וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל מתאוששות

אלי אפללו

2.3.2008 / 15:20

צפויות להציג תשואה משוקללת של 1.6%-2% בפברואר. כך קובעים כלכלני בית ההשקעות מיטב, בעקבות ההתאוששות בשוק האג"ח

כלכלני בית ההשקעות מיטב מציינים כי ההתאוששות שניכרה בשוק המניות ואיגרות החוב בישראל גורמת להתאוששות בתעשיית קופות הגמל, אשר תוביל את התעשייה להשיג תשואה חיובית של 2%-1.6% בחודש פברואר.

להערכת כלכלני מיטב, התשואה הנומינלית ברוטו המצטברת הממוצעת של שלוש קופות הגמל הגדולות בפברואר צפויה להיות סביב 1.8%. התשואות של הקופות הגדולות (הקופות הבנקאיות לשעבר) צפויה להיות גבוהה יותר מהקופות הקטנות יותר ומהקופות הפרטיות.

עם זאת, השונות בין תשואות מנהלי הקופות בינואר צפויה להיות גבוהה יותר: בין 0% ל-2.5%. חודש פברואר נפתח בירידות שערים חדות, בהמשך ישיר למגמה השלילית שאפיינה את בורסת תל אביב בחודשים האחרונים, אך תחילתו של החודש לא בישרה על המשכו. לא עבר זמן רב עד שמגמת המסחר התהפכה והמדדים המובילים עברו לעליות שערים. בסיכום חודשי רשמו שני המדדים המובילים עליות נאות: מדד המעו"ף עלה ב-4.6% ומדד תל אביב 100 עלה ב-3%.

איגרות החוב עלו ב-1.9%

בשוקי המניות בחו"ל ירד מדד הדאו ג'ונס ב-3%, ה-500 S&P ירד ב-3.5% והנאסד"ק ירד ב-5%. התשואות בבורסות חו"ל מחושבות במונחי המטבע המקומי. לכן, נוכח הפיחות בשקל מול מטבעות אלה, תשואת הקופות והקרנות במונחים שקליים הינה טובה יותר.

באפיק המט"חי, שמיוצג בשיעור נמוך יחסית בקופות הגמל, רשם הדולר התחזקות מתונה מול השקל בשיעור של 0.3%. מול היורו רשם השקל פיחות של 2.6%.

הריבית המוניטרית במשק זכתה אף היא להתייחסות רבה מהרגיל. סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, הפתיע את הכלכלנים ואת הציבור, כשביצע מהלך דרסטי והפחית את הריבית המוניטרית לחודש מארס בשיעור חד של 0.5%.

איגרות החוב הממשלתיות הצמודות למדד עלו בחודש פברואר ב-1.9%. איגרות החוב הקונצרניות הצמודות למדד הוסיפו 1.9%. מדד איגרות החוב הממשלתיות השקליות עלה ב-0.6% והוא מייצג עלייה של 0.7% בשחרים ועלייה של 0.4% נרשמה בגילונים, ועלייה של 0.6% במק"מים. השפעה של כל אלה באה לידי ביטוי בתעשית הגמל בתשואה נומינלית ברוטו משוקללת של 2%-1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully