וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמועל שוסטר

28.2.2008 / 23:31

מדד נאסד"ק ירד ב-0.9% וגם מדד דאו ג'ונס איבד 0.9%. הסיבה: נתוני התוצר המקומי הגולמי בארה"ב שהתגלו כנמוכים מההערכות

המסחר היום הסתיים בירידות שערים, שהחלו בעקבות פרסום נתוני התוצר המקומי הגולמי בארה"ב שהתגלו כנמוכים מהערכות האנליסטים. את הירידות הובילו מניות הבנקים הגדולים ובראשם בנקי ההשקעות ליהמן ברדרס ומריל לינץ’ שאיבדו 4.8% ו-4.7% בהתאמה.

מדד נאסד"ק ירד ב-0.9% לרמה של 2,331 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 0.9% לרמה של 12,581 נקודות ומדד S&P 500 השיל גם הוא 0.9% לרמה של 1,367 נקודות.

בשוק הסולידי, עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן יורדת ב-0.13% לרמה של 3.71%.

כשעה לפני פתיחת המסחר פורסמו נתוני התמ"ג האמריקאי שהצביעו על צמיחה של ב-0.6% בלבד - הצמיחה האיטית ביותר שלה מאז שיצאה ממיתון בשנת 2002, ברבעון הרביעי של 2007. זאת, לעומת גידול של 4.9% ברבעון השלישי. הירידה נרשמת בעקבות המשבר החריף בשוק הדיור האמריקאי וההאטה בצריכה הפרטית.

הצמיחה האמריקאית היתה נמוכה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי משרד המסחר יעדכן את הערכת הצמיחה כלפי מעלה וידווח היום על צמיחה של 0.8% ברבעון הרביעי. מרבית הכלכלנים מעריכים כי כלכלת ארה"ב תגלוש למיתון בשנת 2008, על רקע האטה בצריכה הפרטית ובהשקעות המגזר העסקי והידרדרות המתמשכת בשוק הדיור.

במקביל, העריך היום נשיא הבנק הפדרלי, בן ברננקי, כי "הסיכונים מאיימים בעיקר על הצמיחה ושוקי הפיננסים", הוסיף. עוד אמר, כי המשבר בשוקי הפיננסים והדיור בארה"ב עלול לגרום לבנקים קטנים לפשוט רגל, אולם הדגיש כי אין חשש לקריסה של מוסדות פיננסים גדולים.

נייס נסחרה על רקע חוזה חדש של חברת הבת אקטימייז לאספקת מערכות, למעקב אחר פעילויות מסחר חשודות עבור הרשות האמריקאית לפיקוח על המסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC). מדובר בגוף הרגולטורי הראשון בארה"ב שבוחר במערכת תוכנה תוצרת אקטימייז לפיקוח וגילוי הונאות פיננסיות. להערכת גורמים בשוק, מסתכם היקפה הכספי של העסקה ביותר מ-700 אלף דולר.

חברת התקשורת אקספון, השלימה אמש את רכישת אנ.טי.אס קומיוניקיישן ספקית הפתרונות המשולבים לקול, נתונים וידיאו. הרכישה צפויה להרחיב באופן ניכר את היצע השירותים של אקספון וליצור חברת תקשורת בעלת הכנסה שנתית צפויה של למעלה מ-110 מיליון דולר.

מניית סימטרון המשיכה במגמה השלילית, לאחר שקרסה ב-9.1% בעקבות פרסום דו"חותיה ביום רביעי.

חברת תוכנות הבילינג מאינד דיווחה כי 62% מנכסיה הנזילים, 20.3 מיליון דולר, מושקעים בניירות ערך מובנים מסוג CDO המגובים בהלוואות ושמיועדים לפדיון רק ב-2046, והודיעה על כוונתה לתבוע את הבנק שרכש עבורה את ניירות הערך.

מנייתה של חברת התוכנה מג’יק, נפלה היום לאחר שהחברה פירסמה את דו"חותיה לרבעון הרביעי ושנת 2007 כולה. החברה דיווחה על הכנסות של 15.7 מיליון דולר, ברבעון, המהווים עלייה של 14% לעומת הכנסות של 13.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן דיווחה החברה על רווח נקי של 10 מיליון דולר, או 32 סנט למניה.

עם המניות הישראליות שסבלו מהמגמה השלילית בוול סטריט ניתן למנות את מנייתה של יצרנית גלולת הצילום גיוון אמאג’ינג, את מניית יצרנית השבבים טאואר, את מניית ענקית הבילינג אמדוקס, את מניית יצרנית ציוד התקשורת אלווריון, את מניית חברת איתור וחילוץ הרכבים פוינטר ואת מנייתה של יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון.

על אף ירידות השערים בלטו לטובה מספר חברות ישראליות ובניהן: ורינט, יצרנית האנרגיה האלטרנטיווית אורמת טכנולוגיות ויצרנית שבבי הזיכרון סייפן.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully