וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת סל התרופות: "300 אלף חולים לא יקבלו תרופות"

יובל אזולאי

26.2.2008 / 13:10

יו"ר הוועדה פרופ' מרדכי פיינרו: "על כל חולה שקיבל תרופה, יש שניים שלא יקבלו. ניסינו לתת לכל חולה תרופה שהיא בחזקת החמאה והלחם"

ועדת סל התרופות סיימה את דיוניה וקבעה את רשימת התרופות והטכנולוגיות הרפואיות שייכללו בסל בהיקף של 450 מיליון שקל. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (שלישי) במשרד הבריאות בתל אביב אמר יו"ר הועדה, פרופסור מרדכי פיינרו, כי במהלך ארבעת חודשי הדיונים נחשפו חברי הועדה לכ-500 טכנולוגיות רפואיות בעלות של למעלה ממיליארד שקל.

פיינרו אמר כי חברי הוועדה סיווגו את התרופות והטכנולוגיות החיוניות ביותר, וציין כי על כל חולה שיקבל תרופה או טיפול בטכנולוגיה חדישה, ישנם שני חולים שלא יקבלו זאת. "ניסינו לתת לכל חולה תרופה שהיא בחזקת החמאה והלחם. יש הרבה חוסרים שנוצרו בשנים האחרונות ולא יכולנו לפתור את כולם. הכנסנו תרופות המאריכות חיים ומשפרות את איכות החיים, אך יש יותר משלוש מאות אלף חולים שלא קיבלו את שהיו צריכים לקבל", אמר פיינרו, והוסיף, "חלק מהציבור ישמח על ההחלטות שקיבלנו וחלק אחר לא. מאותם אנשים אני מבקש סליחה, אך נותן להם פתח לתקווה בדיוני הועדה של הסל בשנת 2009".

לדברי פיינרו, ב-2009 יעמוד היקף הסל שיעמוד לרשות הוועדה העתידית על 450מיליון שקל. שר הבריאות, יעקב בן-יזרי אמר כי בזכות הירידה בשערי הדולר והאירו הסתמנה הזדמנות להוזיל את עלויות התרופות - מה שאיפשר הכנסת תרופות נוספות לסל. השר קרא לחברי הוועדה בראשות פיינרו לשוב ולכהן גם ב-2009. לדברי השר, הוא הקפיד שלא להתערב בעבודת הוועדה במהלך החודשים האחרונים, וזאת למרות לחצים שהופעלו עליו להכליל תרופות מסויימות בתוך הסל הנוכחי.

ההסתדרות הרפואית סירבה לקחת חלק השנה בדיוני הוועדה, בטענה שתקציב הוועדה נמוך מדי מכדי לספק מענה הולם למגזר החולים הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully