וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת של ורטהיים

יעל ולצר

2.3.2008 / 9:27

עסקת ענק מפתיעה בערוץ 2: מוזי ורטהיים ירכוש את מניות חיים סבן ב"קשת" תמורת יותר מ-40 מיליון דולר

הפתעה בענף הטלוויזיה בישראל: מוזי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה, הוא הרוכש של מניות חיים סבן בזכיינית ערוץ 2 קשת. לסבן 29% אחזקות בקשת, וורטהיים, שמחזיק כבר ב-45% ממניות קשת, יוכל על פי המגבלות הרגולטוריות, להגדיל את אחזקותיו רק עד ל-51%.

שאר המניות יישארו בנאמנות אצל עורך דין, עד שורטהיים ימצא שותפים לרכישת יתר המניות.

בסוף השבוע, חתמו סבן וורטהיים על מיזכר הבנות, לפיו סבן ימכור את אחזקותיו בסכום ששקול לשווי חברה של קשת, ויהיה גבוה מ-40 מיליון דולר. סבן רכש את מניותיו בקשת ב-2004 תמורת סכום ששקול לשווי של כ-12 מיליון דולר, ולפיכך הרווח שלו מהמכירה יהיה כ-300%.

סבן, שבידיו שליטה בבזק, החליט למכור את מניותיו בקשת עקב בעיות של בעלות צולבת. לפי הוראות מועצת הרשות השנייה, יכול היה סבן למכור את מניותיו בקשת עד נובמבר 2008, אך הוא החליט שלא לחכות עד אז ולמכור את מניותיו כעת.

העסקה תיחתם בימים הקרובים

באחרונה רבו השמועות סביב הרוכשים הפוטנציאליים למניות סבן, והאופציה הסבירה היתה שקבוצה משותפת בראשות משה אדרי וחיה למלבלאום ירכשו את המניות. עם זאת, בסוף השבוע נודע כי באופן מפתיע קבוצתו של ורטהיים היא שהציעה את המחיר הגבוה ביותר וזכתה ברכישה.

העסקה, אותה מנהל אדם צ'סנוף מצד סבן, אמורה להיחתם סופית בימים הקרובים - לאחר שתאושר על ידי מועצת הרשות השניה וגורמים משפטיים.

גורמי תקשורת אמרו ל-TheMarker שרכישתו של ורטהיים מאששת את ההשערה בדבר המיזוג הקרוב בין 'קשת' ל'רשת', והוסיפו, שלא מן הנמנע שאדרי ייכנס עכשיו למו"מ מתקדם עם אביב גלעדי באשר למכירת מניותיו ברשת (20%). משה דבי, דוברו של חיים סבן, אישר את חתימת מיזכר ההבנות בין סבן למוזי ורטהיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully