וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהן שש המצלמות הדיגיטליות הטובות ביותר עד 1,500 שקל?

בר חיון

29.2.2008 / 8:58

מחפשים מצלמה דיגיטלית קומפקטית שתוכלו לשלוף במהרה כדי לצלם את הילדים? בדקנו בשיתוף עם אתר WiseBuy 25 מצלמות במחיר של עד 1,500 שקל, וחזרו עם שש המצלמות הטובות ביותר



W80-Sony Cybershot DSC



המנצחת שלנו מצוידת בקדמת הטכנולוגיה ועושה בה שימוש נבון ומוצלח. המחיר מעט גבוה, אבל היא מרשימה כמעט בכל הקריטריונים. החל באיכות הצילום בסטילס ובוידיאו, דרך ידידותיות והנדסת אנוש ועד זריזותה המאפשרת ללכוד ביעילות מצבים שמשתנים במהירות.







איכות צילום: היא ללא ספק אחת המצלמות המובילות בקטגוריית המצלמות המשפחתיות. בכל תנאי התאורה התמונות יצאו צבעוניות וממוקדות ללא דופי. גם צילום המאקרו, בו ניתן לצלם ממרחק מינימלי של כארבעה ס"מ, ראוי לשבח.



וידיאו וקול: סוף סוף מצלמה שמצליחה לספק את הסחורה גם בתמונה באיכות טובה וגם בסאונד ברור ונקי מרעשים. החיסרון היחיד הוא שאם תרצו לעשות תקריב תצטרכו להתקרב בעצמכם, משום שאין בה יכולת כזו.



נוחות השימוש: ידידותית למשתמש, בעיקר בזכות הממשק המוצלח שלה. אתם עלולים להתאכזב מעט מכמה מכפתורי המצלמה, בעיקר אם יש לכם אצבעות עבות. עם זאת, כפתור ה-HOME הייחודי והיעיל, מפעיל תפריט ראשי שדרכו קל להגיע לכל התפריטים המשניים של המצלמה. המסך בגודל 2.5 אינץ' חד וברור, ואינו דוהה בשמש או מחזיר השתקפויות. המצלמה גם כוללת עינית אופטית נוחה שמאפשרת להימנע משימוש במסך, ובכך להאריך את משך פעולת הסוללה.



זמן אתחול וזמן מחזור: שנייה מרגע ההדלקה ולאחר צילום ללא פלאש, ה-W80 מוכנה לצילום נוסף. עם פלאש, זמן ההמתנה הוא כשלוש שניות. כמו כן המצלמה מאפשרת גם צילום רציף של 2.8 תמונות בשנייה בממוצע.



500-Nikon CoolPix S







מלבד משך הסוללה הקצר למדי, ניתן לומר שבהחלט מקבלים תמורה טובה למחיר. חוץ מאיכות סטילס ווידיאו טובה, המצלמה כוללת גם מנגנון זיהוי פנים ומייצב תמונה אופטי יעילים.



איכות הצילום: בזכות הפרדת צבעים מצוינת, ה-S-500 מפיקה תמונות טובות מאוד ובזכות שימוש טוב בפלאש, צילום בחדרים חשוכים מצליח לצאת סביר ביותר. בצילום המאקרו אי אפשר להתקרב יותר מדי, רק כ-15 ס"מ, כך שבנקבוביות עור לא תבחינו, אבל בכל זאת, האוביקטים יוצאים חדים ובצבע טבעי.



וידיאו וקול: איכות צילום הווידיאו טובה יחסית לרוב המתחרות, והסרטים נראים זורמים, מוארים וצבעוניים להפליא. ניתן להשתמש רק בזום הדיגיטלי, אך יש לציין כי הוא מהיר מאוד ועובד חלק. הקול המוקלט נשמע מעט אטום אך לפחות הוא חזק, וכך גם רעשי הרקע.



נוחות שימוש: כפתורי המצלמה ממוקמים במקומות האינטואיטיוויים ומעניקים תפעול יעיל ופשוט. כפתור אחד עגול אחראי על דפדוף בין התמונות ותפריטי המצלמה, והופך את תפעולה להכי פשוט שיש. מסך המצלמה גדול יחסית (2.5 אינץ') ואיכותי מאוד.



זמן אתחול וזמן מחזור: כשנייה מהדלקתה ושנייה וחצי לאחר צילום ללא פלאש. לאחר תמונה עם פלאש - חמש שניות.



Canon SD1000/IXUS70



>> במצלמה הזאת תתאהבו דווקא ממבט שני. חיצונית היא אינה מרשימה וגם לא מציעה מפרט ייחודי, אבל כשתתחילו לצלם איתה תבינו על מה שילמתם: סופר קומפקטית, מגיבה במהירות ואיכות התמונות לא פחות ממצוינת. חבל רק שסוללת הליתיום שלה מתרוקנת לאחר צילום כ-200 תמונות בלבד.



איכות הצילום: בצילום רגיל המצלמה מפיקה תמונות נהדרות בצבעים חיים וגם צילום המאקרו מפתיע לטובה. בתנאי תאורה דלים תוכלו לקבל תמונות ממוקדות ומוארות יחסית, הודות לשימוש היעיל בנורת העזר לפוקוס האוטומטי. בחדר חשוך לגמרי, הפלאש מתפקד מצוין והתמונות יוצאות מוארות בצורה אחידה ומלאה.



נוחות שימוש: בדומה לרוב מצלמות קנון, המצלמה ידידותית למשתמש - גם בלי להציץ, האצבעות שלכם ינחתו על הכפתורים הנכונים והתפריטים הגיוניים ואינם מצריכים נבירה בהוראות ההפעלה. גם בשמש ניתן לוותר על העינית האופטית, הקטנה יחסית, ולהשתמש במסך המצופה בשכבת מגן המונעת החזרי אור ודהייה.



וידיאו וקול: איכות הצילום לא פחות ממצוינת - התנועה זורמת וחלקה והתמונה ממוקדת.



זמן אתחול ומחזור צילום: אחד היתרונות השימושיים במצלמה זו הוא זריזותה. תוך שניה מרגע ההדלקה היא מוכנה לתפעול. בין תמונה לתמונה, ללא שימוש בפלאש, תצטרכו להמתין פחות משנייה.



Fuji FinePix Z5



>> מצלמה איכותית וסופר ידידותית למשתמש. סוללת הליתיום מחזיקה זמן ארוך והמצלמה לא הפסיקה לעבוד גם כעבור 500 תמונות, ששליש מהן צולמו עם פלאש.



איכות הצילום: הצבעים אמיתיים וחמימים. גם בתנאי תאורה דלים הפלאש מאיר את החלל בצורה אחידה. איכות הצילום מצוינת גם בצילום המאקרו, במרחק מינימלי של שלושה ס"מ.



נוחות שימוש: ממשק התפריטים מעוצב בפשטות ובשמרנות. המסך איכותי בגודל 2.5 אינץ', אך המסך הוא האמצעי היחידי לראות מה נכנס



לפריים, מכיוון שאין לה עינית אופטית. המצלמה כוללת כפתורים ייעודיים לקיצור תהליכים, כמו כפתור להפעלת מנגנון זיהוי פנים וכפתור המאפשר צילום מהיר של אותה תמונה פעמיים, פעם עם פלאש ופעם בלי - כדי להעניק את האופציה לבחור את התמונה הטובה מבין השתיים.



וידיאו וקול: איכות הווידיאו מצוינת, אך אין אפשרות לזום. הסאונד מוקלט בערוץ אחד (מונו) ונשמע חזק, אך רעשי הרקע מעט חזקים.



זמן מחזור ואתחול: ה-Z5 מוכנה לצלם תוך שנייה וחצי לאחר הפעלתה, ולאחר צילום עם פלאש לוקח לה שלוש שניות.



Casio Exilim EX-Z1080



צילום וידיאו אינו הצד החזק שלה. עם זאת, לצד היותה קומפקטית, מעוצבת וידידותית, היא מציעה גם איכות צילום סטילס מצוינת, עשרות מצבי צילום אוטומטיים ומהירות פעולה גבוהה שמתאימה לצלם ילדים וכל דבר אחר שדורש תגובה מהירה.



איכות הצילום: איכות התמונה של ה-Z1080 משאירה את רוב המתחרות מאחור ומפיקה תמונות חדות ומרשימות מאוד בכל תנאי התאורה. בתאורה נמוכה, כשאין שימוש בפלאש, התמונות צולמו ב-ISO גבוה יותר אך לא הורגשה גרעיניות יתר על המידה. בצילום המאקרו, המצלמה מתמקדת על האוביקט ממרחק יחסית לא קטן (כעשרה ס"מ) אך התוצאה בכל זאת מרשימה והאוביקט יוצא ממוקד ומואר.



וידיאו וקול: כל עוד עוצמים את העיניים, הכל מצוין: הסאונד חזק וברור, כמעט ללא רעשי רקע, ואיכותו מצוינת. כשרוצים לראות ולא רק לשמוע, מתאכזבים מעט מאיכות הסרטים.



נוחות השימוש: סופר קומפקטית ומעוצבת לעילא, ה-Z1080 תמשוך את מבטי המצולמים בקלות. במצבי הצילום האוטומטיים בוחרים בנוחות ויעילות באמצעות כפתור אחד בלבד.



זמן אתחול וזמן מחזור: תוך שנייה אחת המצלמה זמינה לצילום בין תמונה לתמונה (בלי פלאש) ומרגע הדלקתה. עם פלאש, זמן סביר של שלוש שניות.



Canon PowerShot A570 IS



>> מי שלא יסתכל בקנקן, יגלה מצלמה איכותית שבהחלט נותנת תמורה למחירה. מי שאוהב להרגיש כמו צלם מקצועי, או לפחות חובב רציני, המצלמה מאפשרת גם שליטה ידנית מלאה.



איכות הצילום: ה-PowerShot מצוידת במעבד מצוין שמאפשר הפרדת צבעים טובה יותר, מיקוד חד ומהירות צילום גבוהה במיוחד. בכל תנאי התאורה התמונות באיכות מעולה, ובצילום מקרו עד מרחק שלושה ס"מ תוכלו לספור גרגירי אבק. לחובבי השליטה, PowerShot מאפשרת שליטה ידנית ברמת החשיפה, ה-ISO (מדד המצביע על רגישות חיישן התמונה לאור), איזון הלובן, איכות התמונה וגודלה, מהירות סגר ומפתח צמצם וכמובן, שליטה בפלאש.



וידיאו וקול: איכות הוידיאו טובה למדי אפשר להשתמש רק בזום הדיגיטלי. בצילום וידיאו בתאורה נמוכה בבית, התמונה סובלת מעט מגרעיניות אך לא ברמה מטרידה מדי. הקול חזק וברור אך למרבה הצער כך גם רעשי הרקע, כולל הרעשים הבוקעים מתפעול המצלמה עצמה.



נוחות השימוש: לא ממש קומפקטית אך מצד שני היא ידידותית למשתמש, האחיזה בה נוחה ולא תצטרכו לחפש אף פונקציה בנרות. ב-WiseBuy מציינים גם את איכות הבנייה הנמוכה יחסית, שמקנה תחושה של מצלמה זולה ופלסטיקית שלא ניתן להתעלם מרעשיה.



זמן אתחול וזמן מחזור: רק שניה וחצי תצטרכו לחכות מרגע הלחיצה על כפתור ההדלקה או בין תמונה לתמונה. בשימוש הפלאש, זמן ההמתנה נוסק לחמש שניות - מספיק בשביל לבקש בנימוס מהמצולמים לא לזוז.



למה כדאי לשים לב כשקונים מצלמה?



■ ביחרו ברזולוציה בהתאם לגודל ההדפסה המבוקש: היתרון של רזולוציה גבוהה הוא באפשרות להגדיל פרט בתמונה, מבלי לפגוע באיכותה. ברזולוציה של שלושה מגה פיקסל מקבלים תמונה איכותית בגודל של עד 25x20 ס"מ. רוב המצלמות הן ברזולוציה של ארבעה עד שישה מגה פיקסל, שזה די והותר למשתמש הביתי.



■ התעלמו מהזום הדיגיטלי והתמקדו בזום האופטי: רוב המצלמות הקומפקטיות הן בעלות זום אופטי של X3, אך מומלץ לבחור מצלמה עם זום אופטי של X4 ויותר, כדי לצלם פרטים מטווחים גדולים. הזום הדיגיטלי, המשתמש בעדשות כדי לבצע תקריב, לרוב אינו שמיש ואף מעוות את התמונה, ואין לייחס לו חשיבות יתרה.



■ ביחרו מפתח צמצם בעל הערך הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר: ככל שהערך קטן יותר, המעיד על מפתח צמצם (החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה) גדול יותר, וניתן לצלם בתנאי תאורה חלשה יותר. רצוי שמפתח הצמצם לא יהיה יותר מ-3.5.



■ מומלץ לבחור מצלמה עם טווח מהירויות תריס (סגר) רחב ככל האפשר: מהירות התריס משפיעה על יכולת המצלמה להתמודד עם צילום תנועה. מצלמה עם טווח של 1/1500 עד 15 שניות נחשבת טובה.



■ ביחרו פלאש עם כמה שיותר מצבי צילום: כיבוי פלאש, מילוי פלאש, ביטול עיניים אדומות ועוד. במצלמות מתקדמות יש פלאש קופץ שמשפר את איכות התמונה בשל ריחוקו מהעדשה, ובחלק מהמצלמות ניתן להוסיף פלאש חיצוני על גבי תושבת, ולשפר את טווח ההארה ואיכותה.



■ ביחרו מצלמה הכוללת תכונות לשיפור התמונה: רצוי שהמצלמה תכלול מייצב תמונה אופטי המפחית את הטשטוש בתמונה כתוצאה מתזוזה, תאורת עזר למיקוד וטכנולוגיית זיהוי פנים.



■ להקלטת וידיאו באיכות סבירה ביחרו מצלמה עם הנתונים הבאים: רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר, קצב צילום של 30 פריימים לשנייה וזום פעיל בעת ההקלטה.



■ התנסו במצלמה ובחנו את נוחות השימוש: נסו גדלים ומשקלים שונים, להחזיק את המצלמה ולתפעל אותה. ודאו שמצבי הצילום נגישים ושהמעבר בין התפריטים פשוט.



■ גודל המסך המינימלי המומלץ הוא 1.8 אינץ': ככל שהמסך גדול יותר, הוא מבזבז יותר סוללה. מומלץ לבחור מצלמה בעלת עינית טובה וגדולה, ולהשתמש בה מדי פעם כדי לחסוך מפעולת המסך. כמו כן, מסך מתקפל שניתן להטיה ולסיבוב, מאפשר צילום נוח בזוויות לא שגרתיות.



■ בחרו זמני אתחול ומחזור קצרים: זמן האתחול נמדד מרגע הפעלת המצלמה ועד שהיא מוכנה לצילום ראשון, וזמן מחזור הוא הזמן שעובר בין צילום ועד שהמצלמה מוכנה לצילום הבא. רצוי שלא יעלו על שתי שניות.



■ שימו לב לסוג הסוללות: יתרונן של סוללות אצבע הוא בזמינותן ובאפשרות להחליפן כשהן מתרוקנות. סוללות ליתיום נטענות איכותיות יותר, אך בזמן טעינתן לא ניתן להשתמש במצלמה. חיסרון נוסף של סוללת ליתיום הוא שבמקרה שהסוללה המקורית היא בעלת משך פעולה קצר, יש בעיה להחליפה לסוללה חזקה יותר.



■ אחריות: על פי רוב, ניתנת אחריות של שנה עד שלוש שנים. חשוב לבדוק שהאחריות היא של היבואן הרשמי או של חנות ידועה ואמינה ושיש מעבדת שירות קרובה לאזור המגורים.



* נתונים: ינון חיימי, עורך WiseBuy.



כך בדקנו



המצלמות הדיגיטליות, הקומפקטיות והמשפחתיות קלות יחסית, מציעות אפשרות הפעלה אוטומית מלאה, ידידותיות, נוחות לשימוש ועל פי רוב גם מהירות תגובה. פנינו ליצרני המצלמות המובילים, וביקשנו לבדוק את המצלמות הטובות ביותר בקטגוריה זו במחיר של עד 1,500 שקל. לסקירה נכנסו 25 מצלמות בסך הכל, שכל אחת נבדקה שלושה ימים על ידי מומחי אתר - WiseBuy אתר המסייע לצרכן בקבלת החלטות קנייה באמצעות מדריכי קנייה וסקירת מוצרים.



המצלמות דורגו לפי הפרמטרים הבאים: איכות הצילום בתנאי תאורה שונים (35% מהציון הסופי), וידאו וסאונד בתנאים רגילים (15%); נוחות השימוש - ידידותיות למשתמש בתפעול הכפתורים וממשק התפריטים (30%); זמן אתחול וזמן מחזור - מדידת זמן התאוששות המצלמה ומוכנותה לצלם מרגע הדלקתה ולאחר צילום (10%); וסוללה (10%).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully