וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: הקלות לבזק כשתגיע ל-85% מהשוק

אמיתי זיו

27.2.2008 / 16:58

ההקלות הרגולטוריות ינתנו או לחברות הבת של בזק, או לבזק עצמה. אטיאס הוסיף, כי הצלחת ניידות המספרים תכריע בסוגיית ה-MVNO

"כשבזק תגיע ל-85% מהשוק - ובהתאם להמלצות ועדת גרונאו - נבחן מתן הקלות רגולטוריות לחברה", כך אמר היום שר התקשורת, אריאל אטיאס. "הוועדה עשתה עבודה יסודית ואינטנסיבית, וכשמשרד התקשורת יקבל את המלצותיה, נדון ונחליט אם ההקלות ינתנו מלמטה, לחברות הבת של בזק, או מלמעלה - לבזק עצמה". ועדת גרונאו נקראה לבחון את תנאי התחרות בשוק התקשורת והיא צפויה למסור את החלטותיה לקראת סוף מרץ אחרי מספר דחיות.

כבר לפני שנים נקבע, שכשנתח השוק של הטלפוניה הקווית יירד מתחת ל-85% היא תזכה להקלות רגולטוריות. היום הזה לא רחוק: נכון לחודש דצמבר יש לבזק 88.2% משוק הטלפוניה הקווית הביתית. הצפי הוא שבמאי תרד החברה ל-85% בשוק הביתי - הרבה בזכות תוכנית הניידות שחיזקה את המתחרה HOT וגם את הטלפוניה של 012. בשוק העסקי השליטה של בזק יותר מוחלטת.

"ה-MVNO הוא שוט בידינו", הצהיר אטיאס, שמשרדו בוחן בימים אלו את הכנסת מפעיל סלולרי וירטואלי נוסף על תשתית החברות הסלולריות הקיימות. "ההחלטה על הפעלת MVNO תיבחן לפי מסקנות הוועדה ולפי הצלחת תוכנית הניידות. צריך לבחון קודם כל את הצלחת המהלכים של הסרת חסמי המעבר בין החברות הסלולריות והגברת התחרות".

"חברת NERA שנשכרה על-ידי המשרד לבחון את כשלי התחרות בשוק הצביעה על כך שיש לקצר את תקופת ההתחייבות בקניית מכשיר סלולרי באופן הולם לאורך חיי המכשיר וכך עשינו. אנחנו מקצרים את תקופת ההתחייבות מ-36 חודשים ל-18 חודשים וזה שינוי משמעותי".

"כמו כן, הפעלנו את תוכנית ניידות המספרים שהביאה להתעוררות השוק. יש עוד מהלכים של המשרד בקנה. אנחנו נבצע את כולם במתינות, בחכמה ובעירנות תוך שימת לב לשחקנים, לשוק ולהשפעה על ציבור הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully