעט פנסיה) ישללו מנשיא, רה"מ ונבחר ציבור שהורשע בעבירה שיש עימה קלון. לפי עמדת סנגוריו של קצב אין בעסקת הטיעון משום קלון. במידה שעמדה זו תתקבל על ידי בית המשפט במסגרת עסקת הטיעון הרי שקצב יהנה מכל התנאים.

יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר הבוקר (שלישי) כי אל ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לתת יד לחוצפתם של עורכי דינו של קצב הטוענים שאין בעבירות הללו קלון. אי קביעת קלון משמעותו מתן תקציב שנתי מהמדינה לקצב לכל ימי חייו עבור שירותים שקצב צריך לספק שירותים לציבור- שאינו רוצה בהם בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully