וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו ויוי נבו - המיליארדר הישראלי מהמשפיעים בארה"ב?

TheMarker

29.2.2008 / 14:06

הוא אחד העשירים בניו יורק ומבעלי המניות הגדולים בטיים-וורנר, בעבר היה בן זוגה של קייט מוס וכיום של כוכבת הקולנוע הסינית זאנג זי-יי ■ הוא השקיע חצי מיליארד דולר באולפנים שהקימו מפיקי "הפצוע האנגלי" ובכל זאת נשאר אלמוני ■ הוא מתרועע עם אנשים כמו



מאת אפרת נוימן, עוזי לבנה, חיים הנדוורקר, נעמי דרום, רוני לינדר-גנץ, שני שילה, גיא גרימלנד, גליה ימיני, מעיין כהן, פז וייסמן, אשר שכטר, נורית רוט, הילה רז, מיכאל רוכוורגר, יעל ולצר



ויוי נבו, איש עסקים
גיל: 41
מצב משפחתי: רווק
מגורים: ניו יורק
עוד משהו: מיודד עם מדונה ובני הזוג קלינטון



הוא אחד העשירים בניו יורק ומבעלי המניות הגדולים בטיים-וורנר, בעבר היה בן זוגה של קייט מוס וכיום של כוכבת הקולנוע הסינית זאנג זי-יי. הוא השקיע חצי מיליארד דולר באולפנים שהקימו מפיקי "הפצוע האנגלי" ובכל זאת נשאר אלמוני. מיהו ויוי נבו - הישראלי שנבחר לאחד המשפיעים בארה"ב.



אביב "ויוי" נבו הוא אחד האנשים העשירים בניו יורק - אך גם אחד המסתוריים שבה. הוא מחזיק בנתח גדול ממניות ענקית המדיה טיים-וורנר; הוא השקיע 490 מיליון דולר באולפנים שהקימו מפיקי הסרט "הפצוע האנגלי"; הוא מתרועע עם אנשים כמו מדונה ובני הזוג קלינטון - ובכל זאת, איש אינו יודע מה היקף עסקיו וכיצד צבר את הונו הראשוני. גם בישראל, שבה נולד, איש כמעט אינו מכיר אותו.



באופן פרדוקסלי, ויוי נבו מצליח לשמור על אלמוניותו בזכות העובדה שהוא מעסיק משרד יחסי ציבור. ואולם בזמן שאנשי עסקים אחרים שוכרים יחצ"נים כדי שיפרסמו אותם, נבו משלם להם כדי שידאגו שפעילותו, היקף הונו וחייו הפרטיים יישארו חסויים ככל האפשר.



ובכל זאת, כמה פרטים אודותיו נחשפו עם השנים. נבו, 41, מנהל את פעילותו באמצעות חברת השקעות בשם NV אינווסטמנטס, שבה הוא משמש נשיא. החברה פועלת מלוס אנג'לס ומתמחה בהשקעות אסטרטגיות בחברות טכנולוגיה, טלקום, תקשורת ובידור ברחבי העולם.



כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי קיבל את הונו הראשוני בירושה. לצד אחזקותיו בטיים-וורנר, נראה כי הוא מחזיק בנתחים משמעותיים בחברות גדולות אחרות, בהן בנק ההשקעות גולדמן סאקס.



נבו הוא גם אחד המשקיעים הבולטים בחברת הפרסום ספוט ראנר (Spot Runner), המציעה לבעלי עסקים קטנים אפשרות לפרסום בטלוויזיה. ב-2006 גייסה החברה 40 מיליון דולר מכמה משקיעים, בהם רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS, ענקית הפרסום WPP, לכלן מרדוק (בנו של איל המדיה רופרט מרדוק) ונבו עצמו.



אף שנבו מעדיף שלא להיחשף בתעשיית המדיה והבידור ההוליוודית, הוא אינו מהסס למשוך בחוטיה מאחורי הקלעים. ב-2005 עזבו את אולפני מירמקס של דיסני האחים הארווי ובוב וויינסטין, שהיו אחראים להפקתם של שוברי קופות כ"ספרות זולה" ו"הפצוע האנגלי". כשהשניים החליטו להקים אולפנים משלהם היה נבו אחד הראשונים שהזרימו כסף למיזם החדש, והשקיע בו 490 מיליון דולר.







אין פלא, אם כך, שהמגזין "ואניטי פייר" דירג את נבו באוקטובר האחרון במקום ה-59 ברשימת 100 האנשים המשפיעים בתקשורת ובעולם התרבות - מקום אחד מתחת למנכ"ל פוקס ביזנס נטוורק רוג'ר איילס ומעל שמות ידועים כמיק ג'אגר, סולן ה"רולינג סטונס" (מקום 60), רון הווארד, הבמאי זוכה האוסקר (65), דונטלה ורסאצ'ה, מעצבת האופנה (77) ותומס פרידמן, העיתונאי הבכיר, שנאלץ להסתפק במקום ה-78.



מגזין הגברים האמריקאי "דיטיילס" דירג אותו במקום ה-23 ברשימת 50 הגברים הצעירים המשפיעים ביותר בעולם, והשווה אותו לאיש מסתורין אחר: המרגל הקולנועי אוסטין פאוארס.



הוכחה נוספת לעושרו ולהשפעתו של נבו מספקת השתתפותו הקבועה בכנס ענקי התקשורת והטכנולוגיה היוקרתי של בית ההשקעות אלן אנד קומפני. הכנס, שנערך בסאן ואלי שבאיידהו פעם בשנה, מאפשר למנהליהן של החברות המובילות בתחומי המדיה והטכנולוגיה להיפגש עם משקיעים ולסגור עסקות באווירה לא רשמית. הוא מושך אליו אורחים כמו מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, גורו ההשקעות והמיליארדר וורן באפט, ומייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין.



בכנס האחרון נצפה נבו כשהוא יושב סביב שולחן אחד עם מנכ"ל טיים-וורנר לשעבר ריצ'רד פרסונס, מנכ"ל אולפני פרמאונט בראד גריי, מנכ"ל ענקית הקמעונות המקוונת אמזון ג'ף בזוס, מנכ"ל יאהו לשעבר טרי סמל ומנכ"ל יאהו הנוכחי ג'רי יאנג.



הסינים לא מרוצים



אף שנבו שומר באדיקות על פרטיותו, ידיעות על חייו הפרטיים מסתננות מדי פעם למדורי הרכילות. שמו נקשר בעבר לנשים מפורסמות רבות, בהן דוגמניות העל ג'ייזה צ'ימינאזו וקייט מוס - שאותה הקסים באמצעות ארוחת ערב לאור נרות על גג האמפייר סטייט בילדינג, לפי הצהובון הבריטי "דיילי סטאר".



במדורי הרכילות בארה"ב ניתן למצוא לא מעט אזכורים בנוגע להתחככותו של המשקיע הישראלי המסתורי במפורסמים אחרים, בהם לני קרביץ ומרתה סטיוארט. ככל הנראה, נבו היה אחד המוזמנים המעטים לחתונתם של מדונה וגאי ריצ'י בטירת סקיבו שבסקוטלנד ב-2000. המגזין "ווג מן" אף דיווח בתחילת 2007 כי הוא שאל את היאכטה של רופרט מרדוק כדי לסעוד ארוחת צהריים עם ביל והילארי קלינטון באי הקריבי סנט ברטס.



על-אף שנבו נצפה לא פעם בקרבת סלבריטאים, הוא תמיד היה קנאי לפרטיותו. לכן הופתעו כתבי הרכילות כאשר בינואר 2007 הוא חשף את מערכת היחסים שלו עם כוכבת הקולנוע הסינית זאנג זי-יי בעת שהשניים הופיעו יחדיו במשחק של הניו יורק ניקס. השניים הופיעו זמן קצר לאחר מכן גם בתצוגת אופנה חגיגית של מעצב האופנה ג'ורג'יו ארמאני, ולאחר מכן צולמו יחד גם בטקס האוסקר ובכנס העסקים בסאן ואלי.



זהותו של בן זוגה החדש והמערבי של השחקנית הסינית, שכיכבה בסרטים כמו "נמר, דרקון" ו"זיכרונותיה של גיישה", עוררה חרושת של שמועות וספקולציות בבלוגים ובאתרי רכילות ברשת. צהובונים אחדים אף העריכו בתחילה כי נבו הוא השחקן הצרפתי צ'קי קריו ("נשיקת הדרקון") ואחרים טענו כי מדובר בגבר איטלקי.



בראיונות לתקשורת הצהירה זאנג בת ה-28 כי היא מאוהבת, וביקשה לשמור על פרטיותה ועל פרטיותו של נבו. בקשתה לא נפלה על אוזניים קשובות בסין, שם עוררה מערכת היחסים בין גבר לבן ומערבי לבין אחת מהשחקניות הפופולריות במדינה מחלוקת, ואף הובילה לקמפיין אינטרנטי שקרא להחרים את סרטיה בעקבות הרומן.



למרות ההתעניינות התקשורתית, שממנה ניסה נבו להימנע עד עתה, השניים ממשיכים להופיע באירועים פומביים, ונלכדו בעדשותיהם של צלמי פפראצי. בין אם ירצה ובין אם לא, נראה שויוי נבו לא יישאר מסתורי עוד זמן רב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully