וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בסגנון חרמון מסכנים את כספי העמיתים

אתי אפללו

4.3.2008 / 15:03

רבים הרימו גבה נוכח התשואות שהשיגה קופת הגמל, ומתברר שגם לגביה פריזמה לא ממש הקפידה על המדיניות שהתוותה ועדת ההשקעות

במסגרת הדו"ח של הכלכלן יוסי בהיר, נבדקה גם קופת הגמל הקטנה של פריזמה - סגנון חרמון. לעומת חרמון - שגם ב-2007 וגם בינואר 2008 השיגה תשואות נמוכות - אחותה הקטנה סגנון חרמון השיגה תשואות גבוהות במיוחד בשנת 2007 - ותשואה שלילית נמוכה במיוחד בינואר 2008.

סגנון חרמון, הקופה הכוכבת הצומחת של פריזמה, ממשיכה לגייס כספים - כאשר רק בינואר היא גייסה 153 מיליון שקל. רבים בשוק הרימו גבה נוכח התשואות שהשיגה, אך בפריזמה ציינו שוב ושוב כי הקופה מנצלת את יתרונות הקוטן שלה, ולכן היא משיגה תשואות נאות.

עם זאת, התברר שגם לגבי סגנון חרמון, פריזמה לא ממש הקפידה על המדיניות שהתוותה ועדת ההשקעות. בהיר מציין בדו"ח שלו, כי בסגנון חרמון בוצעה פעולת מסחר תוך יומי באופציות ני"G זרים בהיקף גדול. מדיניות השקעה זו לא דווחה לועדת ההשקעות ולא אושרה על ידה.

בינואר השיגה סגנון חרמון תשואה של 1.20%-. את שנת 2007 סיימה הקופה עם תשואה של 20.95%. סגנון חרמון מנהלת 694 מיליון שקל, אותם גייסה תוך פחות משנה. פריזמה משווקת את סגנון חרמון באופן מסיווי, בשל התשואות הגבוהות שהשיגה. במסגרת מסקנותיו, מציין בהיר כי בכל מקרה של אימוץ מדיניות פעילות בסיכון גבוה - כגון פעילות מסחר תוך יומי - יש להביא מדיניות זו לאישור ועדות ההשקעה.

הממונה על שוק ההון ידין ענתבי, שקיבל לידיו את הדו"ח של בהיר - שכלל ממצאים קשים גם לגבי התנהלות פריזמה שהובילה לתשואות החריגות בקופות חרמון, תבור ועצמון - מציין כי "דו"ח הבדיקה של חברת פריזמה ניהול קופות גמל בע"מ התקבל באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר ויילמד על ידי אנשי האגף. הממונה על שוק ההון מברך על פרסום דו"ח הבדיקה לציבור הרחב, למתן גילוי נאות לציבור העמיתים יש ערך חשוב".

"אגף שוק ההון מייחס חשיבות הן לנטילת האחריות והן להודעה על מתן פיצוי לעמיתים בגין הכשלים שהתגלו בפעילות החברה. על החברה ועל שאר הגופים המוסדיים הפועלים בשוק מוטלת החובה ללמוד את האירועים האחרונים, להסיק מסקנות ולחזק את מנגנוני הפיקוח, הבקרה וניהול הסיכונים הנהוגים בהם", מוסיף ענתבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully