וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לפתיחה שלילית בוול סטריט: המסחר צפוי להתנהל על רקע דו"חות מאכזבים בתחומי הטכנולוגיה והביטוח

שמואל שוסטר

29.2.2008 / 15:29

נדחתה בקשת טבע לשיווק הגרסה הגנרית לתרופת האקטונל



אמש נסגרו השווקים של וול סטריט בירידות שערים ונראה כי גם יום המסחר האחרון של השבוע עשוי להיפתח בירידות שערים. המסחר היום ייפתח על רקע שלל דו"חות מאכזבים שפורסמו לאחר סיום המסחר אמש, וביניהם דל, AIG ומבטחת המשנה סוויס רה. החוזים העתידיים על המדדים המובילים צופים ירידות של עד 1.2% בפתיחת המסחר.



אמש ירד מדד נאסד"ק ב-0.9% לרמה של 2,331 נקודות. מדד דאו ג'ונס איבד 0.9% לרמה של 12,581 נקודות ומדד S&P 500 השיל גם הוא 0.9% לרמה של 1,367 נקודות.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



כשעה לפני פתיחת המסחר צפוים להתפרסם נתוני ההכנסה וההוצאות הפרטיות בארה"ב. האנליסטים צופים גידול של כ-0.2% בשני המישורים.



ענקית המחשוב תסחר היום על רקע דו"חות מאכזבים שפירסמה אמש לאחר סיום המסחר. דל, אשר הודחה על ידי היולט פקארד בשנת 2006 ממעמד מובילת שוק ה-PC לאחר שלוש שנים בראש, דיווחה על תוצאות רבעוניות שהיו נמוכות מתחזיות האנליסטים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.



החברה רשמה ברבעון הכספים הרביעי שלה, שהסתיים בתחילת חודש פברואר, רווח של 679 מיליון דולר, או 31 סנט למניה - ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה ו-5 סנטים פחות מתחזיות האנליסטים.



דל רשמה הכנסות של 15.99 מיליארד דולר, גידול של 10% לעומת הרבעון המקביל אך פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 16.2 מיליארד דולר. בשנת הכספים כולה רשמה החברה הכנסות של 61.1 מיליארד דולר, גידול של 6% לעומת השנה הקודמת.



דל לא לבד: גם AIG, חברת הביטוח הגדולה בעולם, דיווחה אמש, אחרי לאחר סיום המסחר על הפסד של 5.29 מיליארד דולר - ההפסד הרבעוני הכבד ביותר ב-89 שנות קיומה של החברה. ברבעון המקביל בשנה שעברה הרוויחה החברה 3.85 מיליארד דולר, 1.47 דולר למניה. עיקר ההפסדים נגרמו עקב מחיקות של ניירות ערך שחשופים להשקעות כושלות בתחום המשכנתאות.



סוויס רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, דיווחה כי הרווח השנתי שלה ירד ב-8%, וכי היא צופה מחיקות נוספות של 228 מיליון דולר שקשורות לשמיטת משכנתאות. לפי החברה, ירדו ההכנסות נטו ל-960 מיליון דולר בשנה שעברה. שיעור זה גבוה יותר מתחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות של 920 מיליון דולר. רווחי הרבעון הרביעי הסתכמו ב-39 מיליון דולר, מסרה החברה, אך לא סיפקה נתונים להשוואה עם השנה הקודמת. דיווח זה מגיע לאחר שב-19 בנובמבר הודיעה החברה על הפסדים של 270 מיליון דולר שקשורים לנגזרות שנפגעו ממשבר משכנתאות הסאבפריים בארה"ב.



מנייתה של חברת התוכנה ירדה אמש בכ-3.7% לאחר שהחברה פירסמה את דו"חותיה לרבעון הרביעי ושנת 2007 כולה. החברה דיווחה על הכנסות של 15.7 מיליון דולר, ברבעון, המהווים עלייה של 14% לעומת הכנסות של 13.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן דיווחה החברה על רווח נקי של 10 מיליון דולר, או 32 סנט למניה.



כשעה לפני המסחר צפויה רוזטה ג'נומיקס, חברת הביוטכנולוגיה, לפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה.



צפויה להיסחר היום על רקע החלטה של בית המשפט המחוזי בדלאוור, שאישר את הפטנט של פרוקטר אנד גמבל לתרופת האקטונל ובכך ביטל למעשה את אפשרותה של טבע לשווק את הגרסה הגנרית לתרופה. עם זאת הודיעה טבע כי תערער על ההחלטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully