וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה או מוטורולה? סליידר או רגיל? ואיפה כדאי לקנות? חמישה סלולריים - חמש מסקנות

פז וייסמן

29.2.2008 / 12:24

מה אתם מעדיפים: פשטות אלגנטית, חיים קצרים ונוצצים, שינויים וקלילות, לאבד שליטה או התנועעות ותמורה הולמת לכסף? בדקנו חמישה מכשירים וחזרנו עם מסקנות



נוקיה 6120 קלאסיק - פשטות אלגנטית



עיצוב: שחור, אלגנטי ופשוט. במבט ראשון נראה כי רמת הגימור גבוהה, בדומה לדגם 6500, אך היעדרו של ציפוי אלומיניום פוגם בתחושת היוקרה.



ממשק משתמש: תפעול פשוט מאוד. כמו כל המכשירים של נוקיה, גם 6120 מבוסס על מערכת ההפעלה סימביאן, המצוידת בקורא קובצי pdf ואופיס. לוח המקשים קטן מדי ומקשי הניווט לא נוחים לשימוש.



אבזור: יש יציאת Mini USB, אך המכשיר מסוגל לשמש כהתקן זיכרון נייד רק כשמחברים לחריץ ההרחבה כרטיס זיכרון Micro SD. רוב החברות מספקות כרטיס הרחבה של 128 מגה-בייט עם רכישת המכשיר. מחזיק יומיים-שלושה ללא טעינה.



מולטימדיה: הסאונד ברמקול חזק למדי וברור, אך קשה לדמיין את המכשיר מהווה תחליף לנגן מוסיקה. אי-אפשר לשלוט בנגן מהתפריט הראשי. יש רדיו מובנה, שכדי להפעילו צריך לחבר אוזנייה המשמשת אנטנה. בנוסף יש מצלמה ראשית של שני מגה-פיקסל, ומצלמה משנית בחזית המשמשת לשיחות וידאו. בגב המכשיר, ליד המצלמה הראשית, יש נורית פלאש קטנה המופעלת באופן אוטומטי.



מחיר: בחנויות מקוונות אפשר למצוא את המכשיר ב-1,300 שקל, ואף פחות. רשת סלקום מציעה את המכשיר ב-1,836 שקל (51 שקל לחודש בפריסה ל-36 תשלומים) - עם החזר כספי מלא למי שצובר חשבון שיחות של יותר מ-99 שקל בחודש. ברשת אורנג' המחיר הוא 1,260 שקל (כ-35 שקל בחודש).



שורה תחתונה: מכשיר טוב, שמצדיק את מחירו. יספק את רוב הצרכנים.



ציון (מתוך 5): 4.5



מוטורולה RAZR V6 - חיים קצרים ונוצצים



עיצוב: הדור הבא של הדגם הפופולרי מבית מוטורולה, V3. שחור ומעוצב בהידור. זכוכית החזית מקנה מראה יוקרתי, אך גם הופכת את המכשיר לשביר יותר ומבליטה כל טביעת אצבע על הצג.



ממשק משתמש: יעיל מאוד, אך נראה מיושן בהשוואה למתחרים.



אבזור: יציאת USB מאפשרת למכשיר לשמש התקן זיכרון נייד בנפח של עד שני ג'יגה-בייט. אפשר להשתמש במכשיר גם כמודם GPRS, המסוגל להתחבר ישירות למחשב הנייד. אורך חיי הסוללה קצר ומאכזב. נדרשת טעינה פעם ביום או לכל היותר פעם ביומיים.



מולטימדיה: מאובזר במצלמה חיצונית ברזולוציה של שני מגה-פיקסל ופלאש. מצלמה פנימית ברזולוציה נמוכה משמשת לשיחות וידאו. נגן המדיה האיכותי נשלט באמצעות שלושה מקשי מגע בחזית המוארים בכחול זוהר.



מחיר: ברשת סלקום: 1,656 שקל (46 שקל בפריסה ל-36 תשלומים), עם החזר כספי לבעלי חשבון שיחות גבוה מ-99 שקל בחודש. ברשת אורנג' המחיר קופץ ל-2,124 שקל (58 שקל לחודש). מחיר השוק הממוצע הוא 1,490 שקל, כך שהצעותיהן של חברות הסלולר גבוהות למדי.



שורה תחתונה: שדרוג של ה-V3. אפליקציות שימושיות ועיצוב נוצץ.



ציון (מתוך 5): 4



מוטורולה KRZR K3 -לאבד שליטה



עיצוב: גרסה צרה של דגם ה-V6. נראה כי הוא מותאם יותר ללקוח העסקי. גימור איכותי ביותר. המכשיר עשוי מתכת, וחלקו העליון מזכוכית - מה שמקנה לו מראה מהודר.



ממשק משתמש: מקש הדפדפן מצוי מתחת לאחד ממקשי הניווט, כך שאם מבקשים לגשת לספר הטלפונים, לעתים נלחץ בטעות המקש השני המחבר את המכשיר לאינטרנט.



אבזור ומולטימדיה: ל-K3 אין פלאש ומקשי שליטה ייעודיים לנגן המדיה. זמן הסוללה טוב.



מחיר: עלות ה-K3 נמוכה במעט ממחיר ה-V6. בחנויות עצמאיות הוא נמכר ב-1,400 שקל ויותר. ברשת סלקום המחיר הוא 1,584 שקל (44 שקל בפריסה ל-36 תשלומים), עם החזר כספי מלא למי שצובר חשבון שיחות של יותר מ-99 שקל לחודש. ברשת אורנג' עלות המכשיר היא 2,124 שקל (59 שקל לחודש). לבעלי חשבון גבוה מ-100 שקל בחודש יעלה המכשיר 864 שקל (24 שקל לחודש), ובעבור שיחות בסכום גבוה מ-200 שקל לחודש יוחזר מחיר המכשיר במלואו.



שורה תחתונה: ה-K3 הוא הגרסה הממוזערת של ה-V6, והוא מוצלח לא פחות ממנו. הפגיעה היחידה בפונקציונליות של המכשיר היא במקשי המגע, שלא קיימים ב-K3. אם חשובים לכם העיצוב והגודל המזערי, כדאי לשדרג ל-K3. אם חשוב לכם המוסיקה - עדיף לבחור ב-V6.



ציון (מתוך 5): 4



סמסונג Z720 - מגמת שינוי



עיצוב: מכשיר סליידר קל במשקל 80 גרם, ועם זאת רחב ובעל עיצוב ארגונומי נוח לאחיזה. עשוי פלסטיק ופשוט באופן חיובי. נראה כי המכשיר מיועד לצעירים.



ממשק משתמש: צבעוני ועליז וכולל טפט מסך המשתנה במהלך היום, אנימציה מותאמת לקצב המוסיקה ועוד.



אבזור: שקע מטען ושקע אוזניות ייחודים למכשיר, מה שאומר שאם נתקעתם ללא סוללה, כנראה שלא תמצאו מטען מתאים בסביבה. זיכרון פנימי קטן של כ-20 מגה-בייט, הניתן להרחבה עם כרטיס Micro SD. עם זאת, אי-אפשר להשתמש במכשיר כהתקן זיכרון נייד. ניתן להשתמש במכשיר כמודם GPRS לגלישה באינטרנט ואף לחברו למחשב הנייד.



מולטימדיה: המכשיר מצויד בשתי מצלמות: מצלמה ראשית ברזולוציה של שלושה מגה-פיקסל ומצלמה משנית (VGA) לשיחות ועידה. אף שהוא מצויד במצלמה הטובה ביותר מבין המכשירים שנבדקו עד כה, חסר לו פלאש.



מחיר: המכשיר נמכר בינתיים רק ברשת אורנג', ב-2,124 שקל (59 שקל לחודש בהתחייבות ל-36 חודשים). לבעלי חשבון שיחות של לפחות 100 שקל בחודש תרד העלות ל-864 שקל (24 שקל לחודש). בעלי חשבון של 200 שקל יקבלו זיכוי מלא.



שורה תחתונה: עשיר בגימיקים לצעירים, ואולם נראה כי השימושיות שלו אינה חורגת מהמקובל בקרב מכשירי דור 3.5.



ציון (מתוך 5): 3.5



סוני אריקסון W910i - נגן מתנועע



עיצוב: מכשיר סליידר, מעוצב באלגנטיות ונוח לשימוש.



ממשק משתמש: טוב ויעיל, בדומה לשאר המכשירים של סוני אריקסון.



אבזור: למכשיר יש כרטיס זיכרון בנפח של 1 ג'יגה-בייט מסוג M2, אך אפשר לצרף לו גם כרטיסי Micro SD. מתאם לאוזניות מאפשר להשתמש גם באוזניות של יצרנים אחרים. Bluetooth מסוג A2DP מאפשר לשמוע מוסיקה בסטריאו.



מולטימדיה: בלחיצת כפתור הטלפון נהפך לנגן מוסיקה מצוין, הכולל רדיו פנימי. בפרסומות מוצגת האפשרות להחליף שירים על-ידי נענוע המכשיר. לנגן תוכנת SenseMe שיודעת להשמיע שירים לפי מצב הרוח, כשהמשתמש מוזמן לבחור בין קצב מהיר לאטי, ובין מוסיקה עצובה לשמחה. יש מצלמה ברזולוציה של שני מגה-פיקסל בגב, ומצלמת VGA בחזית.



מחיר: הרשתות מציעות החזרים מלאים או כמעט מלאים. המחיר בסלקום הוא 2,700 שקל (75 שקל לחודש בפריסה ל-36 תשלומים). בעלי חשבון שיחות של יותר מ-99 שקל בחודש יקבלו החזר מלא. ברשת אורנג' המחיר עולה ל-2,844 שקל (79 שקל בחודש), כשבעלי חשבון שיחות של יותר מ-100 שקל ישלמו רק 1,584 שקל (44 שקל בחודש). לבעלי חשבון שיחות של 200 שקל ויותר צונח המחיר ל-684 שקל (19 שקל לחודש). בחנויות עצמאיות, מחיר המכשיר מתחיל ב-2,240 שקל.



שורה תחתונה: תמורה הולמת לכסף.



ציון (מתוך 5): 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully