וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע נפלה פריזמה חרמון?

טל לוי

4.3.2008 / 11:35

קופת הגמל היתה חשופה בינואר לשוק המניות בשיעור של 81%. בית ההשקעות הודיע שייפצה את עמיתיה בסכום של 80-100 מיליון שקל

למעלה מחודש אחרי שהתבררו ההפסדים הגדולים של פריזמה נחשפת הבוקר (שלישי) הפוזיציה שגרמה להפסדים: קופת הגמל פריזמה חרמון נחשפה בחודש ינואר בשיעור של כ-81% משווי הנכסים, מתוכם 58% באמצעות רכישת אופציות מעו"ף.

בתמצית המנהלים של דו"ח החקירה שהזמינה פריזמה, כותב הכלכלן יוסי בהיר כי "שיעורים אלה גבוהים ואופייניים לקופות בעלות אופי מנייתי מובהק, וחורגים מהנחיותיה של ועדת ההשקעות, כמו כן אינם מתיישבים עם נהלי החברה".

"הדו"ח מטיל אחריות גם על עזרא עטר. הוא ימשיך לעבוד בפריזמה בתפיקידים לא ניהוליים" כך אמר יו"ר פריזמה, רון לובש, במסיבת העיתונאים שערך בית ההשקעות הבוקר. עטר היה מועמד להתמנות למנכ"ל משותף בית ההשקעות. מסיבת העיתונאים נערכה בעקבות צניחה של 8% שנרשמה בקופת הגמל חרמון שמנהלת החברה. כמו כן, מנהל ההשקעות של קופת הגמל, בן גביזון הודיע על התפטרותו.

בעקבות התשואה החריגה, פנה המפקח על שוק ההון הביטוח והחיסכון, ידין ענתבי, לפריזמה וזו הודיעה כי מינתה בודק חיצוני לבדיקת האירועים. לבודקים חיצוניים מונו משרד עו"ד והכלכלן יוסי בהיר.

כמו כן, הודיעו בפריזמה כי יפצו את עמיתי קופת הגמל חרמון, שנחתכה ב-8% בינואר האחרון. לפי הערכות, גובה הפיצוי יגיע ל-100-80 מיליון שקל. הפיצוי, שיגיע בתוך 45 ימים, יינתן ככל הנראה באופן שימנע מהעמיתים לברוח מהקופה - כמו הנחות בדמי ניהול בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully