וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נסחר לראשונה ביותר מ-1.5 דולר

דפנה מאור

27.2.2008 / 11:50

בעקבות הציפיות להורדת ריבית בארה"ב, חצה המטבע האחיד של גוש היורו את הרף. הדולר נופל מול מרבית המטבעות הנסחרים בעולם

היורו ממשיך לרשום שיאים מול הדולר. לראשונה בתולדותיו חצה המטבע האחיד של גוש היורו את רמת ה-1.5 דולר לאחר שנתונים כלכליים חלשים מארה"ב עוררו הערכות כי הבנק הפדרלי ימשיך להוריד את הריבית ובכך ישמוט את הקרקע מתחת למטבע האמריקאי. אמש (שלישי) נסק גם מחיר הנפט הגולמי מעל ל-101 דולר לחבית, והיום הוא כבר חצה רמה של 102 דולר.

היורו זינק ל-1.5083 דולר במסחר באמצעות מערכת המסחר המקוונת EBS, בטרם נחלש קמעה ל-1.5051 דולר. עתה מצפים סוחרים בשוק המט"ח כי מחסום ההתנגדות הבא יהיה 1.51 דולר ליורו.

הדולר נופל הבוקר מול מרבית המטבעות הנסחרים ביותר בעולם. הוא רשם שפל היסטורי של 1.0694 דולר; ושפל של חודש מול הליש"ט, שנסחרה ב-1.9892 דולר. כמו כן, נפל לשפל של 23 שנים מול הדולר הניו זילנדי, שנסחר ב-82.08 סנט אמריקאי. הירידות החדות ביותר נרשמו מול הדולר הטייוואני ומול הראנד הדרום אפריקאי.

מדד הדולר - סל מטבעות ראשיים שמולם נסחר הדולר, המשוקלל לפי סחר החוץ של המדינות השונות מול ארה"ב - צפוי ליפול לשפל כל הזמנים תוך כמה שבועות, חוזים אנליסטים של בנק אוף אמריקה, בהתבסס על כך שהבנק המרכזי של ארה"ב יוריד את הריבית. כמו כן חוזה בנק אוף אמריקה כי הדולר ימשיך להיסחר בשער הנמוך מ-1.5 דולר ליורו בשבועות הבאים

הורדת ריבית מחלישה את כדאיות ההשקעה במטבע מסוים, ולדולר חסרון גדול בתחום הזה - הריבית עליו היא 3% לעומת ריבית של 5.25% בבריטניה, 4% בקנדה, 7% באוסטרליה, 4% בגוש היורו ו-3.75% בישראל לאחר הורדה של 0.5% השבוע.

על המסחר בדולר היום ישפיע נאומו של בן ברננקי, נגיד הפדרל ריזרב, אשר יעיד בפני ועדת השירותים הפיננסיים של הקונגרס בשעה 17:00 לפי שעון ישראל. המשקיעים יחפשו סימנים למדיניות הריבית של ברננקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully