וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

28.2.2008 / 0:15

מדד נאסד"ק הוסיף 0.4%, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, ומדד S&P 500 איבד 0.1%. מניית סימטרון צנחה ב-9.1%

בדומה לקודמיו, גם היום נעו המדדים בעצבנות בין עליות לבין ירידות שערים. לאחר נאומו של נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב - בו רמז על המשך המגמה של הורדת הריבית, עלו המדדים - אולם מאוחר יותר עברו למגמה מעורבת.

מדד נאסד"ק הוסיף 0.4% לרמה של 2,353 נקודות; מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1% לרמה של 12,694 נקודות; ומדד S&P 500 איבד 0.1% לרמה של 1,380 נקודות.

בשוק הסולידי, עלו מחיריהן של איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן ירדה ב-0.01%, לרמה של 3.85%.

נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום לוועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס, שהבנק ממשיך לשקול הורדות ריבית נוספות בעתיד הקרוב. ברננקי ציין שהשיקול החשוב ביותר לבנק הוא המשך צמיחה של כלכלת ארה"ב.

מניית גוגל התחזקה היום, לאחר שאיבדה אמש 4.6% למחיר של 463 דולר בוול סטריט - רמתה הנמוכה ביותר מאז חודש מאי - בעקבות נתונים שפירסמה חברת המחקר קומסקור. הנתונים מראים כי נרשמה האטה בעסקי פרסום טקסטואלי צמוד חיפוש של גוגל, שירות הדגל המכניס ביותר של החברה.

בעקבות ירידת המניה נחתך שווי השוק של גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, ב-7 מיליארד דולר - ל-145.5 מיליארד דולר. מחיר מניית גוגל נמוך כעת ב-38% משיא של 747 דולר שרשמה בחודש נובמבר.

מניית ענקית המחשוב, IBM המשיכה במגמת ההתחזקות, לאחר שפירסמה תחזית חיובית לשנה הקרובה והודיעה על כוונתה לבצע רכישה חוזרת של מניותיה, בהיקף של 15 מיליארד דולר.

אורמת עלתה ב-2.5%

קומברס נסחרה היום על רקע החלטת בית משפט מחוזי בניו יורק, לדחות את בקשת החברה לביטול התביעה הייצוגית כנגדה בפרשת הבקדייטינג של האופציות. בית המשפט גם דחה את בקשתם של שלושת חברי ועדות הביקורת והתגמול של הדירקטוריון, לבטל את התביעה כנגדם על חלקם בפרשה.

מנייתה של אורמת טכנולוגיות - החברה הבת של אורמת תעשיות, הנסחרת בארה"ב - זינקה על על רקע פרסום דו"חותיה. הכנסותיה של החברה ברבעון הרביעי של 2007 עלו ב-5.6% ל-70.65 מיליון דולר. בניכוי הוצאות תפעול, רשמה אורמת טכנולוגיות עלייה של 51% ברווח התפעולי, שהסתכם ב-10.34 מיליון דולר.

הרווח התפעולי של החברה מהווה 14.6% מההכנסות. מדובר בשיפור לעומת הרבעון המקביל, שם היווה הרווח התפעולי רק 10.2% מההכנסות. בשורה התחתונה, זינק הרווח הנקי ב-112% והסתכם ב-8.9 מיליון דולר.

על אף העליות שנרשמו במחיר המניה אמר האנליסט יובל בן זאב, ראש מחלקת המחקר של כלל פיננסים בטוחה, כי קשה להתייחס אל הדו"חות כחזקים, בן זאב אמר הוסיף כי הוא מוטרד מאוד משחיקת הרווחיות. לדבריו, הרווח הגולמי היה נמוך וכי הגידול בהכנסות לא הגיע בסופו של דבר אל שורת הרווח.

בן זאב אינו לבד. גם הבנק השווייצי יו.בי.אס (UBS) התייחס היום לדו"חותיה של אורמת, והודיע כי הוא שומר על המלצתו "נייטרלי" עבור מניית החברה.

מניית סימטרון צנחה בעקבות פרסום דו"חותיה.זאת, על אף שהחברה דיווחה על הכנסות שיא של 10 שנים, שהסתכמו ב-28.7 מיליון דולר, ועל רווח נקי של 1.9 מיליון דולר ב-2007.

קומטאץ’, המתמחה בפתרונות למיגור דואר זבל, תספק פתרון נגד ספאם ליצרנית תוכנות האבטחה אלדין. מוצריה של קומטאץ' צפויים להיות משולבים במסגרת מוצרים בעלי הגנה כפולה מתוצרת אלדין.

עם המניות הישראליות שנהנו ממגמה חיובית בוול סטריט, ניתן למנות את ענקית הבילינג אמדוקס, את מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון, את מניית וריפון ואת מניית יצרנית גלולת הצילום גיוון אימאג’ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully