וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה באימונים - מילואימניקים שנפגעו: "הפסדתי משכורת כי הלכתי למילואים"

עידו סולומון וזאב ינאי

29.2.2008 / 10:49

עוד: סטודנט שהפסיד סמסטר ומילואימניק שנאבק בעיקול בזמן השירות



ו', 28, נשוי + 1 הוא סטודנט לפסיכולוגיה. הוא נקרא לשירות מילואים של חודש שבועיים בלבד לאחר שהתחיל עבודה חדשה, אך לא היסס והתייצב. ואולם כשסיים את השירות נדהם לגלות שהוא מקבל מהביטוח הלאומי החזר של 794 שקל בלבד - ולא 7,000 שקל, גובה משכורתו החודשית בעבודתו החדשה.



למה? הסיבה פשוטה: ו' עבד רק שבועיים לפני השירות, ואילו החזר הביטוח הלאומי מחושב על סמך ממוצע המשכורות בשלושה חודשים. מכיוון שבהם לא קיבל משכורת זו, חולקה המשכורת שקיבל עבור שבועיים (כ-3,200 שקל) בשלוש. "הפסדתי 7,000 שקל, וכל אשמתי היא שהחלטתי ללכת למילואים", הוא אומר. "אני לא רוצה פרוטה יותר ממה שמגיע לי. אני רק מבקש: אל תתנו למי שקוראים למילואימניקים פראיירים להיות צודקים". ממשרד קצין המילואים הראשי נמסר כי החוק אינו פותר מקרים של עלייה בשכר ברבעון שקדם למילואים. "העניין יעלה לדיון", נכתב "ולכשיתקבלו החלטות נעדכנך".



"צריכים לגלות גמישות רבה יותר כלפי סטודנטים"



אלעד יצחקי, 28, הוא סטודנט שנה ג' להנדסה באוניברסיטת תל אביב. את השירות הסדיר שלו עשה כחובש קרבי בלבנון, ובמילואים הוא משרת כחובש בתותחנים. למרות ממוצע של 21 ימי מילואים בשנה, הוא לא מתלונן ורק מבקש שהאוניברסיטה תתחשב קצת.



"בחצי השנה האחרונה עשיתי 23 ימי מילואים, שנפלו בדיוק על המבחנים", סיפר יצחקי. הפסדתי שלושה מבחנים מתוך שישה, ונאלצתי לעשות את כולם במועדי ב'".



יצחקי מספר שהאוניברסיטה סיפקה לו מועדים מיוחדים, אבל עדיין "כשלא עושים מועדי א' הכל מתבלגן. ככל הנראה, התואר יידחה בסמסטר. אין לי בעיה לסבול קצת, אבל כל התחשבות תסייע לנו. במיוחד גמישות במועדי הבחינות".



"עורך הדין סירב לדחות הליכי עיקול בזמן מילואים"



ש', 37, נשוי + 2 הוא עובד היי-טק המשרת ב-15 השנים האחרונות כקצין מילואים במקצוע תומך לחימה ומתייצב לכ-30 ימי מילואים בשנה. לפני כשנה מצא עצמו בדיאלוג סבוך עם ההוצאה לפועל, בעקבות ערבות שחתם לחבר. בעיצומו של הסכסוך העסקי, נפתחו נגדו הליכי עיקול כאשר במקביל הוא קיבל צו גיוס למילואים.



כשהיה במילואים, איים עורך הדין של הצד השני על אשתו: "היא היתה מבוהלת וניסתה לשכנע את התובעים שיחכו לשובי מהמילואים, אבל אף אחד לא היה מוכן לשמוע. רק אחרי שפנינו לפורום אנשי המילואים, שיזמו פניה לח"כ אבשלום וילן, הצלחנו להשיג דחייה מסוימת.



"פעם היתה תחושה של שליחות", הוא מוסיף, "אבל אם זה היחס אולי באמת השירות הזה מיותר".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully