וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית נגד קופ"ח מאוחדת: הרוויחה על חשבון חבריה שהצטרפו ל"מאוחדת זהב"

נורית רוט

3.3.2008 / 9:25

לטענת התובע הקופה קבעה שהביטוח הסיעודי יהיה ביטוח חובה לכל החברים



לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים הוגשו ביום חמישי תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית נגד קופת חולים מאוחדת, בגין הטעיית מבוטחיה ויצירת רווח בלתי חוקי על חשבונם, בתוכנית ביטוח סיעודי שיזמה.



לטענת התובע, שלמה פרץ, חבר הקופה, המיוצג על ידי עו"ד אריה דנציגר ממשרד גרוס-קלינהנדלר-חודק-ברקמן, הקופה יזמה ביוני 94' תוכנית ביטוח סיעודי בשם "מאוחדת זהב". היא קבעה שהביטוח הסיעודי יהיה ביטוח חובה לכל החברים, וחייבה כל אחד מהם להיכלל בתוכנית ולשלם בגינה פרמיית ביטוח, החל מגיל 36. בהודעה לחברים, נטען כי הקופה הודיעה שהפרמיה שתחויב בגין הביטוח תהיה "נמוכה ככל האפשר", ושהיא עושה זאת שלא למטרת רווח.



ואולם, נטען כי בעקבות חשיפת ההסכם שבין מאוחדת לבין חברת הביטוח לה-נסיונל, מקבוצת הפניקס, המבצעת את התוכנית, התגלה כי מאוחדת התקשרה עם החברה ב-94', בהסכם שנועד להוציא לפועל תוכנית עסקית, כדי ליצור לקופה רווח רב על חשבון חבריה המבוטחים.



מגילוי ההסכם התברר לתובע כי במקום להוות צינור להעברת פרמיות הביטוח מחשבונות הבנק של המבוטחים לחברת הביטוח, כפי שהתחייבה הקופה, "יצרה הקופה לעצמה עסק ומרכז רווח גדול, על פי תוכנית עסקית שרקמה מראש עם חברת הביטוח, לפיה המבוטחים מממנים לקופה רווחים גדולים מאותה עסקת ביטוח סיעודי", בגובה 80% מרווחי העסקה. רווחים אלה, נטען, נצברו בקופה מ-94'.



לפיכך מתבקש בית הדין לחייב את הקופה להשיב למבוטחים את כל הרווח שהפיקה כתוצאה מההסכם.



בשלב זה התובע אינו יודע מה סכום התביעה, ולכן דרש שהקופה תציג חישובים שונים שיתבררו בבית המשפט.



מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "קיבלנו את התביעה ביום חמישי בערב. לאחר שנלמד את התביעה נגיב עליה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully