וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל ואלדר מחלקים את כספי ההנפקה; גבור אלפא תחלק דיווידנד של עד 5 מ' ד'

גולן פרידנפלד

8.10.2001 / 11:28

לשם חלוקת הדיוודנד תבקש גבור מבית המשפט להפחית את ההון שלה ב-10 מיליון דולר; ב-3 השנים האחרונות חילקה גבור אלפא דיווידנדים בהיקף של 25 מיליון שקל

רועי גיל ואיתן אלדר, בעלי השליטה בקבוצת סגיאל , הודיעו היום כי גיבור אלפא תחלק דיווידנד של עד 5 מיליון דולר לבעלי מניותיה בשלב ראשון.

בהודעתם מסרו גיל ואלדר כי גבור אלפא תבצע הפחתת הון, בסך של 10 מיליון דולר, על מנת להמשיך את מדיניות חלוקת הדיווידנדים שלה, לאחר שבשלוש השנים האחרונות חילקה דיווידנדים בסכום כולל של 25 מיליון שקל.

גיבור ספורט חילקה סכום של 75 מיליון שקל ב-3 השנים האחרונות, סגיאל חילקה 40 מיליון שקל בתקופה זו, ונעמן פורצלן חילקה סכום של כ-30 מיליון שקל.

מקורות המקורבים לגבור אלפא מסרו כי אישור הפחתת ההון, בסך של 10 מיליון דולר, דורש אישור של בית משפט. ולפיכך, החליטו לבצע את ההפחתה בפעם אחת, על מנת להימנע מפרוצדורת האישור בבית המשפט בפעם הבאה שירצו לחלק דיווידנד.

יחד עם זאת, הפחתה בהיקף של 10 מיליון דולר, כאשר רק 5 מיליון ממנה אמורה להיות מנוצלת בשלב הנוכחי, מצביעה על הכוונות של גיל ואלדר להמשיך במדיניות החלוקה. יתרת העודפים של גבור אלפא לא מאפשרת לה חלוקת דיוודנדים בשיעורים שצוינו, ולכן היא נאלצת להפחית את ההון שלה ולחלקו לבעלי המניות.

מרבית כספי הדיווידנד יועברו לגבור ספורט, המחזיקה בגיבור אלפא ב-75%. השאלות שנשאלות על ידי גורמים בשוק ההון הן - מדוע מחלקים היום את כספי ההנפקה אם מלכתחילה לא היה מה לעשות עם הכסף, וכיצד להציף ערך למשקיעים באמצעות הכסף שגויס.

גורמים בשוק ההון סבורים כי בגבור אלפא הגיעו למסקנה כי לאור מצב השוק הנוכחי, לא יצליחו בעלי השליטה להשביח את החברה. ולכן, החליטו לחלק את הכסף שבקופה כדיווידנד לבעלי המניות.

גבור אלפא עוסקת בייצור של גרבי ספורט וגרביים אופנתיים לגברים, נשים וילדים, ממפעל החברה הממוקם בקריית שמונה. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו מכירותיה של גבור ספורט ב-52 מיליון שקל, המשקפים גידול של 38% לעומת התקופה המקבילה. הרווח במחצית הראשונה של השנה, לעומת זאת, קטן לעומת התקופה המקבילה ב-55% והסתכם ב-1.9 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully