וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מודה: טיל שלנו הפיל את המטוס

סקירת עיתונים

8.10.2001 / 2:16

לאחר 4 ימים של הכחשות יקיימו מחר שלטונות אוקראינה מסיבת עיתונאים בה יודו כי התרסקות המטוס נגרמה מטיל תועה של צבאם - כך מדווח האתר וואלה

שלטונות אוקראינה יקיימו מחר מסיבת עיתונאים בה יודו כי טיל תועה של צבאם הוא שהפיל את המטוס הרוסי ביום חמישי. החקירה סביב נסיבות התרסקות המטוס, בה נהרגו 78 בני אדם, התמקדה באפשרות שטיל ניסוי שירו חיילי צבא אוקראינה הוא שהפיל את המטוס, אך עד כה אוקראינה הכחישה זאת. כך מדווח האתר "וואלה".

החוקרים הרוסים אמרו כי הם מצאו שרידים באזור ההתרסקות, שאינם שייכים למטוס. ארה"ב טענה כבר מיד לאחר ההתרסקות כי לווין ריגול שלה חשף את נסיקתו של הטיל, ובכך שלל אפשרות של פיגוע טרור.

כאמור תחילה הכחישו שלטונות אוקראינה את מעורבותם באסון המטוס, אך כעת הם חוזרים בהם. הם ימסרו את גרסתם מחר בשעה 11:00 בבוקר.

ראש הממשלה האוקראיני, אנטולי קינאק, אמר אתמול כי לתיאוריה על הפלת המטוס באמצעות טיל "יש זכות קיום". פרשנים ציינו כי צבא אוקראינה שמר על אותו דפוס של הכחשה תחילה כאשר טיל תועה שלהם הפציץ רובע מגורים העיר ברובארי לפני 18 חודשים, וגרם להריגתם של ארבעה בני אדם. העובדה שהפלת המטוס נגרמה על ידי טיל אוקראיני עלולה לגרום להחרפת היחסים בין אוקראינה לרוסיה.

15 גופות מתוך 78

גורמים בסוצ'י שברוסיה, שם נערכים החיפושים אחר גופות הנספים בהתרסקות המטוס, מסרו כי אפסו הסיכויים למצוא גופות נוספות, עקב מזג האוויר הסוער באזור ההתרסקות. משלחת צה"ל שהגיעה הלילה לאזור הביאה עמה דגימות די.אן.איי שנלקחו מבני משפחות הנספים בארץ.

עד כה נמשו מהים השחור 15 מבין 78 גופות נוסעי המטוס, מהן זוהו שמונה. כן נמשו מהמים חלקים מתא הטייס. לדברי גורם רוסי, הגופות הן של שלוש אזרחיות ישראליות. על המטוס היו 12 אנשי צוות ו-66 נוסעים, מהם 51 ישראלים.

בני משפחות הנספים יצאו בצהריים לסוצ'י, שם ישהו במוקד מיוחד שהוקם על ידי הסוכנות היהודית בעיר. הקרובים יסייעו לצוותי החילוץ בזיהוי הגופות שנמצאו עד כה. לקרובי המשפחה הצטרפה משלחת של הסוכנות היהודית ובה רופא ועובדים סוציאלים דוברי רוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully