וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיימה את יום המסחר ביציבות

טל לוי

27.2.2008 / 17:43

עליית מחיר הנפט מחקה את העליות בבורסה בת"א: המעו"ף ירד ב-0.2%, כי"ל ירדה ב-2.1% במחזור ער שהסתכם ב-2 מיליארד שקל

הבורסה של תל אביב חתמה את יום המסחר ביציבות היום (רביעי), וזאת למרות פתיחה שלילית של יום המסחר בוול סטריט. מדד המעו"ף ומדד תל אביב 100 איבדו 0.2% כל אחד. מחזורי המסחר היו ערים והסתכמו בכ-2 מיליארד שקל.

מה שהכביד היום על אחד העם היתה העלייה במחיר הנפט שזינק הבוקר לשיא במסחר האלקטרוני - 101.70 דולר לחבית - לאחר שהיחלשות הדולר הובילה את המשקיעים להסתער על שוק הסחורות, שערכן נקוב בדולרים.

הבורסה המקומית הגיבה אתמול לראשונה להורדת הריבית המפתיעה עליה הכריז בנק ישראל שלשום, כאשר הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.75%. בכך מציעה ישראל ריבית גבוהה ב-0.75% לעומת הריבית שמציעה ארה"ב.

הורדת ריבית מיטיבה עם הבורסה, שכן היא מאפשרת לחברות הנסחרות ללוות כסף בריבית נמוכה יותר. מצד שני, הריבית הנמוכה מעודדת את הציבור לקנות מניות, כך שהסכנה היא שהמחירים יעלו ושהאינפלציה תרים ראשה.

הורדת הריבית היטיבה גם עם השוק הסולידי שנסחר אתמול בעליות שערים של עד 1%. איגרות החוב צמודות המדד ריכזו את מרבית העליות. הורדת הריבית מעוררת ציפיות לאינפלציה, כך שמשקיעים רבים נהרו לאפיק זה במטרה להרוויח גם את מגמת המדד. היום עלו מחירי השחרים השקליים לטווח ארוך בשיעור של 0.2% ואילו הגלילים הצמודים ירדו בשיעור מתון של עד 0.1%.

בקרב המניות הישראליות, המשיכו החברה לישראל והחברה הבת, כימיקלים לישראל לרכז עניין לאור מחירי השיא בה נסחרת כי"ל והאיתותים על התחממות הנפקת החברה האחות של כי"ל - חברת הספנות צים. מדד מניות הבנקים חתם ירידה של 0.3% כש הפועלים ניצב בצידו הירוק של המתרס עם עליה מתונה.

דיסקונט נסחר על רקע המלצתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שם כתוב הבוקר כי "דיסקונט בדרך הנכונה והוא מציב את המתחרים שלו בעמדת התגוננות". מניית דיסקונט היא הבחירה המועדפת על ליהמן ברדרס בסקטור הבנקים הישראליים. בנק נוסף שמועדף על ידי ליהמן ברדרס לשנה הקרובה הוא לאומי. להערכת האנליסט ג'וזף וולף, יסיים הבנק את 2007 עם רבעון חזק נוסף ועם רמה נמוכה של הפרשה לחובות מסופקים.

אורמת תעשיות נסחרה על רקע תוצאות החברה הבת, אורמת טכנלוגיות, אשר סיימה את הרבעון הרביעי של 2007 עם עלייה של 112% ל-8.9 מיליון דולר אולם עם ירידה של 20.5% ברווח הנקי בכל 2007 - אז הסתכם ב-27.4 מיליון דולר.

קבוצת דלק חתמה בירידה וזאת אחרי שמתחילת 2008 איבדה המניה 30% מערכה. בשוק מדברים על חרושת שמועות באשר לקשיים במצבה של הקבוצה. בקרב האנליסטים דווקא שורר קונצנזוס והם מעריכים כי הקבוצה נסחרת בדיסקאונט עמוק לעומת שווייה. בחברת דלק עצמה הכחישו את השמועות לחלוטין והדגישו כי מצבה הכלכלי של החברה איתן וכי יש בקופתה מזומנים בהיקף של 750 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully