וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפטנים הישראלים שמצליחים באמריקה

TheMarker

29.2.2008 / 13:56

דיוויד גייטלין התכוון ללמוד לתואר שני אך ההצלחה שינתה את תוכניותיו ■ דיוויד פוקס הוא מעורכי הדין הבולטים בניו יורק בתחום המיזוגים והרכישות ■ אמנון שבלת הקים משרד בתל אביב - שלוש שנים לאחר מכן הוא פתח עם שותפיו סניף בניו יורק



ההצלחה בלימודים שינתה את התוכניות



דיוויד גיטלין, ראש מחלקת חברות במשרד עו"ד WolfBlock בפילדלפיה
גיל: 50
מגורים: פילדלפיה
מצב משפחתי: נשוי + 2
בארה"ב: 28 שנה
עוד משהו: קיבל פרס מעיריות תל אביב ופילדלפיה על קידום פעילות עסקית ישראלית בארה"ב



כשדיוויד גיטלין הגיע לפילדלפיה ב-1980 הוא התכוון ללמוד שם לתואר שני במשפטים ואז לחזור לישראל כדי לעבוד במשרד עורכי דין, ואולי אפילו להיות מרצה באוניברסיטה. ואולם ההצלחה בלימודים שינתה את תוכניותיו.







"חבר אמריקאי אמר לי שעם ציונים כמו שלי אני חייב ללכת לעבוד באחד המשרדים הגדולים", הוא מספר. "אמרתי שאני לא מעוניין, אבל הוא כתב את הרזומה שלי ושלח למשרדים הגדולים בניו יורק".



זה הצליח. גיטלין קיבל תשובות חיוביות מכמה משרדי עורכי דין ובחר לעבוד בוולפבלוק (WolfBlock), שנחשב, לדבריו, "מוסד יהודי מוכר". "רציתי לעבוד במשרד יהודי וחשבתי לתומי שאולי הם יפתחו בעתיד סניף בתל אביב ואני אעבוד שם כשאחזור לישראל", הוא מספר.



ב-1981 התחיל גיטלין לעבוד בוולפבלוק במשרה חלקית והתכוון להמשיך במקביל בלימודי דוקטורט. ואולם עם הזמן הוא נטש את רעיון הלימודים והתרכז אך ורק בעבודה. כיום הוא ראש מחלקת חברות וחבר הנהלה במשרד, שלו תשעה סניפים ברחבי ארה"ב. המשרד מעסיק 330 עורכי דין, וגיטלין הוא ראש מחלקת חברות ומתמחה במיזוגים, הון סיכון, היי-טק, הנפקות ועסקות בינלאומיות.



"כשהתקבלתי למשרד חשבתי שזה הישג בלתי רגיל", נזכר גיטלין. "לא חשבתי שבחור ישראלי יצליח להתחרות בעורכי דין אמריקאים. בסוף לא רק שהתחרתי בהם בכבוד, אלא עליתי לטופ של המשרד. למרות ההצלחה, אני לא מסתכל על ישראל מלמעלה למטה. אני שמח על ההישגים שאליהם הגיעו בישראל".



לאור הצלחתו החליט גיטלין להישאר בארה"ב. לדבריו, "אם הייתי בישראל בזמן שהמשרדים הגדולים התפתחו והגיעו לרמה ולהיקף העסקות הרחב שהם מטפלים בו כיום, הייתי מאוד נהנה להיות עורך דין בישראל ומצליח יפה. ואולם בשלב הזה כבר הייתי בין חמשת עורכי הדין המובילים במשרד, ולא רציתי לעזוב את מה שבניתי".



עם זאת, גיטלין מבקר בישראל ארבע פעמים בשנה. "רבע מהזמן שלי מוקדש לביקורים בישראל או לייצוג חברות ישראליות", הוא אומר. "אני נהנה, אבל לא עושה את זה כציונות. אני רואה בכך החלטה עסקית נבונה".



משקיע בסרטים ישראליים



דיוויד פוקס, עו"ד ושותף במשרד סקאדן הארפ
גיל: 50
מצב משפחתי: נשוי + 1
מגורים: ניו יורק
בארה"ב: 24 שנה
עוד משהו: אחיו הוא במאי הקולנוע איתן פוקס



דיוויד פוקס הוא אחד מעורכי הדין הבולטים בניו יורק בתחום המיזוגים והרכישות. הוא היה מעורב בעסקות של חברות כמו Toys R Us ולנדמרק ובפיצול חברת הענק סנדאנט לארבע חטיבות נפרדות, שכלל את מכירת חברת ריאלוג'י המתמחה בנדל"ן לקרן ההשקעה אפולו ומכירת טראוולפורט - המבצעת הזמנות לנסיעות ולמלונות תעופה - לקרן בלקסטון. מדובר בעסקות בשווי של מיליארדי דולרים.







פוקס השתתף גם בעסקות של חברות ישראליות, בדרך כלל בתחום ההיי-טק. בין השאר היה מעורב במכירת ECI, אגיס, וחברות מקבוצת סאיטקס.



הוא שותף וחבר במועצת המנהלים במשרד עורכי הדין הגדול סקאדן הארפ, שבו עובדים כ-2,300 עורכי דין. במשרד עובדים בדרך כלל גם כמה עורכי דין ישראלים (כיום מדובר בעשרה). עורכי דין ישראלים רבים חולמים לעבוד כמה שנים בסקאדן, שכן המשרד נחשב "קרש קפיצה", שאחרי עבודה בו ניתן להתקדם לתפקידים טובים יותר, בין אם בישראל או בחו"ל.



פוקס, נשוי ואב לילדה בת ארבע, נולד בניו יורק ועלה עם הוריו לישראל כשהיה בן תשע. ב-1983, כשהיה בן 25, הוא הגיע לארה"ב כדי לעבוד שם במשך שנה, אבל מאז נשאר בניו יורק. אחיו הוא במאי הקולנוע איתן פוקס הפועל בישראל, והוא השקיע בכמה מסרטיו. יש לו אח נוסף, דני פוקס, המכהן כפרופ' לבלשנות ופילוסופיה ב-MIT.



הוא מעורב בפרויקטים התנדבותיים, כמו עיצוב של תוכנית בניין עיר לשכונת עיסאוויה שליד ירושלים. הוא גם יושב בחבר הנאמנים של המכון הישראלי לדמוקרטיה. פוקס מרבה לבקר בישראל: "אני מגיע פעם בחודש או חודשיים", הוא אומר.



השנים האחרונות היו עמוסות בעבודה בעבור עורכי דין המתמחים במיזוגים ורכישות. "אם אתה בוחן את 2007 עד סוף הרבעון השלישי - זו היתה השנה הכי טובה בתחום אי פעם", אומר פוקס. "אבל אם אתה בוחן את המצב מהרבעון הרביעי של 2007 עד היום - הרי שאנחנו נמצאים בתקופה גרועה. יש מעט מאוד עסקים וזה נובע מהמחנק בתחום האשראי. אז יש עסקה אחת שכולם מדברים עליה - ניסיון הרכישה של מיקרוסופט את יאהו, והמשרד שלנו (לא אני) מייצג את יאהו. יהיו לזה כנראה השלכות נוספות על כמה עסקות, אבל בתחום הפרייווט-אקוויטי (קרנות השקעה פרטיות), העתיד הקרוב נראה יבש".



השכן של סיינפלד



אמנון שבלת, ממייסדי משרד עוה"ד שבלת ושות' ומנהל הסניף בניו יורק
גיל: 65
מצב משפחתי: נשוי + 3
מגורים: ניו יורק
בארה"ב: 39 שנה
עוד משהו: יש לו בית בהמפטונס ואחד משכניו הוא סטיבן שפילברג







ב-1973, בגיל 30 וחמש שנים לאחר שסיים תואר ראשון במשפטים באוניברסיטה העברית, הקים אמנון שבלת משרד עו"ד בתל אביב עם חברו מימי הלימודים ריצ'י רוברטס. שלוש שנים לאחר מכן הוא פתח עם שותפיו (רוברטס וחיים סאמט, שפרש ב-1991) סניף בניו יורק, כאשר הבינו שהם מטפלים בעסקים ישראליים רבים שמושקעים בעיר.



במשרד הנושא את שמו של שבלת בתל אביב מועסקים כ-100 עורכי דין, ובמשרד בניו יורק עובדים 25 עורכי דין. עו"ד מיקי צלרמאייר, שלמד באותו מחזור עם שבלת ורוברטס באוניברסיטה העברית, ניהל את המשרד בניו יורק במשך שלוש שנים. בתקופה זו בילה שבלת רבות על הקו שבין שתי הערים, ולאחר שצלרמאייר שב לישראל, התיישב שבלת דרך קבע בניו יורק. מאז הוא מנהל את המשרד שם, כאשר מדי חודש הוא בא לישראל למשך שבוע.



שבלת מחלק את זמנו בניו יורק בין שני בתים. במהלך השבוע הוא שוהה בדירתו בטראמפ טאואר שבמנהטן, ואילו את סופי השבוע הוא מבלה באחוזתו שבשכונת הפאר המפטונס, הממוקמת על חוף הים. חבריו בישראל מתארים את המקום כ"בית מהאגדות", עם סירה צמודה ושכנים כג'רי סיינפלד וסטיבן שפילברג.



עם הלקוחות הראשונים המשמעותיים של שבלת בניו יורק נמנו יהודים ממוצא סורי, שהתגוררו בארה"ב ועסקו בעיקר בנדל"ן ובתעשיית הביגוד. כיום מעורב שבלת בעסקות משמעותיות במזרח אירופה ובמרכזה, בעיקר בנדל"ן ובמלונאות.



הסמג"ד שייצג את פפסיקו



אבישי שחר, מנהל את מחלקת המסים במשרד עורכי הדין דיוויס פולק בניו יורק
גיל: 54
מצב משפחתי: נשוי + 3
מגורים: ניו יורק
בארה"ב: 27 שנה
עוד משהו: היה מעורב בהנפקת סלקום בניו יורק



עו"ד אבישי שחר מנהל ב-12 השנים האחרונות את מחלקת המסים במשרד עורכי הדין דיוויס פולק בניו יורק, המונה 700 עובדים. המחלקה נחשבת לחזקה מאוד: יש בה 14 שותפים ועוד 40 עורכי דין.







שחר, 54, נולד בתל אביב ושירת בצבא כמ"פ וסמג"ד בחיל השריון. הוא הגיע לארה"ב ב-1981 כדי ללמוד מיסוי בינלאומי באוניברסיטת הרווארד. עם תום לימודיו הצטרף למשרד דיוויס פולק.



למרות ההצלחה, שומר שחר על פרופיל נמוך יחסית. מכרים מגדירים אותו כעו"ד יקר מאוד, אבל גם מוכשר בצורה בלתי רגילה.



בין הלקוחות שאותם ייצג נמצאים יצרנית המשקאות הקלים פפסיקו, חברת הכבלים קומקסט, בנק ההשקעות מורגן סטנלי וקבוצת הבנקאות והשירותים הפיננסיים סיטי (לשעבר סיטיגרופ). הוא ממעט לעבוד עם חברות ישראליות, ובכל זאת ייצג את בנק דיסקונט והיה מעורב בהנפקת סלקום בבורסה של ניו יורק בפברואר 2007.



חלק ניכר מזמנו של שחר מוקדש לתחום המיסוי בעסקות מיזוג ורכישה. בין השאר, הוא היה מעורב בפיצול של חברת כרטיסי האשראי דיסקוור ממורגן סטנלי ובפיצול של רשתות המזון המהיר טאקו בל, קנטקי פרייד צ'יקן ופיצה האט מפפסיקו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully