וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה בירס הציע לרוסיה לחתום על הסכם לרכישת יהלומים ל-5 שנים

הארץ

8.10.2001 / 9:50

מאת אורה קורן

מונופול היהלומים העולמי דה בירס הציע לממשלת רוסיה לחתום על הסכם לרכישת יהלומים לחמש שנים; מטרת ההסכם היא להבטיח אספקה קבועה של יהלומי גלם, על רקע השינויים במדיניות הרוסית בענף היהלומים - כך מסרו מקורבים למגעים בצד הרוסי.

הסכמים קודמים בין דה בירס לרוסיה נחתמו לשלוש שנים לכל היותר; ההסכם הנוכחי בין הצדדים יפוג בסוף 2001. רוסיה מנהלת מגעים עם מספר קניינים של יהלומי גלם, במטרה לשווק להם מכסות (סייטים) של יהלומים במשך שנה לפחות. על פי המסתמן, צפויה רוסיה לחלק את מכסת יהלומי הגלם שלה ל-2002 - בהיקף של 600-550 מיליון דולר - בין דה בירס לאיש העסקים הישראלי לב לבייב. חברות יהלומים ישראליות אחרות, מהמובילות בענף, שהתעניינו ברכישת יהלומי גלם מרוסיה, לא היו מוכנות להתחייב לרכישה במשך שנה שלמה, אלא לעסקות בודדות בלבד - כך אמר אתמול גרי ארינסון, כלכלן ישראלי שעלה מרוסיה.

במשך עשרות שנים מכרה רוסיה יהלומי גלם רק לדה בירס. תנאי ההסכם עמה אסרו על רוסיה לשווק יהלומי גלם בחו"ל, אך התירו לשווק יהלומים מלוטשים. במחצית השנייה של שנות ה-90 רווחה ברוסיה שיטה של ליטוש חלקי של יהלומי גלם, שלא נחשב הפרה מובהקת של ההסכם עם דה בירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully