וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוט תאפשר גישה למוקדי השירות של בזק

בר חיון

5.3.2008 / 12:34

עד כה, מספרי הגישה לשירותי בזק היו חסומים על ידי הטלפוניה של HOT. "טוב היה לו משרד התקשורת היה מפגין אותה נחישות כלפי בזק"

חברת הוט תחויב לפתוח את הגישה למוקדי השירות של חברת בזק החל מהיום (רביעי) - כך נודע לTheMarker. משרד התקשורת אישר את הדברים. משנת 2000 חוייבו כל מפעילות הטלפוניה בארץ על ידי משרד התקשורת לפתוח את הגישה למספרי שירותים ארציים כגון מודיעין בזק (144), מוקד השירות של בזק (199), ער"ן (1201) ועוד.

עד כה, מספרי הגישה לשירות הלקוחות והמכירה של בזק היו חסומים על ידי הטלפוניה של HOT. ללקוחות הטלפוניה של HOT לא היתה גישה לקבל הצעות מחיר מבזק דרך הטלפון. יתרה מזאת, אם קו הבזק שברשותם התקלקל, לא ניתן היה להתקשר למוקד השירות של בזק כדי להזמין תיקון.

לטענת בזק, פניותיה החוזרות והנשנות ל-HOT לתקן את חסימת הגישה למספרים אלה בניגוד לחוק לא הועילו. רק לאחר פניית בזק למשרד התקשורת, הוציאה החברה ביום שני הוראה ל-HOT לפתוח את הגישה למספרי שרותים הלקוחות של בזק: 166, 199, 164.

בעקבות הגילוי על כך ש-HOT חסמה גישה למספרים אלה, במשרד התקשורת מבהירים כי "ביעדי עבודה ב- 2008 הוחלט להגביר את הפיקוח לאכיפה על חברות התקשורת לעניין התקנות וההוראות להן הן מחויבות. לשם כך המשרד ביקש להגדיל תקנים באגף הפיקוח והאכיפה".

מ-HOT נמסר בתגובה: "טוב היה לו משרד התקשורת היה מפגין אותה נחישות ביחס לסירובה של בזק לנתב שיחות למספרי כוכביות ברשת HOT תוך פגיעה בתחרות, בלקוחות ומתן סיוע למונופול בזק להגדלת רווחיה על חשבונה של HOT". הכוונה היא למספרי השירות של HOT (לדוגמא מוקד שירות הלקוחות *6900) בעלות שיחה רגילה שבזק מאפשרת אליהם גישה כחוק.

עוד נמסר כי "HOT לומדת את ההחלטה והציגה את עמדתה בפני משרד התקשורת לפיה מספרי תיקון תקלות ושירות לקוחות צריכים להיות רשתיים ופתוחים לכלל מפעילי הטלפון הנייח, ולא במונופול של בזק. לקוח HOT המבקש להתקשר למוקד תיקונים או למוקד השירות מעוניין להגיע למוקד HOT ולא למוקד בזק שאינו רלוונטי לגביו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully