וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9.90 ש"ח לתחפושת? תבדקו שוב

רינה רוזנברג

27.2.2008 / 10:57

רשת כפר השעשועים פרסמה מודעה לפיה "בפורים מתחפשים רק ב-9.90 שקלים", אך מתברר כי השמיטה את כמות הכוכבים שיש להוסיף

מי שקיבל בסוף השבוע האחרון את החוברת שהפיצה רשת "כפר השעשועים", חשב שלפחות בעיה אחת מסדר היום שלו נפתרה ואת התחפושת לילד לחג הפורים הוא יקנה ברשת זאת. הרשת פירסמה בחוברת כי "בפורים מתחפשים רק ב-9.90 שקלים".

מבט מעמיק במודעה מגלה כי בצמוד לספרות 9.90 מופיעה כוכבית שמפנה את הקוראים להערה "והיתרה בכוכבים של ישראכרט". המשמעות היא שלא ניתן לקנות תחפושת במחיר של 9.90 שקל - בניגוד לרושם המתקבל מהכותרת המבטיחה - ועל הלקוח להוסיף כוכבים שאסף בחברת ישראכרט כדי לרכוש תחפושת במחיר האטרקטיווי.

דרך פרסום שכזאת היא לגיטימית וידועה, והצרכן הישראלי כבר רגיל לחפש את הכוכבית ואת האותיות הקטנות כשהוא רואה מחיר נמוך במיוחד. הבעיה היא שגם לאחר שהוא מסתכל על כל מלה והערה בעמודי החוברת, הוא עדיין לא יודע כמה עליו לשלם עבור התחפושת כיוון שהרשת לא טרחה לציין את מספר הכוכבים שעליו לשלם.

רשת "כפר השעשועים" ציינה באותיות קטנות כי כל שקל שווה עשרה כוכבים, אך לא ציינה ליד אף תמונה של תחפושת כמה כוכבים היא שווה. "נראה כאילו יש מגמה נסתרת למשוך את הלקוח אל החנות", אומר אבינועם מגן, ראש הקליניקה לזכויות הצרכן. "הם כנראה מקווים כי אם הלקוח הגיע לחנות הוא כבר יקנה משהו, למרות ההטעיה לכאורה שהביאה אותו אל החנות".

החוברת חולקה בהפצה המונית אף שהמבצע מיועד רק ללקוחות ישראכרט - מי שלא מחזיק בכרטיס האשראי או שאין ברשותו כוכבים, לא יהנה מהמחיר הנמוך יחסית של התחפושת, ויצטרך לשלם מחיר מלא, שכאמור לא פורסם. "אם הרשת היתה מפרסמת את המחיר המלא, כל מגוון הלקוחות היה יכול לעשות את החישוב הכלכלי ולהחליט אם להגיע לחנות", מסבירה עו"ד עינת ברכה מארגון אמון הציבור.

"לקוחות ישראכרט היו מגלים כמה כוכבים עליהם להוסיף למחיר ההתחלתי, ולקוחות האחרים היו יודעים כמה יהיה עליהם לשלם עבור התחפושת ללא קשר לכוכבים", היא מוסיפה. לדבריה, לרשת היתה אפשרות לפרסם את מחיר התחפושת בתוספת של מספר הכוכבים; לפרסם את המחיר המלא בשקלים; או כלל לא לציין מחיר. הרשת, שבחרה לפרסם את המחיר חלקי, חטאה בהטעיה בפרסום.

מכפר השעשועים נמסר בתגובה כי "הרשת מקיימת מבצע ללקוחות ישראכרט, המאפשר להם לשלם 9.90 שקל עבור תחפושת ואת היתרה בכוכבים. בעלון הפרסום צויין הדבר על גבי כל עמוד באופן ברור, כפי המתבקש בחוק. בעמוד הראשון אף שולבה תמונה ברורה ובולטת של כרטיס ישראכרט, להמחשת המבצע. כמו כן, בעלון הפרסום הופיעו כמה תחפושות לשם המחשה בלבד, ובסניפי הרשת ניתן למצוא מבחר של תחפושות עם המחיר המדויק. לגבי הטענה באשר לחישוב מספר הנקודות הנדרשות - כתוב במודעה בבירור כי כל שקל שווה ערך לעשרה כוכבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully