וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: "התחלתי לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות; המחירים - הנמוכים זה עשרות שנים"

סוכנויות הידיעות

29.2.2008 / 21:13

גרוס אמר כי רכש אג"ח מגובות משכנתא על נדל"ן מסחרי



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, אמר כי בכוונתו להתחיל לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות ואג"ח מוניציפליות שמחיריהן צנחו בעקבות המשבר בשוק הסאבפריים בארה"ב, ואשר מהם מנסות כעת להיפטר חברות פיננסים וקרנות גידור. גרוס אמר את הדברים במסיבת העיתונאים השנתית של אליאנץ גלובל אינווסטורס, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"רמת המחירים של נכסים שמושלכים כעת לשוק היא האטרקטיבית ביותר שראינו זה עשרות שנים", אמר גרוס. "אנו קונים ללא היסוס נכסים שנמכרים כעת. קרנות גידור מחסלות השקעות עצומות באג"ח מוניציפליות", הוסיף.



פימקו צפתה את הקריסה של שוק הדיור בארה"ב ואת הורדות הריבית שביצע הבנק הפדרלי בעקבותיה, אמר גרוס. הקרן התמקדה באג"ח ממשלתיות קצרות והגדילה את החזקותיה במזומן כדי להעריך למפולת על ידי כך שנשארה מחוץ לשוק, הוסיף.



כבר בשנת 2005, הגיעה פימקו למסקנה כי שוק הדיור צפוי לקרוס, והקרן אף שלחה מדי חודש אנליסטים שהתחזו לקונים של בתים, למספר ערים בארה"ב, כדי להעריך את המצב בשוק. "לא השקענו בשוק הסאבפריים, וכעת אנו קוטפים את הפירות בעוד שהמתחרים שלנו ספגו הפסדים משמעותיים", אמר גרוס.



בראיון לערוץ חדשות הפינננסים CNBC אתמול, אמר גרוס כי פימקו כבר החלה לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות על נדל"ן מסחרי בעלות דירוג גבוה. "מרבית הנכסים שאנו רוכשים הם בעלי דירוג AAA", אמר גרוס, אשר הודה כי "שמע את הדיבורים בטלוויזיה על כך ששוק הנדל"ן המסחרי צפוי להיות השוק הבעייתי הבא".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully