וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט מזנק לשיא חדש

אשר שכטר

27.2.2008 / 10:35

מתחזק ב-0.8% ל-101.70 דולר לחבית בעקבות נפילת הדולר לשפל מול היורו. שרי אנרגיה באופ"ק: "יש מקום להורדת תפוקת הנפט של הארגון"

מחיר הנפט מזנק הבוקר (רביעי) לשיא חדש במסחר האלקטרוני - 101.70 דולר לחבית - לאחר שהיחלשות הדולר הובילה את המשקיעים להסתער על שוק הסחורות, שערכן נקוב בדולרים.

הדולר נפל הבוקר לשפל היסטורי מול היורו, לאחר שהמטבע האחיד של גוש היורו חצה לראשונה בתולדותיו את רמת ה-1.50 דולר, לאחר שנתונים כלכליים חלשים מארה"ב עוררו הערכות כי הבנק הפדרלי ימשיך להוריד את הריבית ובכך ישמוט את הקרקע מתחת למטבע האמריקאי. היורו זינק לשיא של 1.5055 דולר במסחר באמצעות מערכת המסחר המקוונת EBS, לפני שנסוג מעט לרמה של 1.5034 דולר ליורו.

מדד הדולר - סל מטבעות ראשיים שמולם נסחר הדולר, המשוקלל לפי סחר החוץ של המדינות השונות מול ארה"ב - צפוי ליפול לשפל כל הזמנים תוך כמה שבועות, חוזים אנליסטים של בנק אוף אמריקה, בהתבסס על כך שהבנק המרכזי של ארה"ב ימשיך להוריד את הריבית. כמו כן חוזה בנק אוף אמריקה כי הדולר ימשיך להיסחר בשער הנמוך מ-1.50 דולר ליורו בשבועות הבאים.

בעקבות היחלשות הדולר, רושם מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל עלייה של 0.8% ל-101.70 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, נסחר בעלייה של 0.6% ל-100.05 דולר לחבית.

אמש ננעלו החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל בעלייה של 1.6% למחיר של 100.86 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה אי פעם - על רקע הערכות כי אופ"ק לא צפוי להגדיל את תפוקת הנפט בפגישתו בשבוע הבא והיחלשות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם.

ראשי אופ"ק, הארגון האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמי, ייפגשו ב-5 במארס כדי להחליט על מדיניות התפוקה של המדינות החברות בו. שרי אנרגיה באופ"ק, בהם שרי האנרגיה של אלג'יר ואיראן, אמרו באחרונה כי יש מקום להורדת תפוקת הנפט של הארגון. אופ"ק הוריד מוקדם יותר החודש את תחזית הצמיחה לביקוש העולמי לנפט ב-2008 ל-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully