וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכשתם ג'יפ ביבוא אישי? הכינו כלי עבודה

דניאל שמיל

5.3.2008 / 13:15

חברת מכשירי תנועה לא תספק שירות למכוניות ביבוא אישי אלא אם יתחייב הלקוח להביא למוסך כלי עבודה וספרות מקצועית

חברת מכשירי תנועה - יבואנית דודג', קרייזלר וג'יפ - לא מוכנה לספק שירות למכוניות ביבוא אישי אלא אם יחתום הלקוח על התחייבות להביא כלי עבודה וספרות מקצועית בעבור המוסך. זאת אף שמכשירי תנועה מעניקה אישורי שירות וחלפים רק לדגמים במפרט שהיא מייבאת. ויש לה כלי עבודה וידע טכני לטפל בהם.

כדי להביא רכב ביבוא אישי על המייבא להציג בפני משרד הרישוי "אישור שירות וחלפים" מהיבואן המקומי, המבטיח כי המכונית תזכה לטיפולים סדירים במוסכי החברה ותהיה תקינה ובטיחותית. מכשירי תנועה משתמשת באותו אישור כדי להערים קשיים על אלה המייבאים מכוניות שלא דרך הסוכנות.

בעבור האישור נדרש תשלום של 5,000 שקל. בנוסף חותם המייבא הפרטי על הצהרה שהוא "מודע כי אין עליכם חובה להחזיק ברשותכם מלאי חלפים הדרושים לטיפול ואחזקה". עוד נכתב בהצהרה כי "ברור לי שייתכן כי יחול עיכוב בביצוע טיפולים ותיקונים". אם יידרשו כלי עבודה או ספרות מקצועית אזי "יש באפשרותי (הצרכן) לספקם ליבואן, או להזמינם (תמורת תשלום) באמצעותכם".

דרישה חריגה זו לא זוכה לגינוי ממשרד התחבורה. "לאור העובדה שהיבואן המורשה אינו מייבא את דגם הרכב ואין ברשותו ספרות מקצועית, כלי עבודה ספציפיים, חלפים, הדרכות יצרן וכו' הכרוכים בעלויות מיוחדות, הוא מחייב את המייבא האישי לשאת בעלויות אלה, לרבות התיקון", נמסר מהמשרד.

ממכשירי תנועה נמסר בתגובה כי החברה "השקיעה מיליוני שקלים בהקמת תשתיות טכנולוגיות ואחרות לשירות לקוחות קרייזלר. את ההשקעה מצפה החברה להחזיר מתוך ההכנסות ממכירת כלי רכב חדשים, ואכן כל הרוכש רכב קרייזלר חדש מהיבואן משתתף בדרך זו במימון התשתיות אשר ישרתו אותו.

"לעומת זאת, מי שמייבא רכב במה שמכונה יבוא אישי אינו משתתף במימון תשתיות אלה. ברור שאין זה צודק שהיבואן הרשמי והלקוחות אשר רכשו ממנו את מכוניותיהם יסבסדו את היבוא המקביל. לכן גובה היבואן סכום סמלי ממי שמייבא את הרכב ביבוא מקביל".

בשנה האחרונה נתן משרד התחבורה יותר מ-900 אישורים ליבוא אישי - מספר נכבד בהתחשב בכך שהיקפו של שוק מכוניות היוקרה בישראל הוא כ-9,000 מכוניות. החשש של יבואני הרכב מהמתחרה הבלתי צפוי מביא אותם להערים קשיים על היבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully