וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים קלות

שמואל שוסטר

26.2.2008 / 17:40

בעקבות נתונים מאכזבים במגזר היצרני, המסחר בבורסה האמריקאית בירידה: גילת יורדת ב-2.2%; גיוון אימאג'ינג מאבדת 2.2%

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים, בעקבות נתונים מאכזבים במגזר היצרני. כשעה לפני המסחר עוד נראה כי יש סיכוי לעליות שערים, אולם נתוני המקרו שלחו את השווקים לירידות.

מדד נאסד"ק מאבד 0.2%, לרמה של 2,323 נקודות, מדד דאו ג'ונס משיל 0.1%, לרמה של 12,558 נקודות ומדד S&P 500 משיל 0.2% לרמה של 1,369 נקודות. כשעה לפני פתיחת המסחר התפרסם מדד המחירים ליצרן, שהראה עליות של כ-1% - עלייה חדה מהערכות האנליסטים שצפו עלייה של כ-0.3% בלבד.

עם זאת, לא כל נתוני המקרו שפורסמו היום היו שליליים. נתוני מכירות רשתות החנויות בארה"ב שפורסם הבוקר הראו עלייה של 0.5% במכירות השבוע - עלייה שיוחסה ברובה לגידול במכירות במהלך יום הנשיאים, שנחגג במהלך השבוע שעבר.

עלייה חדה נרשמה במחירי הסחורות. אמש עלה מחיר החיטה בשיעור החד ביותר מזה חמש שנים וזינק לראשונה מעל רף ה-12 דולר לבושל על רקע הערכות כי ההיצע בשוק לא יצליחו לספק את הביקוש הגובר. משרד החקלאות האמריקאי מעריך כי תפוקת החיטה העולמית, ככל הנראה, תיפול השנה לשפל של 30 שנה על רקע תנאי מזג אוויר קשים באירופה, קנדה ואוסטרליה שהובילו לפגיעה ביבולים ולעלייה במחירי הלחם, העוגות, הפסטות ומוצרי מזון אחרים.

מספר הבתים המצויים בתהליכי עיקול בארה"ב רשם זינוק של 57% בחודש ינואר לעומת ינואר 2007. זאת לאחר שיותר לווי משכנתאות נאלצו לוותר על בתיהם משום שלא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתא על רקע המשבר המחריף בשוק הדיור האמריקאי. כך מסרה היום חברת RealtyTrac, העוקבת אחרי ענף הנדל"ן בארה"ב. מספר העיקולים על ידי בנקים רשם זינוק של 90% לעומת ינואר 2007.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully