וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים טובים: מנכ"ל מיטב אבנר סטפק - "חברות מסחריות צריכות לשאת בנטל"

עידו סולומון וזאב ינאי

29.2.2008 / 10:09

עסקים רבים תורמים רבות לעובדיהם המשרתים במילואים



במהלך מלחמת לבנון השנייה, אימץ בית ההשקעות מיטב 12 מהיחידות בהן משרתים עובדיו ושלח להם ארוחות צהריים, הלבשה וציוד צבאי משלים. על כך, בין השאר, קיבלה החברה לפני כמה חודשים את מגן המילואים.







מתוך כ-210 עובדים במיטב, 45 הם מילואימניקים. גם המנכ"ל אבנר סטפק הוא מילואימניק, ואת הריאיון הוא מקיים תוך פעילות ביחידת תותחנים ברמת הגולן. עם זאת הוא מבין את הבעייתיות בתרומה לצבא: "תרומה נקודתית זה משהו אחד, אבל אני מתנגד לחסות מסחרית על יחידות צה"ל". מתחילת השנה, עובדי מיטב מקבלים תוספת של כ-150 שקל על כל יום מילואים. מי שמבצע תעסוקה מבצעית מקבל גם סוף שבוע זוגי. "גם אם יש לשירות מחיר עסקי מסוים, חברות מסחריות צריכות לשאת אותו".



משרד עורכי דין יהודה רוה: סוף שבוע באילת אחרי המלחמה



"אנשים שמוכנים להקריב את זמנם, ולרוע המזל גם את חייהם, ראויים לכל הכבוד", אומר עו"ד יהודה רוה. במשרדו כ-90 עובדים, מהם כ-40 משרתים במילואים.



בשנה שעברה זכה המשרד באות שר הביטחון למעסיקי מילואמניקים. המשרד לא מבקש מעובדיו להתייצב לעבודה בימי החופש מהמילואים ולא מעמיס עליהם עבודה עם חזרתם. אחרי המלחמה קיבלו עובדי המשרד המשרתים במילואים סוף שבוע באילת.



סושי סמבה: "קודם כל משלמים לעובד, אחר כך מתקזזים עם המדינה"



"עם 500 לקוחות ביום קשה לוותר על עובד למען שירות המילואים. למרות זאת אני לא מוכן שהחבר'ה שלי יתחמקו ממילואים", מצהיר ניצן רז, הבעלים והמנהל של מסעדת סושי סמבה ברמת החייל. "מתוך 80 עובדים, הרוב עושים מילואים", מספר רז שבעצמו משרת במילואים ביחידה מובחרת.







"במלחמה לא נשארו לי כמעט עובדים. היחידה שלי אישרה לי להישאר כדי שהעסק לא יתמוטט לי. התבאסתי, אבל יש לי אחריות, אז תרמתי בדרכי: נסעתי לקריות עם שני טבחים, ובישלנו לתושבים. כל יום בצהריים גם הזמנו לארוחות במסעדה אזרחים שברחו מהצפון".



רז משתדל להאכיל גם את עובדיו: "למי שנשאר שבת אני משתדל לשלוח אוכל ומתקשר לבדוק מה קורה. והכי חשוב - הכסף. עובד שיצא למילואים מקבל ממני משכורת, ואחר כך אני מסתדר עם המדינה".



קבוצת מרכז הבנייה הישראלי: "מעדיפים עובדים שמשרתים במילואים"



בקבוצת מרכז הבנייה הישראלי, כ-20% מהעובדים משרתים במילואים, ביניהם גם עובדים מעל גיל 45 שמתנדבים. גם מנכ"ל הקבוצה, קובי לנגליב, 42, קצין חי"ר בעברו ששירת בתפקיד מ"פ, ממשיך להתנדב: "אני רואה בזה חשיבות רבה ומעודד את עובדיי לצאת למילואים", הוא אומר, "הדבר מהווה אצלי משקל משמעותי בקבלת עובדים".



סמנכ"ל הכספים, תדהר כהן, שהיה סגן מפקד סטי"ל, משרת כיום במילואים בהתנדבות כמפקד בסיס בחיל הים: "אצלנו בחברה, שמירת זכויות העובדים מובנית מאליה. מעבר לזה, אנחנו דואגים לצ'פר את המילואימניקים, בסופי שבוע או בכרטיסים להצגות. עובד שלא היה בבית זמן רב, ניתן לו יום-יומיים חופש מבלי לנכות זאת מימי החופשה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully