וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נפתח בעליות שערים

שמואל שוסטר

5.3.2008 / 17:18

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.3%; ריטליקס זינקה ב-3.9% בפתיחה. מניית טבע הישראלית הוסיפה כ-0.8%

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס הוסיף גם הוא כ-0.3%. מבין המניות הישרליות שבלטו בפתיחה ניתן למנות: את מניית טבע שהוסיפה כ-0.8%, מנית סייפן התחזקה ב-1.3%, מניית סרגון עלתה ב-1.5%, ורטליקס זינקה ב-3.9%.

סקירת טרום מסחר:

לאחר ירידה חדה שנרשמה אמש במחיר הנפט, ואשר הובילה להתחזקות המדדים, נראה כי ייתכן שהרגיעה לה ציפו המשקיעים הגיעה וכי השווקים עשויים לפתוח את יום המסחר בעליות שערים. היום צפויים להתפרסם שלל נתוני מקרו, העשויים להעיד על הכיוון אליו צועד המשק האמריקאי. החוזים העתידיים על המדדים המובילים צופים עליות שערים של עד 0.9% בפתיחת המסחר.

אמש ירד מדד דאו ג'ונס ב-0.4% לרמה של 12,213 נקודות ומדד נאסד"ק הוסיף 0.1% לרמה של 2,260 נקודות.

נתוני הפיטורים במשק האמריקאי לחודש פברואר, שפורסמו היום, העידו על ירידה במספר המפוטרים לעומת חודש ינואר, וסיפקו עידוד קל למשקיעים. בסיכום חודשי דווח על כ-72 אלף מפוטרים לעומת כ-74 אלף בחודש הקודם.

כשעה לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני הגידול ביעילות התוצר במשק האמריקאי. אנליסטים צופים את המשך המגמה, שהחלה בחודש שעבר והעידה על גידול של כ-1.8% ביעילות הייצור במשק.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר יתפרסמו נתוני הזמנות המפעלים האמריקאים. ההערכות בשוק הן כי הנתונים צפויים להראות על ירידה של 2.5% בהזמנות לחודש פברואר.

כשעה לאחר פתיחת המסחר יתפרסם דו"ח מלאי הנפט השבועי של ממשלת ארה"ב. הדו"ח צפוי למשוך עניין על רקע הודעת אופ"ק אמש, על כוונה שלא להגביר את תפוקת הנפט בתקופה הקרובה. מחיר הנפט, שזינק לקראת סוף השבוע שעבר למחיר של כמעט 104 דולר לחבית, נסחר היום סביב רף של 100 דולר לחבית.

על האופוריה הזמנית ששוררת היום בשוק ההון מעיבות ההערכות הגוברות ההערכות כי סיטי (0.14% , 22.13) בנק יאלץ לפטר יותר מ-30 אלף עובדים - כ-10% ממצבת כוח האדם שלו - בנוסף לפיטורי 4,200 עובדים שהוכרזו בינואר. בנק ההשקעות מריל לינץ’ (-0.42% , 49.62) העריך היום כי סיטי בנק ייאלץ למחוק 15 מיליארד דולר נוספים בתוצאות הרבעון הראשון. סיטי גייס מאז נובמבר 30 מיליארד דולר מקרנות השקעות השייכות למדינות המפרץ הפרסי. אולם נראה כי אין בכך די: סמיר אל-אנסרי, מנכ"ל חברת השקעות דובאי אינטרנשיונל קפיטל שנמצאת בבעלות ממשלת דובאי, אמר השבוע כי יש צורך בגיוס הון נוסף. "כדי להציל את סיטי ואת המוסדות הפיננסים האחרים יש צורך בהון רב יותר".

מנייתה של ענקית המולטימדיה אפל (-0.29% , 124.26) תיסחר היום על רקע דבריו של מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס בפגישת בעלי המניות שנערכה אמש, לפיהם לא תעניק החברה דיווידנד ולא תרכוש מניות עצמיות.

ג'ובס אמר שהוא בטוח שאפל תעמוד ביעדי המכירות שלה ל-2008 של 10 מיליון טלפונים - מספר שמעורר ספק בקרב האנליסטים לנוכח ההאטה בכלכלת ארה"ב והוסיף כי מכשירי ה-iPhone נמכרים באופן משביע רצון.

מניית גוגל (1.84% , 452.79) איבדה אמש כ-2.7% על רקע עזיבתה של שריל סנדברג, סגנית נשיא לפעילות ומכירות מקוונות גלובליות, לטובת תפקיד סמנכ"ל תפעול של פייסבוק, הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם. סנדברג, אשר היתה הכוח המניע מאחורי הקמת זרוע התרומות של גוגל, google.org, עלתה לכותרות בשנת 2006 לאחר שביצעה טעות עסקית שעלתה לגוגל כמה מיליוני דולרים.

על פי דיווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס" מחפשת ענקית האינטרנט יאהו (0.89% , 28.31) אחר דרכים בכדי לעצור את הצעת הרכש של מיקרוסופט (1.85% , 28.1), שצפויה לעלות לדיון באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה. בין הצעדים שנשקלו נכללה אפילו דחיית האסיפה השנתית עצמה.

מניית צ’ק פוינט (0.46% , 21.68) איבדה אמש כ-1.2% על רקע פרסום הדו"ח הכספי השנתי המלא של החברה ל-2007. מן הדו"ח עלה כי הקיפאון היחסי במניית החברה הביא אשתקד להמשך מגמת הירידה בהיקף מימושי האופציות של מנהלים ועובדים בחברה, ולעלייה במספר האופציות שפקעו מבלי להניב רווח לבעליהן.

חברת הדלק אלון USA (סימול ALJ) תיסחר היום בציפיה לדו"חותיה לרבעון הרביעי של 2007 ולשנה כולה, אשר צפויים להתפרסם הערב לאחר סיום המסחר בוול סטריט.


  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully