וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הכבלים הגישו היום למשרד התקשורת את בקשותיהן לקבלת רישיון מפעיל פנים ארצי

ערן גבאי

8.10.2001 / 14:45

החברות מבקשות - כל אחת בנפרד - לקבל היתר לספק שירותי אינטרנט מהיר על תשתית הכבלים; בבקשות אין דרישה להיתר לספק שירותי טלפוניה

שלוש חברות הכבלים - תבל, ערוצי זהב ומתב - הגישו היום את בקשותיהן לקבלת רשיון מפעיל פנים ארצי (מפ"א) למשרד התקשורת. החברות מבקשות, כל אחת בנפרד, לקבל היתר לספק שירותי אינטרנט מהיר על תשתית הכבלים.

בבקשות אין דרישה להיתר לספק שירותי טלפוניה. חברות הכבלים דאגו להבהיר כי אין בכוונתן להיכנס לשום הוצאה נוספת קודם שיובטח להן, על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, המיזוג המלא ביניהן הן בתשתית והן בתוכן.

ידוע כבר כי כשלב ראשון, יאשר שטרום מיזוג בתשתית בלבד ורק בשלב מאוחר יותר, המותנה במידת התבססותה של חברת הלוויין YES בשוק, יאשר לשלוש חברות הכבלים גם מיזוג בתוכן.

בכל מקרה, חברות הכבלים מודעות לכך שלא יוכלו להעניק את שירותי הטלפוניה לפני 2004 מסיבות רגולטוריות וטכנולוגיות כאחת, ועל כן בקשה להיתר אספקת טלפוניה היום היתה מחייבת אותם כבר כעת לנקוב במועדי אספקה ובמחירי השירות.

כעת, עומדת למשרד התקשורת ארכה של עד 90 יום לבחינת הבקשות ולמתן תשובה. עם זאת ידוע, כי במשרד התקשורת ערים לדחיפות שבהענקת הרשיונות לטובת פתיחת שוק האינטרנט המהיר לתחרות, ועל כן אין כוונה במשרד למשוך את התהליך.

ביום רביעי יכנסו מנהלי שלוש החברות מסיבת עיתונאים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully