וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן של H&Q מגייסת בת"א 50 מיליון ד' להשקעות היי-טק בסין

אורה קורן

29.2.2008 / 9:22

הקרן תגייס בסך הכל 200 מיליון דולר



חברת ההשקעות (פרייווט אקוויטי) H&Q אסיה פסיפיק המנהלת פעילות בהיקף של 2.3 מיליארד דולר בדרום מזרח אסיה, ובעיקר בסין, מקימה קרן להשקעות היי-טק בסין בהיקף של 200 מיליון דולר. הקרן תגייס ממשקיעים בישראל 50 מיליון דולר. בשלב הראשון יתבצע גיוס כולל של 50 מיליון דולר, מהם 15 מיליון דולר בישראל.



נציגת החברה בישראל היא חברת שנג-בי.די.או זיו האפט. את הגיוס תבצע חטיבת בנקאות ההשקעות של בית ההשקעות אי.בי.אי. הקרן תתחרה בחלק מפעילותה בקרן אינפיניטי של אי.די.בי שכבר פועלת בסין בשיתוף פעולה עם ממשלת סין ומתכננת לגייס 350 מיליון דולר.



אילן מאור, מנכ"ל שנג-בי.די.או ולשעבר הקונסול הכללי של ישראל בשנחאי, ועדי אלקלעי, אנליסט בכיר בבנקאות ההשקעות של אי.בי.אי, ציינו כי בעוד שפעילותה של אינפיניטי מתרכזת באזור אחד בסין, הקרן החדשה לא תוגבל גיאוגרפית בסין ותוכל להוביל חברות ישראליות גם למדינות נוספות במזרח הרחוק.



בנוסף, לחברת ההשקעות הסינית ניסיון מוכח בעשרות השקעות ומימושים בתחום ההיי-טק בסין ובמזרח הרחוק. החברה מוכרת כשחקן מרכזי בשוק הסיני, וקשריה במגזר העסקי ובמגזר הממשלתי מאפשרים פתיחת דלתות וליווי עסקי משלב החדירה לסין ועד שלב המימוש של ההשקעה, הוסיפו מאור ואלקלעי.



H&Q אסיה פסיפיק היתה בין המשקיעים הראשונים בחברת השבבים הסינית הגדולה SMIC. כמו כן היא הכניסה לסין את רשת סטארבקס ופיתחה את פעילותה בסין ל-62 סניפים. החברה הוקמה לפני 23 שנה על ידי ד"ר טה לין הסו, שדורג ב-2007 על ידי המגזין "פורבס" במקום ה-15 ברשימת פורבס מידאס, המבוססת על הישגים בתחום השקעות ההון סיכון בעולם.



החברה, שמנהלת כיום 21 קרנות מתמחות בהיקף העולה על 2.3 מיליארד דולר, שרדה את המשבר הפיננסי במזרח הרחוק ב-99' ואת משבר ההיי-טק ב-2000. הניסיון המצטבר שלה כולל השקעה ב-188 חברות מתחומי היי-טק, ייצור וצריכה, והתשואה השנתית הממוצעת שהשיגה למשקיעיה היא 23.3%. לחברה רשת לאיתור הזדמנויות עסקיות בסין, טייוואן, דרום קוריאה, הפיליפינים, סינגפור, יפאן וארה"ב. לדברי אלקלעי, שיתוף הפעולה המתוכנן עם חברות היי-טק יתבצע לפי אסטרטגיה המכונה בחברה "חוצת גבולות", שהניבה תשואות גבוהות יותר, של יותר מ-37% בשנה.



חברת שנג ממוקמת בשנחאי ומתמחה במתן שירותי פיתוח עסקי לחברות ישראליות. חברת הייעוץ בי.די.או זיו האפט חברה אליה ויחד הקימו את החברה המשותפת למתן פתרונות כוללים לפעילות עסקית בסין. השקת קרן ההיי-טק באה בהמשך לקרן קודמת שהוקמה תוך שיתוף פעולה בין שנג-בי.די.או ל-H&Q ואי.בי.אי ונועדה להשקעות בתחום בתי המלון בסין.



שנג-בי.די.או ואי.בי.אי השתלבו בגיוס שערכה H&Q בישראל בתחילת השנה בהיקף של 20 מיליון דולר, מתוך גיוס ראשון של 100 מיליון דולר בעולם. היקף הגיוס הכולל יגיע ל-500 מיליון דולר, והוא נועד להקמת 25 בתי מלון בסין תחת המותג הילטון. את הקרן להשקעות במלונאות הקימו H&Q אסיה פסיפיק וחברת הנדל"ן REEF מקבוצת דויטשה בנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully