וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים חדשים בבזק מועסקים במסגרת הסכם דור ב'; ניתן לפטרם בתום 8 שנים

הארץ

8.10.2001 / 9:58

מאת חיים ביאור

עובדים חדשים הנקלטים בבזק אינם מועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי הקיים בחברה מאז שנוסדה, אלא באחת משתי צורות העסקה: הסכם "דור ב'", שתנאיו פחותים לעומת התנאים של ההסכם הקיבוצי, או חוזים אישיים המיועדים לבכירים או לבעלי מקצועות ספציפיים.

סמנכ"ל למשאבי ניהול בבזק, גדעון קדוסי, אמר כי קליטת העובדים באחת משתי צורות ההעסקה ולא במסגרת ההסכם הקיבוצי קיבלה את הסכמת ועד העובדים בחברה, בראשות שלמה כפיר. לדבריו, מתוך 8,900 עובדים המועסקים בבזק, 2,700 עובדים מועסקים במסגרת הסכם דור ב', ובמשך הזמן יילך ויגדל חלקם של המועסקים במסגרת הסכם זה, על חשבון אלה המועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי.

בשנה האחרונה גדל מספר העובדים בבזק ב-300, בשל מאמצים לשפר את טיב השירות. לדברי קדוסי, פרט לגידול יוצא דופן זה במספר העובדים בחברה, מופעלת כסדרה תוכנית הפרישה שהחלה בספטמבר 2000, כהכנה להפרטה הצפויה של החברה. לפי תוכנית ההפרטה, צפויים לפרוש מבזק בכל שנה 250 עובדים - עד סוף 2006.

קדוסי אמר כי בהסכם דור ב' שנחתם בבזק נקבע כי עובד מועסק במעמד זה במשך שמונה שנים. בתום תקופה זו ההסכם עם העובד ייחשב "גמר העסקה", כלומר החברה אמורה לפטר את העובד. עם זאת אמר קדוסי, כי בפועל לאחר שש שנים ממועד קליטת העובד בחברה, כלומר ב-2006, תיעשה הערכה אישית לגבי תרומתו של כל עובד המועסק לפי הסכם דור ב', והנהלת החברה תקבל החלטה אם להשאיר את העובד בחברה או לפטרו.

קדוסי דחה את טענת הסתדרות עובדים לאומית, לפיה הסכם דור ב' המופעל לגבי העובדים החדשים בבזק גרוע לעומת ההסכם הקיבוצי שנחתם ב-18 ביולי השנה, בין הלאומית לבין חברות כוח האדם הגדולות ואיגוד לשכות המסחר. "למעט בסעיף הביטוח הפנסיוני, שבו ההסכם של הלאומית טוב יותר מכיוון שהוא מעניק לעובדי חברות כוח האדם זכויות פנסיה כבר לאחר ששה חודשי העסקה, בכל יתר תנאי השכר הנלווים, ההסכם שנחתם בבזק עדיף בהרבה", טען.

קדוסי אמר שהפעלת הביטוח הפנסיוני לעובדי בזק שנקלטו בחברה מ-95' ואילך, שלפי התוכנית המקורית עמדה להתבצע בימים אלה, נדחתה לפברואר או מארס 2002. במסלול ביטוחי זה אמורים להיכלל 3,500 מעובדי החברה: אלה שנקלטו במסגרת הסכם דור ב', ואלה שנקלטו במסגרת ההסכם הקיבוצי הראשוני - אך מ-95' ואילך.

לדבריו, דחיית הפעלת התוכנית נובעת מכך שהוחלט להחליף את אחד היועצים הפנסיוניים של מכרז הפנסיה שפירסמה החברה. זאת בשל חשד לניגוד עניינים, בהיותו קשור בו זמנית עם מספר קרנות פנסיה - דבר שגרם לעיכוב בבחירת קרן הפנסיה.

בזק הודיעה לפני כמה חודשים לחמש קרנות פנסיה - מבטחים, מקפת, מיטבית, עתודות וגלעד - על כוונתה לבטח לפנסיה עובדים אלה, שחלקם מועסקים במעמד של עובדי דור ב'. החברה עדיין לא פירסמה רשמית את המכרז, אך לדברי מקורות בחברה, "יש יתרון לקרן מקפת לעומת קרנות הפנסיה האחרות, מכיוון שהעובדים הוותיקים בחברה כבר מבוטחים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully