וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: התנודתיות בשוק אינה מתאימה ללקוח סולידי; הפועלים: על משקיע לטווח קצר לצמצם חשיפה למניות

טל לוי

29.2.2008 / 10:02

בשני הבנקים ממליצים על השקעה באפיקים צמודי מדד ופחות על השקעה באפיקים שקליים



"בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להתאפיין בתנודתיות, וירידות השערים צפויות לחזור ולפקוד את השווקים. רמת התנודתיות בשוק עדיין אינה מתאימה ללקוח הסולידי ו/או למשקיע שיידרש לכספו בטווח הקצר. בטווח הארוך אנו מעריכים כי נתוני הכלכלה המקומית הטובים יתמכו בביצועי החברות", כך כותבים הבוקר בבנק .



בבנק מציגים דעה דומה וכותבים כי "המלצתנו למשקיעים בעלי טווח נשימה קצר, היא לצמצם במתינות ובהדרגתיות את החשיפה המנייתית בתיק. ללקוחות בעלי אורך נשימה, ניתן לשמר את הרכיב המנייתי, אך מומלץ להתמקד במניות וענפים דפנסיווים. כמו כן, לאור הירידה בסטיות התקן הגלומות באופציות, מומלץ לכלול אופציות הגנה/מכר ככלי לגידור הפסדים".



בבנק הפועלים מעריכים כי חרף המשך המגמה החיובית בזירה המקרו כלכלית המקומית, יתמיד שוק המניות המקומי ברגישותו הגבוהה לנעשה בשוקי העולם. ריבוי סימני השאלה סביב הכלכלה הגלובלית מקשים על רמת הביטחון בדבר הכיוון אליו הולכת הכלכלה הישראלית, אולם האינדיקטורים המקרו כלכליים מציגים עדיין תמונה חיובית.



"פרסומי דו"חות החברות ויעדיהן של רבות מהן ל-2008 מחזקים את התמונה המקרו כלכלית החיובית. למרות זאת, יש לזכור כי אנו נמצאים בתקופה תנודתית ומלאת אי ודאות, ולכן להתפתחויות הגלובליות צפויות השפעות מהותיות על שוק המניות המקומי.



"אנו חוזרים ומדגישים את החשיבות בהתאמת מידת החשיפה לאפיקי ההשקעה השונים, לרמת הסיכון אותה הגדיר הלקוח, בתהליך ליבון הצרכים. המלצתנו למשקיעים בעלי טווח נשימה קצר, היא לצמצם במתינות ובהדרגתיות את החשיפה המנייתית בתיק. ללקוחות בעלי אורך נשימה, ניתן לשמר את הרכיב המנייתי, אך מומלץ להתמקד במניות וענפים דפנסיווים. כמו כן, לאור הירידה בסטיות התקן הגלומות באופציות, מומלץ לכלול אופציות הגנה/מכר ככלי לגידור הפסדים".



בשוק הסולידי ממליצים בלאומי בעיקר על איגרות החוב הצמודות ופחות על השקעה באיגרות חוב שקליות. בלאומי סבורים כי על אף העובדה כי פערי התשואות בין איגרות החוב השקליות והצמודות משקפים נאמנה את הערכת הבנק לרמת האינפלציה, האיגרות הצמודות עדיין מספקות הגנה מפני התפרצות אינפלציונית נוספת.



כמו כן סבורים שם כי בנוסף, לנוכח רמת חוסר הודאות בשוק, והסיכון הגבוה הכרוך בהשקעה על רקע התנודתיות במסחר העולמי, אין עדיין הצדקה לאחזקת מח"מ ארוך ברכיב האג"חי בתיק.



בבנק הפועלים ממליצים לשמור על השקעות בעלי משך חיים קצר ולכן ממליצים על השקעה במק"מ לשנה, אשר נסחר בתשואה של 4.1%. השקעה נוספת לטווח קצר היא באפיק צמוד המדד וזאת מפני שבבנק מניחים כי הפחתת הריבית האחרונה עשויה לסיים את פרק הפחתות הריבית הנדרשות ל-2008 ולכן אין סיבה להשקיע בשחרים ארוכים בתקופה הנוכחית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully