וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בבורסות אסיה

מיכל רמתי

3.3.2008 / 9:10

חששות ממיתון בארה"ב הובילו את השווקים לירידות החדות זה שבועיים: טוקיו צנחה ב-3.7%, הונג קונג צללה ב-3%, וסיאול ירדה ב-2.3%

הירידות החדות זה שבועיים נרשמות בשוקי אסיה, וכמעט מוחקות את העליות של פברואר, על רקע התגברות החששות ממיתון בארה"ב ומהמשך ההפסדים בגין משבר האשראי בעולם.

מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-2.7%, כשאת הירידות מובילות חברות הפיננסים. בפברואר רשם המדד עלייה של 2.8%. טוקיו יורדת ב-3.7%, למרות נתונים שהראו עלייה בשכר ביפאן. עד כה השנה, נחלשה טוקיו ב-15%. הונג קונג יורדת ב-3%; סיאול יורדת ב-2.3%; אוסטרליה יורדת ב-2.9% ומומבאי יורדת ב-2.7%. בורסת שנחאי דווקא עולה היום ב-1.8%.

ביום שישי נרשמו ירידות בוול סטריט לאחר פרסום שלל נתונים כלכליים שליליים שעשויים להצביע כי כלכלת ארה"ב נמצאת בדרך לסטגפלציה – שילוב של מיתון עם אינפלציה גבוהה. לכך התווסף דו"ח של UBS לפיו מחיקות הערך במגזר הפיננסים עשויות להגיע ל-600 מיליארד דולר.

השכר ביפאן עלה בינואר בקצב המהיר זה 19 חודשים, מה שעשוי לעודד את הצריכה הפרטית, בתקופה בה הין מתחזק והייצוא נפגע. השכר החודשי, כולל שעות נוספות ובונוסים, עלה ב-1% לעומת ינואר 2007, דיווח משרד העבודה היפאני. הבונוסים עלו ב-12.1%.

הדולר נחלש ב-0.4% מול הין כעת, לרמה של 103.29 ין לדולר. התחזקות הין פוגעת ביצואניות שכן היא מייקרת את סחורותיהן מחוץ ליפאן. עלייה של ין אחד בשער החליפין מול הדולר, מפחיתה את הרווח התפעולי השנתי של יצרנית המכוניות היפאנית טויוטה ב-35 מיליארד ין (340 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully