וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מי מתחתנת נועה תשבי בקרוב?

TheMarker

29.2.2008 / 13:57

מי הופיע בגיל 18 בקארנגי הול? ■ מי החבר של שפילברג ומי היה הנהג שלו? ■ איך הגיע הנגן שהשתחרר מצה"ל לרשימת 100 נגני הג'ז המובילים במאה ה-20? ■ מי גרם לניטשה לבכות? ■ איזו מאיירת מסרבת להיות ג'וליה רוברטס אבל ממשיכה לדגמן?



ממשחק לעסקים: נועה תשבי



שחקנית
גיל: 32
מצב משפחתי: רווקה
מקום מגורים: לוס אנג'לס וסידני
בארה"ב: 11 שנה
עוד משהו: עתידה להתחתן השנה עם אנדרו ג'י



תצלום: יוסי צבקר



נועה טוהר (שם שהוסיפה לעצמה בעצת רב מקובל) תשבי היא הישראלית המזוהה ביותר עם הוליווד. תשבי, שגדלה בתל אביב וגילמה בצעירותה את אשתו של דוד המלך במחזמר התנכ"י "דוד", החלה לחשוב הוליוודית עוד בזמן שירותה הצבאי בלהקת חיל חינוך.



ב-1996 היא הקימה יחד עם בן זוגה אז גל אשר את ההרכב המוסיקלי "נונה" (שהתפרק לאחר שנתיים) ושנה לאחר מכן עברה ללוס אנג'לס כדי ללמוד משחק. ב-2003 היא החלה לקבל תפקידים קטנים בסדרות טלוויזיה, כמו "המופע של דרו קארי". ברזומה שלה ניתן למצוא הופעות ב-"מסע בין כוכבים", CSI מיאמי", "לאס וגאס" ו"ניפ/טאק". ב-2005 היא שיחקה בסרט הקולנוע "איילנד".



ב-2007 היתה תשבי למפיקה בפועל של הגרסה האמריקאית של "בטיפול", לאחר שהיתה מעורבת במכירתה לרשת HBO האמריקאית, יחד עם היוצר חגי לוי.



תשבי שמחלקת את זמנה בין ארה"ב לאוסטרליה מרבה להגיע לישראל כדי להשתתף בתוכניות טלוויזיה וקמפיינים של אופנה. באחד הראיונות סיפרה תשבי שבכלל חלמה להיות ציירת, כי יופי לא היה ממש "אישו" בבית שבו גדלה, ובעצם, היא בכלל היתה סוג של טום-בוי בילדותה. רק אחרי שסיימה את לימודי התיכון הבינה שהיא שואפת להיות שחקנית. היא מעריצה את אנג'לינה ג'ולי, אבל את ההשראה האמיתית היא מקבלת ממרילין מונרו.



השנה עתידה תשבי למסד את הקשר שלה עם מנחה הטלוויזיה האוסטרלי אנדרו ג'י, באירוע שייחגג בארה"ב, באוסטרליה ובישראל. כיום היא מתמקדת יותר בעסקים, ובאחרונה תיווכה בין HBO למפיק צפריר קוחונובסקי במכירת הסדרה "מרחק נגיעה", כפי שעשתה עם "בטיפול".



 כל הדרכים מובילות ל-MoMA




מיכל רובנר
אמנית
גיל: 51
מצב משפחתי: גרושה
עוד משהו: בצעירותה היתה ממקימי בית הספר לצילום קמרה אובסקורה



סיגלית לנדאו, אמנית
גיל: 39
מצב משפחתי: נשואה + 1
מגורים: ישראל
עוד משהו: צילמה את עצמה צפה בים המלח, מוקפת באבטיחים



תצלום: דניאל צ'צ'יק



בחודש הבא תיפתח במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (MoMA) תערוכת יחיד של האמנית הישראלית סיגלית לנדאו, שתכלול קטעי וידאו ופסלים.



ה-MoMA הוא אחד המוזיאונים החשובים בעולם, כך שהתערוכה היא ציון דרך בקריירה של לנדאו.



"זו פריצת דרך עבורה", אומרת סיגל מרדכי, מנכ"לית משותפת של סותבי'ס ישראל. "זו תערוכה גדולה שתפתח לה דלתות. המשמעות של תערוכה כזו היא שאתה חשוף לכל המוזיאונים החשובים ולגלריות".



לנדאו אינה האמנית הישראלית הראשונה שמתארחת ב-MoMA. הצלם ברי פרידלנדר הציג שם תערוכת יחיד בשנה שעברה, והמוזיאון אף רכש כמה עבודות שלו.



בחו"ל פועלים אמנים ישראלים נוספים, בהם הצלם עדי נס, שתצלום שלו נמכר לפני כשנה בניו יורק ב-264 אלף דולר; האמנית יהודית סספורטס, שייצגה את ישראל בביאנלה בוונציה; והצלם אורי גרשט, שהציג במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון.



אמנים בולטים נוספים הם אמנית הווידאו קרן ציטר, שהציגה בגלריית KW בברלין, ואמן הווידאו גיא בן-נר, המתגורר בברלין. באחרונה הוא זכה לשבחים על תערוכה המוצגת בניו יורק, שבה הוא מביים סצינות משפחתיות באיקאה.



ואולם האמנית הישראלית המצליחה ביותר כיום היא אמנית הווידאו מיכל רובנר. היא מציגה בכל העולם, מוונציה עד טוקיו, ועל-אף שבסיסה בניו יורק היא חוזרת לישראל שוב ושוב. "בשלב מסוים בחיי הרגשתי שאני צריכה להחליט, והחלטתי שאני גרה בניו יורק", סיפרה בראיון לבי.בי.סי. "אבל אז התגעגעתי לחיי בישראל ואמרתי לעצמי: ?רגע, למה אני צריכה להחליט?' במקום לבחור, החלטתי להמשיך להוסיף עוד ועוד מקומות למפה שלי".



לדברי מרדכי, הדינמיקה הזאת אינה ייחודית לרובנר, לנדאו או אמנים ישראלים בכלל. "בשנים האחרונות אמנים מהשוליים הגיאוגרפיים ניצבים במרכז הבמה", היא אומרת. "אם פעם האמנים המרכזיים היו אמריקאים, בריטים וגרמנים, כיום הם סינים או קוריאנים. במקביל יש טשטוש גבולות, כי כשאת פותחת כיום קטלוג של בית מכירות פומביות אינך יודעת מאיפה מגיע האמן. האמנים לא חייבים להעתיק את מקום מגוריהם לחו"ל, אבל כן צריכים לנסוע הרבה, כי חלק מהעניין באמנות הוא להציג".



אמנון קסטל, מנהל הגלריה אלון שגב המייצגת את לנדאו, מסכים עם מרדכי. "אני לא חושב שצריך לגור שם, אבל צריך לעבוד מאוד מאוד קשה", הוא אומר. "כל האמנים הישראלים שהצליחו בגדול עבדו קשה תוך הקרבה גדולה. זה עוזר להיות יותר קרוב למקום שבו הדברים קורים, אבל כדי להצליח צריך להיות קודם כל אמן טוב מאוד, חרוץ ומעניין".



לנדאו עצמה גרה עדיין בישראל, אף שהיא נוסעת הרבה. בתערוכה ב-MoMA היא תציג שלוש עבודות וידאו ששואבות דימויים מהמציאות הישראלית. באחת מהן, שהוצגה בעבר בביתן הלנה רובינשטיין בתל אביב, לנדאו צפה בים המלח כשהיא מוקפת בספירלה ענקית של אבטיחים.



"אצל סיגלית יש קשר עם האדמה, והיא גם עוסקת הרבה בזהות אישית ונשית", מסבירה מרדכי. "יש לה יחס למקום ולמקור. אבל כך זה אצל כל האמנים הישראלים - הם תמיד עוסקים בנושאים ישראליים, ומה שנראה לנו מקומי מאוד בולט בעולם. זה כמו הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות: הם עוסקים במה שמעניין אותם, ולא מנסים להיות משהו אחר".



 בן 18 בקארנגי הול: יצחק פרלמן

כנר ומנצח
גיל: 63
מצב משפחתי: נשוי + 5
מגורים: ניו יורק
בארה"ב: 50 שנה
עוד משהו: זכה ב-16 פרסי גראמי



תצלום: מוטי קמחי



יצחק פרלמן נחשב אחד מגדולי הכנרים בעולם כבר יותר מ-40 שנה. הוא הופיע כמעט עם כל התזמורות הגדולות בעולם ואף ניגן בפני כמה מנשיאי ארה"ב בבית הלבן.



פרלמן, שנולד בתל אביב ב-1945, חלה בפוליו כשהיה בן ארבע. המחלה פגעה ברגליו ועד היום הוא נעזר בקביים להליכה. הכישרון שלו בלט מגיל צעיר, ובגיל 13 הוא נשלח לבית הספר לאמנויות ג'וליארד שבניו יורק. באותה שנה הוא גם ביצע את הופעת הבכורה שלו בטלוויזיה האמריקאית, בתוכנית של אד סאליוון.



ב-1963, בהיותו בן 18, הגיע פרלמן לאחת הבמות הנחשקות בעולם: הקארנגי הול בניו יורק. ואולם הפרסום הגדול הגיע שנה לאחר מכן, כאשר זכה בתחרות לוונטריט היוקרתית.



לאחר הזכייה ניגן פרלמן בסדרת קונצרטים בתל אביב, ואז שב להופעות בניו יורק. לפי הדיווחים, הקהל בהופעת הבכורה לא ידע את נפשו מרוב התרגשות, וקרא לכנר הצעיר לשוב לחמישה הדרנים. משם המריאה הקריירה שלו אל היכל התהילה של המוסיקה הקלאסית.



פרלמן משמש כיום המנהל האמנותי של תזמורת ווסטצ'סטר במדינת ניו יורק וראש מחלקת לימודי כינור בג'וליארד. יש לו דריסת רגל גם בתחום הבידור: הוא אוחז בשלושה פרסי אמי (פרס הטלוויזיה האמריקאי) על תוכניות שעשה וב-16 פרסי גראמי (פרסי תעשיית המוסיקה), כולל פרס על מפעל חיים שקיבל השנה. הוא חי בניו יורק, נשוי לטובי ואב לחמישה ילדים.



 הסימפוניה של פנחס צוקרמן




כנר, ויולן ומנצח
גיל: 60
מצב משפחתי: נשוי + 2
מגורים: אוטאווה
בארה"ב: 46 שנה
עוד משהו: זכה בשני פרסי גראמי

תצלום: עודד אנטמן



עם יותר מ-100 אלבומים, הופעות עם התזמורות הידועות בעולם ו-21 מועמדויות לפרס הגראמי (פרס תעשיית המוסיקה האמריקאית), פנחס צוקרמן ניצב כבר יותר מ-40 שנה בצמרת עולם המוסיקה הקלאסית.



צוקרמן נולד בתל אביב והחל ללמוד מוסיקה מאביו, שהיה כלייזמר - תחילה למד לנגן בחלילית וקלרינט, ואחר כך בכינור. ב-1962, בהיותו בן 14, הגיע לניו יורק בתמיכת הכנר אייזיק שטרן כדי ללמוד מוסיקה בבית הספר ג'וליארד. בדומה לשותפו לצמרת נגני הכינור בעולם, יצחק פרלמן, הוא התפרסם לאחר שזכה בתחרות לוונטריט ב-1967.



לאחר הזכייה החל צוקרמן להופיע ברחבי העולם. הוא מנגן באופן קבוע עם ענקים כמו דניאל בירנבוים, יצחק פרלמן, יפים ברונפמן ומארק ניקרוג ויחד עם תזמורות שונות, בהן הפילהרמונית של ניו יורק, הסימפונית של לונדון, הסימפונית של שיקאגו והפילהרמונית הישראלית.



צוקרמן משמש גם מנצח, ומ-1998 הוא מנהל את תזמורת מרכז האמנויות הלאומי בקנדה. בנוסף, הוא מלמד בבית הספר היוקרתי מנהטן סקול אוף מיוזיק. ב-1983 קיבל צוקרמן מידי נשיא ארה"ב רונלד רייגן את מדליית האמנויות על תרומתו לעולם המוסיקה. הוא נשוי לצ'לנית אמנדה פורסיית ויש לו שתי בנות מנישואים קודמים.



 טלפון מצ'יק קוריאה: אבישי כהן

נגן בס
גיל: 38
מגורים: ניו יורק
בארה"ב: 16 שנה
עוד משהו: בתחילת דרכו בניו יורק עבד בהובלות



אבישי כהן נחשב אמן הג'אז הישראלי המצליח בעולם. הוא ניגן לצדם של נגני ג'אז ורוק מובילים, וכיום הוא מנהיג הרכב משלו, שזוכה להצלחה ביקורתית ומסחרית במדינות רבות. ב-2000 הכתיר אותו המגזין "בס פלייר" כאחד מ-100 נגני הבס הגדולים של המאה ה-20.



כהן, שנולד ב-1970, החל ללמוד לנגן בפסנתר בגיל 11 ומאוחר יותר עבר לנגן בבס. הוא שירת בלהקה צבאית, אך לאחר שנתיים החליט להשתחרר מצה"ל. לאחר שחרורו החל לנגן בקונטרבס וב-1992 החליט לנסות את כוחו במרכז העולמי של הג'אז - ניו יורק. ההתחלה היתה קשה. כהן התפרנס מעבודות מזדמנות בהובלות, ואת הלילות הקדיש לאימונים והופעות ג'אז במועדונים קטנים.



סיפור הסינדרלה שלו התחיל כאשר לאחר אחת ההופעות ניגש אליו אדם שהציג עצמו כמקורב לאמן הג'אז הגדול צ'יק קוריאה, והביע עניין בנגן הצעיר. כהן לא ייחס חשיבות רבה לעניין, אך לאחר כשבועיים קוריאה יצר עמו קשר, והקריירה שלו עלתה על מסלול ההמראה.



כהן הוציא דיסק בחברת התקליטים של קוריאה, והחל לנגן עמו בלהקתו. מאז פרסומו הופיע לצד אמני ג'אז גדולים אחרים, כמו בובי מקפרין והרבי הנקוק. הוא התפרסם לא רק כנגן אלא גם כיוצר, ושמונת תקליטיו זכו להכרה והצלחה בעולם הג'אז.



 המפיק שמקורב לקלינטון: חיים סבן

מפיק טלוויזיה
גיל: 64
מגורים: לוס אנג'לס
בארה"ב: 25 שנה
עוד משהו: רכש עם שותפים את השליטה בבזק

תצלום: שני בראל



אף שהונו נאמד במיליארדי דולרים, חיים סבן קורא לעצמו "זרוק מסרט מצויר" ומודה כי אחד הפחדים הגדולים שלו הוא שישוב להיות עני.



סבן, המתגורר באחוזת ענק בלוס אנג'לס, נוהג לספר כיצד עלה לישראל ממצרים כשהיה בן 13 וסבל מחרפת רעב. בשנות ה-60 הוסיף פרק מוסיקלי לקורות חייו, כאשר ניגן בגיטרה בס בלהקת "האריות". לאחר מכן נהפך לאמרגן, וב-1983 השתקע בארה"ב.



ב-1988 הקים סבן את חברת סבן אנטרטיימנט, וכעבור חמש שנים פרץ למרכז הבמה עם הסדרה "פאואר ריינג'רס", שאותה יצר עם רשת "פוקס" האמריקאית. בעקבות הצלחה זו הקים עם רופרט מרדוק את ערוץ הילדים "פוקס פמילי". ב-2001 נמכרה סבן אנטרטיימנט לדיסני, וסבן גרף לידיו 1.7 מיליארד דולר.



בשנים האחרונות זכה סבן לאזכורים רבים בתקשורת הישראלית, במיוחד לאחר שהיה שותף ברכישת השליטה בבזק תמורת 4 מיליארד שקל ב-2005. סבן רכש גם 24% ממניותיה של זכיינית ערוץ 2, קשת, ובימים אלה הוא מנהל מו"מ על מכירתם.



בארה"ב ידוע סבן גם כאחד התורמים הגדולים למפלגה הדמוקרטית, וכמקורב מאוד לנשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון. בשנים האחרונות הוא העמיק את מעורבותו בכלכלה ובפוליטיקה בישראל, ונהפך לגורם משפיע גם בזירה המקומית.



 האקשן של אבי לרנר

מפיק
גיל: 67
מגורים: לוס אנג'לס
בארה"ב: 16 שנה
עוד משהו: ב-2007 קיבל אות הוקרה בפסטיבל הסרטים בירושלים



אבי לרנר הוא אחד המפיקים והמפיצים המנוסים ביותר של סרטים עצמאיים בשוק העולמי. הוא נולד בישראל, למד כלכלה ומדעי החברה באוניברסיטת תל אביב, והיה מנהל הדרייב-אין הראשון בישראל.



לאחר מכן רכש כמה בתי קולנוע, והחליט להיכנס לתחום ההפקה. לאחר שעזב את ישראל השתקע בדרום אפריקה, ומשם עבר ללונדון. כיום הוא חי בלוס אנג'לס.



את הקריירה שלו בתחום ההפקה החל לרנר בחברת קנון של מנחם גולן ויורם גלובוס, שהפיקה בשנות ה-80 סרטים מצליחים ונהפכה לחברת הסרטים העצמאית הגדולה בהוליווד. ב-1985 הוא הפיק את סרטו הראשון - "מכרות המלך שלמה", בכיכובה של שרון סטון. מאז הוא מתמחה בהפקת סרטי אקשן בכיכובם של השחקנים הבולטים בהוליווד. בתחילת שנות ה-90, לאחר שקנון התמוטטה, פנה לרנר לדרכו. ב-1992 הוא החל לפעול עם דני דימבורט, והקים אתו את חברת נו אימג', המתמחה בהפקת סרטי אקשן איכותיים. לאחר מכן הקים את חברת מילניום פילמס, על רקע העלייה בביקוש לסרטי אקשן. ב-2005 רכשה נו אימג' את זכויות היוצרים על סדרת סרטי "רמבו" מחברת מירמקס.



לרנר פועל רבות לקידום שיתוף הפעולה בין ישראל לבין הוליווד. ביולי 2007 הוא קיבל אות הוקרה בפסטיבל הקולנוע ה-24 בירושלים, לשם הגיע כמפיק הסרט "כשניטשה בכה". עד כה הוא הפיק כ-200 סרטים (15-18 סרטים בשנה), שתקציב כל אחד מהם 3-60 מיליון דולר.



 קומיקס של 60 מיליון דולר: אבי ארד




מפיק
גיל: 57
מגורים: בוורלי הילס
בארה"ב: 39 שנה
עוד משהו: הפיק את הסרט "ספיידרמן"



תצלום: אריאל שליט



אבי ארד, אחד המפיקים הגדולים של הוליווד, נולד בקפריסין וגדל בישראל. ב-1969, כשהיה בן 21, הוא עבר להתגורר בארה"ב, שם נהפך לאחד מיצרני הצעצועים המובילים.



ב-1997 התמזגה חברת הצעצועים של ארד עם חברת הקומיקס מרוול, וב-1998 השתלטה עליה. לאחר ההשתלטות הפך ארד את מרוול מחברה כושלת למצליחה, והיה אחראי על הפקות יוקרה שהתבססו על גיבורי קומיקס כמו ספיידרמן, דרדוויל ואקס-מן. כיום נחשב ארד לישראלי החזק ביותר בתחום הקומיקס ולאחד האנשים החזקים בתעשיית הקולנוע הבינלאומית.



לפני כשנה וחצי עזב ארד את מרוול ומכר את מרבית אחזקותיו בחברה בכ-60 מיליון דולר. הוא הקים חברת הפקות פרטית בשם אבי ארד פרודקשנס, אך ממשיך לכהן במועצת המנהלים של מרוול. כמו כן הוא ישמש מפיק של כל הפרקים הבאים בסדרת "ספיידרמן" ויהיה אחראי על ההפקה של "איש הברזל" ו"הענק 2".



"ארד מפיק את שוברי הקופות הגדולים ביותר, והוא חי כמו מלך בבוורלי הילס, אבל מלך צנוע", מספר אחד מחבריו הקרובים. "הוא ממעט להגיע לאירועים, וגם כשהוא מגיע לישראל, זה רק לאירועים פרטיים, ואף-אחד כמעט לא יודע על כך. היכולת היצירתית שלו מדהימה, והוא מתרגם אותה להרבה כסף".



 מ"דיזנגוף 99" ל"אשה יפה": ארנון מילצ'ן

מפיק
גיל: 61
מצב משפחתי: גרוש + 3
עוד משהו: בצעירותו היה מלך השערים של מכבי תל אביב בנוער



תצלום: אלון רון



המפיק ארנון מילצ'ן החל את דרכו כסטודנט לכימיה. הוא הפך את חברת הדשנים המשפחתית הכושלת לעסק מצליח, וכיום מוערך הונו ב-1.1 מיליארד דולר.



הסרט הראשון שהפיק, ב-1979, היה "דיזנגוף 99" של אבי נשר. בשנות ה-80 נסע לארה"ב והחל להפיק שם סרטים, בין השאר של הבמאים סרג'יו ליאונה ומרטין סקורסזה. ב-1991 הקים חברת הפקות פרטית בשם ניו ריג'נסי.



עד היום הפיק מילצ'ן יותר מ-100 סרטים בהוליווד, בהם "אשה יפה" בכיכובם של ריצ'רד גיר וג'וליה רוברטס, "מר וגברת סמית" בכיכובם של בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי ו"סודות אל.איי". מדי שנה גורפים סרטים שהפיק מאות מיליוני דולרים.



בישראל מחזיק מילצ'ן כ-24% ממניות ערוץ 10, באמצעות חברת ניו ריג'נסי, שבה שותף גם רופרט מרדוק, מבעלי רשת הטלוויזיה פוקס. יש לו פנטהאוז בהרצליה, בית בבית ינאי, דירות פאר בקליפורניה ובניו יורק ואחוזה בצרפת. את זמנו הוא מחלק בין ישראל לארה"ב.



 מלך הבורקס חוגג בהוליווד: בועז דוידזון

במאי
גיל: 65
מצב משפחתי: נשוי + 3
עוד משהו: טוען לבעלות על המושג "סרטי בורקס" כמחווה ל"מערבוני ספגטי"



תצלום: יוני המנחם



בועז דוידזון רגיל כבר שמכנים אותו "במאי גולה". הוא לא חי בישראל כבר כמעט 30 שנה, אבל סרטי הקאלט שעשה עדיין יושבים חזק בלב הקונצנזוס הישראלי, והזמן עושה להם רק טוב. עד כה הפיק דוידזון כ-100 סרטים, ביים 26 וכתב 36 תסריטים.



בין השאר ביים דוידזון את הסרטים "אלכס חולה אהבה", "אסקימו לימון" ו"שבלול". בארה"ב הוא הפיק סרטים רבים, בהם "רמבו" החדש. כיום, בגיל 65, הוא מסתכל אחורה וקדימה בסיפוק, אך מודה כי יש בו געגוע.



"לא עבר יום אחד מאז שעזבתי, שלא שהתגעגעתי בו", הודה בראיון שנערך בעת שביקר בישראל ב-2005. "יש בי געגוע קבוע, ואני בא לבקר מדי פעם. עזבתי כי החיים שלי בישראל היו צפופים. פה עשיתי שניים-שלושה סרטים בשנה, לעומת 18-20 שאני עושה כיום בארה"ב.



"זה התחיל בכך שרציתי קצת חופש, אמרתי לאשתי שמדובר רק בקפיצה לרגע, כדי לגלות ולראות איך אנשים עושים סרטים בעולם הגדול. חשבתי שתהיה לי שנת שבתון בחו"ל. אבל לחיים יש את הכוח שלהם, העניינים התגלגלו ומאז אנחנו פה".



 המהנדס, מלכת היופי וואן דאם: משה דיאמנט




מפיק
מצב משפחתי: נשוי + 2
מקום מגורים: לוס אנג'לס
עוד משהו: נשוי למלכת היופי לשעבר אילנה שושן



המפיק משה דיאמנט הוא למעשה מהנדס בהכשרתו. בשנות ה-70 המאוחרות הוא פיתח ציוד מיוחד שאיפשר להכניס כתוביות לסרטי וידאו.



דה-לוקס, חברה בת של אולפני פוקס, הציעה לו לפתוח יחד חברה בלוס אנג'לס. בתחילה עסקה החברה רק בהפצת סרטי וידאו, אך עד מהרה נשבה דיאמנט בקסמי ההפקה.



הוא אמנם מפיק מפורסם בזכות עצמו, אבל שמו מוכר לא פחות בזכות אשתו, אילנה שושן, שהיתה מלכת היופי של ישראל ב-1980. שושן נסעה ללוס אנג'לס כדי להשתלב שם בעולם הסרטים. היא פגשה את דיאמנט, התאהבה בו ונישאה לו.



דיאמנט ושושן מפיקים ומלהקים סרטים יחד, וחתומים בין השאר על הסרט "גיבורים דמיוניים" מ-2004 עם סיגורני וויבר ו"משחק המוות" מ-2007, בכיכובו של ז'אן קלוד ואן דאם ובהשתתפות מיכל ינאי. הם מתגוררים בבית מפנק בלוס אנג'לס עם שני ילדיהם. את בר המצווה של הבן ערכו בישראל, ליד הכותל המערבי.



 לא רוצה להיות ג'וליה רוברטס: איילת זורר

שחקנית
גיל: 39
מצב משפחתי: נשואה + 1
מקום מגורים: קליפורניה
עוד משהו: איירה את ספרו של גבי ניצן, "באדולינה"



סיפור ההצלחה ההוליוודי של איילת זורר נזקף לרוב לזכותו של סטיבן שפילברג. לאחר שהשתתפה ב-2005 בסרטו "מינכן" אמר שפילברג, שאת זורר צריך להביא לאמריקה.



ב-2007 היא כבר השתתפה בשלושה סרטים אמריקאיים. הראשון שבהם הוא עיבוד לספרו של יורם קניוק "אדם בן כלב" שבו משתתף גם ג'ף גולדבלום. בנוסף השתתפה זורר בסרט "Vantage Point", סיפור התנקשות בנשיא ארצות הברית, לצד מתיו פוקס ("אבודים"), וויליאם הארט וסיגורני וויבר, וב-"Fugitive Pieces", המתאר את סיפור בריחתו של ילד מפולין בזמן מלחמת העולם השנייה.



היא מתגוררת בקליפורניה עם בעלה גלעד ובנם ליעד, וטוענת שהיא רחוקה מלרדוף אחרי החלום האמריקאי: "אין לי פנטזיה להיות אנג'לינה ג'ולי או ג'וליה רוברטס", אמרה לא מזמן בראיון. "אני חולמת לעבוד עם במאים גדולים, אבל לא רוצה שצלמי פפראצי יחכו לי".



זורר נולדה בתל אביב, למדה משחק אצל יורם לוינשטיין ובניו יורק והופיעה בסרטים ישראליים ובהם "אהבה אסורה" עם משה איבגי ו"האסונות של נינה". היא גם הופיעה בסדרות הטלוויזיה "זינזאנה", "חדר מלחמה" ו"בטיפול". בין השאר גם דיגמנה זורר לרשת האופנה הוניגמן ואיירה את ספרו של גבי ניצן, "באדולינה".



 הילדה בפיג'מה עברה להוליווד: אלונה טל




שחקנית
גיל: 25
מצב משפחתי: נשואה
מגורים: לוס אנג'לס
בארה"ב: ארבע שנים
עוד משהו: למדה בתיכון תלמה ילין ושירתה בתיאטרון צה"ל



תצלום: אסנת רום



אלונה טל רק בת 25 וכבר מוגדרת בתעשייה כאחת ההבטחות הגדולות שלנו בהוליווד.



טל נולדה וגדלה בהרצליה. בישראל היא מוכרת בעיקר מסדרת הטלוויזיה הקומית "פיג'מות" שבה שיחקה במשך ארבע עונות ואשר הפכה ללהיט בערוץ הילדים. ב-2002 היא שיחקה בסרט "להיות כוכב" שביים ארנון צדוק, ובאותה שנה הקליטה דואט ("הפינאלי") עם סאבלימינל והצל.



לפני שלוש שנים נחתה טל בלוס אנג'לס, ומהר מאוד קיבלה תפקידי אורח בכמה סדרות טלוויזיה, בהן סדרת המתח-נעורים "ורוניקה מארס", שבה גילמה את מג מנינג. היא גם שיחקה בסדרה "CSI", הצטרפה לצוות השחקנים בסדרה "קיין", בכיכובו של ג'ימי סמית'ס וכיום היא עובדת על תוכנית אישית. בנוסף, שיתפה פעולה עם המוסיקאי וויקליף ז'אן.



בלוס אנג'לס הכירה טל את השחקן ההוליוודי ממוצא מקסיקני מרכוס פרז ("פסיפיק בלו"), המבוגר ממנה ב-17 שנה. הם נישאו ביוני 2007.



 הנהג של שפילברג: מארק איווניר



שחקן
גיל: 38
מצב משפחתי: נשוי + 1
מקום מגורים: לוס אנג'לס
עוד משהו: עבד כליצן רחוב בפאריס



מארק איווניר נולד בבריה"מ לפני 38 שנה. לישראל הוא עלה ב-1972 וגר בפרדס כץ. בראיונות הודה שכילד חווה קונפליקט בין הזהות הרוסית לישראלית, שנפתר רק כששיחק בתיאטרון גשר.



"אחרי הצבא כמעט הלכתי ללמוד רפואה", סיפר למגזין "פנאי פלוס" לפני כמה חודשים. "פגשתי במקרה את אברהם דנא, שאצלו למדתי תיאטרון רחוב ולהטוטנות". הוא התחיל בקריירה של ליצן בקרקס פריסאי וכשחזר לישראל, למד משחק אצל ניסן נתיב, שיחק בתיאטרון הקאמרי, באופרה הישראלית ובתיאטרון גשר.



ב-2003 שיחק לצד רונית אלקבץ ומשה איבגי ב"פרנקו וספקטור", בתפקיד עורך הדין מטיל האימה נמרוד סגלסון. לאחר שאשתו קיבלה הצעת עבודה בלוס אנג'לס עזבו בני הזוג את ישראל עם בתם, דניאלה. הסרט הראשון שבו השתתף בהוליווד היה "רשימת שינדלר" שבו גילם דמות של קאפו. הוא גם גילם את נהג המונית בסצינת הסיום של סרט נוסף של שפילברג - "טרמינל".



בהמשך קיבל איווניר תפקידים בסדרות "24", "ג'אג", "זהות בדויה" , "המגן" ו-"CSI" והופיע בסרט "שומר המדינה".



 הצלחה שקטה: עודד פהר

שחקן
גיל: 38
מצב משפחתי: נשוי + 2
מקום מגורים: לוס אנג'לס
בארה"ב: תשע שנים
עוד משהו: השתתף בהפקה של המחזה "סטיות מיניות בשיקאגו", שכתב דיוויד מאמט



עודד פהר הוא אחד מאותם שחקנים ישראלים, ששמם מוכר יותר ברחבי הוליווד מאשר בתל אביב. אף שהוא מנהל קריירת משחק ענפה זה עשור, הוא כמעט שאינו מוזכר בתקשורת הישראלית.



פהר, שנולד בתל אביב ב-1970, החל להצליח דווקא באירופה. לאחר תקופה קצרה שבה התגורר בפרנקפורט, שם ניסה את כוחו כעובד בחברת תקשורת שבבעלות אביו, הוא החליט שייעודו הוא משחק, עבר לבריטניה והחל ללמוד בבית הספר בריסטול אולד ויק סקול, המקבל לשורותיו רק 12 שחקנים בכל שנה, מתוך אלפי נבחנים.



לאחר ששיחק בתפקידים שונים בתיאטרון ובטלוויזיה הבריטית, קיבל את התפקיד שהעניק לו את הפריצה מעבר לים - כלוחם ארדת' ביי, בסרט הראשון בסדרת שוברי הקופות "המומייה". תפקידיו הבאים כללו בין השאר הופעות בסדרת הטלוויזיה "מכושפות" ובסרטים "האויב שבפנים" ו"הג'יגולו מת מצחוק".



בשנתיים האחרונות הוא גילם את פאריק, ראש חוליית מחבלים, בסדרת הטלוויזיה "תא רדום" של רשת שואו-טיים. הוא נשוי למפיקה האמריקאית רונדה טולפסון-פהר, ולזוג שני ילדים.



 הצלם שמאחורי הלהיטים הגדולים: אדם גרינברג

צלם
גיל: 69
מקום מגורים: לוס אנג'לס
בארה"ב: יותר מ-20 שנה
עוד משהו: היה מועמד לאוסקר עבור תפקידו כצלם הסרט "שליחות קטלנית"



תצלום: תמר מצפי



אדם גרינברג, צלם קולנוע מהבולטים שידעה ישראל, חי ופועל כיום בהוליווד, ואף היה מועמד לפרס האוסקר.



גרינברג נולד לפני 69 שנה בפולין ואת הקריירה החל בישראל כצלם חדשות. לפני שעבר לקריירה הוליוודית הוא צילם בישראל סרטים רבים ובהם "שני קונילמל", "אני אוהב אותך רוזה", "מציצים" ו"אסקימו לימון" (שאותו ראה אחד מכל שלושה אנשים בישראל). בנוסף, הוא היה הצלם של סדרת הטלוויזיה "לול".



את הכניסה לעיר הסרטים האמריקאית עשה גרינברג ב-1980 כשצילם את הסרט "האדומה הגדולה" של סמואל פולר. שש שנים לאחר מכן הוא קיבל אזרחות אמריקאית וב-1991 היה מועמד לפרס האוסקר בעבור צילום הסרט "שליחות קטלנית - יום הדין".



הקריירה שלו כוללת צילום של יותר מ-60 סרטים (רבים מהם סרטי אקשן) ובהם "שליחות קטלנית", "רוח רפאים", "אירייזר" ו"הנזירות בלוז". ב-2006 התקיימה מחווה מיוחדת לגרינברג בפסטיבל הסרטים הבינלאומי באילת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully