וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצילו, עכבר: מהו הציוץ המלווה את הנסיעה באאודי A8 החדשה?

יואב קווה

29.2.2008 / 11:54

A8 החדשה, ספינת הדגל של אאודי, היא מכונית מלוטשת ואלגנטית. אבל מה פשר הרשרוש המעצבן שבוקע מהדשבורד?



כביש 40, צפונה מבאר שבע, שטוח, משעמם ושורץ מכמונות מהירות. אני משייט במהירות 100 קמ"ש וקצת. אאודי A8 החדשה מתקדמת בשקט: ללא קול מהמנוע, ללא רחשי רוח וכמעט ללא רעש מהצמיגים. אבל מה הרשרוש העדין הזה שבוקע מאזור הדשבורד? אני לוחץ על הכפתור שאחראי על הפתיחה והסגירה של המסך הממוחשב של הרכב. המסך נבלע בתוך הדשבורד. הציוץ לא נעלם.



הרחש מתחיל להטריד, ועוד לא הגעתי לצומת בית קמה. אאודי A8 מודל 2008, חדשה לגמרי, 626 אלף שקל - ומרשרשת? אני מטה את האוזן. מקשיב. תהרגו אותי, זה נשמע כמו עכבר שנכלא חי בתוך לוח המכשירים של המכונית. אולי הוא רעב ומחפש אוכל?



הלקוח הטיפוסי של A8 הוא יזם היי-טק מצליח או יזם היי-טק לא מצליח, שרוצה שיחשבו שהוא כן. האיש הזה חושק במכונית פאר אלגנטית אך לא צעקנית כמו מרצדס או ב.מ.וו. והנה האיש הזה, פיינשמקר לא קטן, השכיב 600 אלף שקל על אאודי חדשה והוא נוסע מאושר לסיבוב של 400 ק"מ דרך ירושלים, ים המלח, דימונה ובאר שבע. בדרך הוא מתחיל לשמוע את העכבר מצייץ. בהתחלה הוא מקלל, אחר-כך הוא נותן צ'פחה לדשבורד, ועוד אחת. הציוץ לא מפסיק והאיש לא מאמין. אאודי חדשה?! אאודי חדשה! אולי הרעש הזה, הוא מתחיל לחשוב, בוקע בכלל מהראש שלי. אולי זה רמז. כן, אני עובד קשה מדי כבר הרבה שנים, אולי באמת הגיע הזמן לנוח קצת, אולי אפילו לפרוש?



הוא טס עם האוטו לצפון תל אביב, לאשתו. "בואי, את חייבת לשמוע משהו". אבל היא, מה לעשות, היתה בתותחנים ולא שומעת צלילים גבוהים. אז הוא נותן עוד צ'פחה לדשבורד ורץ לסוכנות של אאודי. "או שאתם תפרקו את האוטו או שאני אפרק אותו", הוא צורח, "אתם יודעים מה, לא רוצה את האוטו, תנו לי את הכסף בחזרה". אנשי אאודי לא מבינים על מה כל הרעש.



כבר לא קרש







הדור הנוכחי של אאודי A8 הוצג ב-2002. לקראת 2008 עברה A8 מתיחת פנים. מבחוץ תתקשו מאוד להבחין בהבדלים: לא שופצו חלקים בולטים ורוב העבודה נעשתה מתחת לעור. מדובר דווקא בעבודת שדרוג משמעותית, ואני חייב להודות שהגרמנים פגעו בול.



אאודי A8 הקודמת, פה ושם על כבישי ישראל, נתנה תחושה של קרש. אני בספק אם עמיקם כהן, אודי אנג'ל, גליה מאור, הרצל חבס, סמי עופר, צבי סטפק ובעלים אחרים של המכונית יודו בכך, אבל A8 הקודמת היא לא שיא הנוחות, בטח לא בהשוואה למרצדס S קלאס.



הדגם המחודש מצויד במתלי אוויר שמסוגלים לגהץ אפילו את כביש 90 בואכה ים המלח, וגם מקטינים את רמת הרעש המכני שיוצרת המכונית. בכלל, נעשתה כאן עבודה יסודית ורצינית בבידוד הרעש של המכונית. ואולי זאת הסיבה שאפשר לשמוע את העכבר האומלל.



גם ההיגוי של המכונית השתפר. A8 המחודשת היא מכונית מהנה לנהיגה. אני ממליץ לכם לכבות את הסלולרי, לדומם את הבלקברי, להכניס למערכת את Arcade Fire ולצאת לדהרה פרטית בכבישים מפותלים. למרות הגודל ולמרות הפאר, A8 מציעה ניחוח ספורטיווי.



ואולם מה שפוגם בהנאה בגרסה של המכונית שקיבלתי למבחן - V6 בנזין, 3.2 ליטרים - הוא המנוע. 260 כ"ס זה יפה על הנייר, אבל בכביש, איך לומר, המכונית הזאת קצת עייפה. ממכונית פאר אני מצפה שתתקדם בכל כביש ובכל שיפוע בקלילות חסרת מאמץ, וצר לי לדווח: A8 3.2 ליטרים מזיעה. ואם המכונית מזיעה, גם הנהג מזיע. וזה כבר נו"ן רציני.



המכונית החינוכית







את הסלוגן העולמי של אאודי, "Vorsprung durch Technik", גיירו בישראל ל"עליונות באמצעות טכנולוגיה". A8 המחודשת היא חתיכה מרשימה של טכנולוגיה. אם לא תחגרו חגורת בטיחות היא תסרב לשחרר למענכם את בלם היד האלקטרוני, ופשוט לא תזוז מהמקום (פטנט שהוצג כבר אצל בת הדודה, פולקסווגן פאסאט). ואם תחצו פס הפרדה בלי לאותת, ההגה ירטוט לכם בידיים. כן, ממש רעידות מעצבנות. הפטנט הזה - בתוספת 6,900 שקל למחיר המכונית - נועד לחנך נהגים לאותת, למנוע מהם לגלוש מבלי משים לנתיב נגדי או חלילה להירדם בנהיגה. אני ממליץ למשרד התחבורה לחייב את התקנתו בכל מונית בישראל.



A8 המחודשת גם מכילה פטנט שעוזר לנהג להבחין בכלי רכב אחרים המסתתרים בשטח המת של המראות. פגשנו את זה כבר בוולוו S80. בשפת וולוו זה נקרא BLIS, בשפת אאודי השם הוא Side assist. המחיר הוא 7,600 שקל והעיקרון פשוט: בכל פעם שכלי רכב, גם אם מדובר בקטנוע צנום, נכנס לשטח שלא נראה במראות של הרכב, מתחילה להבהב נורה צהובה. הנורה ממוקמת על תושבת הבסיס של המראות החיצוניות ואי אפשר להתעלם ממנה.



A8, ברוב הגרסאות, מצוידת בהנעה לכל הגלגלים ("קוואטרו" בשפת האאודי). המערכת הזאת יעילה מאוד כשנוסעים על בוץ או שלג, אבל היא מיותרת באקלים מזרח-תיכוני, ובוודאי לנוכח שפע המערכות האלקטרוניות של בקרת משיכה ובקרת יציבות.



תנו עוד כוח



לסיכום, A8 המחודשת היא מכונית הדוקה, מעודנת וסולידית. אני אוהב אותה, ויש לי רק שתי בקשות: 1. תנו לי אותה עם מנוע חזק יותר: בנזין 4.2 ליטרים או דיזל 3.0 ליטרים. 2. שחררו לחופשי את העכבר המסכן.



למבחני דרכים קודמים - "כבישים" www.kvishim.co.il



ציון ירוק : 281.6



פליטת CO2: 259 גרם לק"מ



קנס: 15 אלף שקל



מדי שבוע נפרסם כאן את "הציון הירוק" של המכונית הנבחנת. ציון זה נקבע לפי שקלול המזהמים הנפלטים מהמכונית. על בסיס ציון זה יוטלו בעתיד, בכפוף לאישור הכנסת, תוספות או הפחתות מיסוי על המכוניות הנמכרות בישראל. טווח הציונים הוא בין 0 ל-400, כאשר ככל שהציון גבוה יותר, כך המכונית מזהמת יותר.



הציון מחושב על פי הנזק שמחוללות פליטות רעילות של תחמוצות חנקן (NOx), פחמן חד-חמצני (CO), פחמימנים (HC) וחלקיקים (PM) - כל אלה רעילים לבני אדם - וכן פחמן דו-חמצני (CO2), המאיץ את התחממות כדור הארץ. הציון פירושו אומדן כלכלי של הנזק שנגרם לסביבה, לבריאות האדם, לרכוש ולגידולים חקלאיים.



לפי שקלול המזהמים שפולטת אאודי A8, נחשבת המכונית מזהמת ומקבלת ציון גבוה של 281.6 נקודות, ואת תוספת הקנס המירבית - 15 אלף שקל. זהו סכום לא מבוטל, אך נשאלת השאלה אם הוא באמת ישפיע על אדם שמשקיע יותר מ-600 אלף שקל במכוניתו החדשה.



דניאל שמיל



המתחרות



מרצדס S320



יש שיגידו שאם כבר לקנות מכונית מקטגוריה זו, שמימדיה כמעט לימוזיניים, רק מרצדס היא התשובה. ל-S קלאס יש סבכה מרשימה מלפנים, כנפיים תפוחות והרבה הוד, הדר וגאדג'טים בתוך תא הנוסעים. חסרונה הגדול הוא המחיר - 769 אלף שקל, סכום שבו תוכלו לקנות ב.מ.וו או אאודי עם מנוע גדול וחזק יותר.



מחיר: 769 אלף שקל



יגואר XJ6



מכונית הפאר הבריטית חלשה יותר מה-A8 (240 כ"ס לעומת 260 כ"ס) אבל הרבה יותר קלה (1,545 ק"ג לעומת 1,785 ק"ג). נוסף על כך, היגואר מציעה משהו החסר למתחרותיה הגרמניות - אופי וסגנון מיוחדים. עיצוב הפנים, המזכיר מעט סלון ספון עץ, והעיצוב החיצוני הקלאסי, הופכים את היגואר לבחירה טובה בקבוצת מחיר זו.



מחיר: 625 אלף שקל



ב.מ.וו 730i



מכוניות פאר קטנות-מנוע (באופן יחסי, כמובן), הן מעין זנב לאריות. הגודל, העיצוב המרשים ורוב אביזרי המותרות כלולים במחיר, אך לא תמיד הכוח והמומנט מספקים. למתחרה מבית ב.מ.וו יש עיצוב מיוחד ומנוע 3.0 ליטרים עם 260 כ"ס, נמרץ ותאב סל"ד. במחיר של 615 אלף שקל היא אלטרנטיווה מעניינת לאאודי. מחיר: 615 אלף שקל ומעלה



דניאל שמיל


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully