וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

רונן סבר

5.3.2008 / 0:03

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.4% ומדד נאסד"ק עלה ב-0.1%. ברננקי קרא לבנקים להגביל את מספר העיקולים כדי לצמצם הפגיעה בבעלי הבתים

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת למרות שרוב שעות המסחר נסחרו במגמה שלילית. מניות הפיננסים הובילו את הירידות במדד דאו ג'ונס על רקע חששות כי יוזמה חדשה של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי - לפיה בנקים בארה"ב יוותרו על חלק מחובותיהם של לווי משכנתאות בניסיון לצמצם את היקף עיקולי הבתים - עלולה לגרור מחיקות נוספות במגזר הבנקאי ולפגוע ברווחי המגזר. מניות השבבים נסגרו במגמה שלילית על רקע הורדת תחזיות של אינטל.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.4% לרמה של 12,213 נקודות; מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,260 נקודות. ברננקי קרא לבנקים להגביל את מספר העיקולים על מנת לצמצם את הפגיעה בבעלי הבתים. עם זאת הוסיף ברננקי כי הוא צופה שהיקף העיקולים בשוק ימשיך לעלות בתקופה הקרובה. מניית סיטי (לשעבר סיטיגרופ) נפלה ב-4.3%; ג'יי.פי מורגן צ'ייס ירדה ב-1.6%; בנק אוף אמריקה איבדה 1%.

מניות השבבים הובילות אתמול את הירידות במגזר הטכנולוגיה. אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, נחלשה לאחר שהורידה את תחזית שולי הרווח הגולמי ל-54% לעומת תחזית של 56% בחודש ינואר. ענקית השבבים ייחסה את הורדת התחזית לירידה חדה מהצפוי במחירי שבבים למצלמות ונגני מדיה. מאינטל נמסר כי ירידה חדה במחיריהם של שבבי פלאש מסוג NAND - המשמשים כשבבי זיכרון במצלמות דיגיטליות ונגני מדיה - הובילה לתחזית הרווח הנמוכה יותר. לעומת זאת, תחזית ההכנסות של החברה לא שונתה והיא עדיין עומדת על צפי של 10-9.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון. המניה ירדה ב-0.1%.

חברות נוספות נפגעו גם הן בעקבות הירידה במחירי השבבים. רווחיה של סמסונג אלקטרוניקס רשמו ירידה של 6% ב-2007 בעקבות הירידה במחירי שבבי ה-NAND ושבבי ה-DRAM המשמשים במחשבים אישיים. סנדיסק (סימול SNDK), היצרנית הגדולה בעולם של כרטיסי זיכרון למצלמות דיגיטליות, ירדה ב-0.7%; מיקרון (סימול MU), יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בארה"ב, איבדה 2.7%. טאואר סמיקונדקטור (סימול TSEM) נפלה ב-8.2%.

אלביט מערכות הודיעה הבוקר כי החברה הבת שלה בכרמיאל, סאיקלון, זכתה בחוזה של חברת ספיריט אירו-סיסטמס (Spirit AeroSystems) לאספקת דלתות למטוסים אזרחיים בהיקף כספי של כ-160 מיליון דולר. זהו החוזה הגדול ביותר בתולדותיה של סאיקלון, והאספקות אמורות להתפרס על פני השנים 2016-2009. המניה עלתה ב-1.8%.

יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת אוויר באלביט מערכות, אמר כי "העובדה שספיריט אירו-סיסטמס בחרה בנו שוב, מעידה על שביעות רצונו של הלקוח ומהווה צעד נוסף בביסוס מעמדה של סאיקלון כספקית מובילה ליצרניות מטוסים אזרחיים בעולם".

בנק ההשקעות UBS הוריד לפני כחודש את המלצתו למניית אלביט מערכות ל"נייטרלי", אולם נקב במחיר יעד של 63 דולר למניה - מחיר שהיה גבוה ב-9% ממחירה של המניה דאז, אך גבוה ב-13% ממחירה של המניה בבורסת נאסד"ק. מתחילת השנה איבדה מניית אלביט מערכות כ-10% בבורסה של תל אביב - בדומה לביצועי מדד המעו"ף, בו היא כלולה.

מניית צ’ק פוינט ירדה ב-1.2% על רקע פרסום הדו"ח הכספי השנתי המלא של החברה ל-2007. מן הדו"ח עולה כי הקיפאון היחסי במניית החברה הביא אשתקד להמשך מגמת הירידה בהיקף מימושי האופציות של מנהלים ועובדים בחברה, ולעלייה במספר האופציות שפקעו מבלי להניב רווח לבעליהן.

בשנה שעברה מימשו מנהלים ועובדים בצ'ק פוינט 1.3 מיליון אופציות בלבד במחיר ממוצע של 13.8 דולר. בנוסף, למעלה ממיליון אופציות פקעו מבלי שמומשו - פי 2.2 מהיקף הפקיעה ב-2006. מדובר באופציות שהונפקו בשנת 2000 במחירים של 80-40 דולר ונמצאו בשנים האחרונות הרחק מחוץ לכסף.

ענקית המחשוב, קוואנטה גרופ, הודיעה היום על עסקה לפיה החברה תעשה שימוש באפליקציות IMS וידיאו של חברת רדוויז’ן. "בחירתה של קוואנטה משקפת את יתרונות הגישה של רדוויז'ן", אמר צחי לבנט לוי, מנהל מוצר בחטיבה העסקית של רדוויז'ן. המניה ירדה ב-1%.

ענקית התרופות טבע (סימול TEVA) רשמה עלייה של 0.6%. החברה הודיעה אתמול כי בכוונתה להגדיל את פעילויותיה באירלנד בהשקעה של כ-100 מיליון דולר ויצירה של 165 משרות חדשות.

מניית נטמנג’ עלתה ב-1% לאחר שאתמול צללה בכ-19% לאחר החברה הודיעה כי הצעת הרכש מצד רוקט סופטוור בסך של 7.2 דולרים למניה עבור נטמנג' הוסרה עקב מחסור במימון לרוקט סופטוור.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully