וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: המסחר ננעל בירידות חדות

נתן שבע

2.3.2008 / 18:01

התחלה גרועה לבורסה במארס: מדד המעו"ף נפל ב-3.2% בעקבות הירידות בוול סטריט והלחימה ברצועה. מדד היתר 50 צנח ב-6.7%

לאחר שבחודש פברואר הצליחה הבורסה להתאושש ב-3%, בא היום הראשון של המסחר בחודש מארס ומוחק כמעט את כל התשואה מהחודש שחלף. ירידות השערים החדות בוול סטריט בסוף השבוע - שם איבדה הבורסה עד 2.5% - והדיווחים מהדרום על הלחימה המתמשכת שלחו היום את המשקיעים למכור סחורה בשוק. מדד המעו"ף איבד 3.2% לרמה של 1,074 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-3.4% לרמה של 999 נקדודות. למרות הירידות החדות בסך הכל מחזור המסחר היה גבוה רק במעט ממחזורים בימי ראשון והסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

נתונים על המשך ההאטה הכלכלית לצד אינפלציה גבוהה ודו"חות כספיים לא מוצלחים במיוחד הפילו ביום שישי את הבורסה בארה"ב - מדד נאסד"ק ירד ב-2.6% ובכך השלים נפילה חודשית של 5% וקריסה של 14.4% מתחילת השנה. מדד דאו ג'ונס איבד 2.5% והשלים נפילה חודשית של 2.9%.

את ירידות השערים הובילו מדד הנדל"ן ומדד היתר 50 שנפלו ב-4.8% ו-6.7% בהתאמה. גם כנס משקיעים שעסק בנדל"ן בפני משקיעים בשוק ההון היום בו נאמו בין היתר מוטי זיסר מאלביט הדמיה, חיים כצמן מגזית גלוב שנפלה ב-5.4% ומחקה 31% מתחילת השנה, שנייה במדד המעו"ף רק לקבוצת דלק שהמשיכה להיחלש ב-3.6% ומחקה 32%.

כי"ל המשיכה גם היום להיות המניה הכי סחירה בשוק ואיבדה 4%. הירידות משכו גם את החברה האם, החברה לישראל לירידות של 3.8%.

מניות הבנקים איבדו יותר מ-4

ירדות שערים חדות גם במגזר הבנקאות- מדד מניות הבנקים איבד יותר מ-4% בהובלת לאומי והפועלים שירדו בכ-4.5%.

טבע הפגינה חסינות יחסית מפני הירידות בשוק וירדה רק ב-1.5% מעט יותר מהפער עימו פתחה המניה. בית המשפט המחוזי בדלאוור אישר ביום שישי את הפטנט של פרוקטר אנד גמבל לתרופה האקטונל ובכך ביטל למעשה את אפשרותה של טבע לשווק את הגרסה הגנרית לתרופה. עם זאת הודיעה טבע כי תערער על ההחלטה. מנגד, ביום חמישי קיבלה החברה אישור סופי לשיווק התרופה Camptosar בעלת היקף מכירות במונחי המקור של 560 מיליון דולר.

מניית בית ההשקעות כלל פיננסים נפלה ב-7%. בית ההשקעות טיטניום, בו מחזיק בית ההשקעות, רכש את בית ההשקעות האמריקאי NIS תמורת 37.2 מיליון דולר. לאחר רכישת NIS, תנהל טיטניום סכום של 6.9 מיליארד דולר.

תפרון קרסה ב-9% עדיין בתגובה לתוצאות הדו"חות שפורסמו רגע לפני נעילת המסחר ביום חמישי. אז דיווחה החברה על רבעון רביעי גרוע ועל צפי להמשך התוצאות הלא טובות גם במחצית הראשונה של 2008. בסך הכל, חתמה החברה את 2007 ברווח של חצי מיליון דולר לעומת רווח של 18 מיליון דולר ב-2006.

דיסקונט השקעות והחברה האם אי.די.בי פיתוח, לא התרגשו יתר על המדיה ממימוש נוסף. השתיים מימשון אחזקות בחברת התקשורת GVT ברזיל כאשר בסך הכל, מכרו שתי החברות מניות בשווי 40-35 מיליון דולר והן יכירו ברווח ברבעון הראשון של 2008. בשלב זה, לא ידוע בכמה רווח בדיוק מדובר מאחר שהמכירה מערבת כמה שיטות חשבונאיות שונות. דיסקונט השקעות ירדה ב-3% ואי.די.בי פיתוח איבדה 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully