וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי: המלצת "קנייה חזקה" לברקשייר התאוויי - על אף אזהרת באפט בנוגע להשפעות המיתון

רונן סרברניק

8.10.2001 / 14:33

האנליסטית אליס שרודר העלתה את ההמלצה ל"קניה חזקה" מ"תשואת יתר". מניות ברקשייר נסחרות קרוב לשיא של 52 שבועות - 72,400 דולר למניה

וורן באפט, מנהל ההשקעות המפורסם ביותר בארה"ב, צופה כי ארה"ב נמצאת במיתון שככל הנראה יהיה, "עמוק וממושך יחסית", וכי ברקשייר האתאוויי (סימול BRKA), תסבול מהפסדים של 2.2 מיליארד דולר לערך, כתוצאה ישירה מההתקפה על מרכז הסחר העולמי והפנטגון. בנוסף, אמר כי החשיפה של חברות הביטוח שבבעלותה אינה ידועה עדיין במלואה.

אבל במורגן סטנלי מאמינים ביכולת של באפט להתגבר על הקשיים, ופירסמו היום המלצת "קנייה חזקה" למניות חברת חברת האחזקות שלו, ברקשייר התאוויי.

האנליסטית אליס שרודר העלתה את ההמלצה ל"קנייה חזקה" מ"תשואת יתר". מניות ברקשייר נסחרות קרוב לשיא של 52 שבועות - כ-72 אלף דולר למניה - מחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-110 מיליארד דולר.

"אני בטוח שאנחנו במיתון, קרוב לוודאי עמוק וממושך יחסית, אבל זהו חלק מחיי העסקים ואנחנו מוכנים לו", אמר באפט בתזכיר שפורסם ב-26 בספטמבר באתר האינטרנט של ברקשייר התאוויי.

"המספר הזה הוא בגדר ניחוש, ותו לא", אמר באפט בהצהרה. "יידרשו שנים רבות לפני שנוכל לומר לעולם מה היה המספר האמיתי".

המזכר של באפט הכיל גם מסר מרגיע. למרות שהודה כי הפסדי ברקשייר "הם עצומים", אמר המולטי-מיליארדר, כי הם כאלה ש"ברקשייר יכולה לעמוד בהם".

לאחר התקפת הטרור, פירסמה ברקשייר האתאווי הערכה לפיה צופה לרשום הפסד לפני מס של 2.2 מיליארד דולר מתביעות ביטוח הקשורות לפיגוע הטרור במרכז הסחר העולמי.

ברקשייר, המחזיקה בחברת הביטוח ג'נרל Re, תרשום את ההפסד כמחיקה בתוצאות הכספיות של הרבעון השלישי. כמו כן אמרה ברקשייר כי תקבל החזר מס עבור מסים שכבר שילמה השנה, והפחתה במס לשארית השנה הנוכחית.

ההפסד שצופה ברקשייר, עולה בקנה אחד עם התחזיות שסיפקה כבר ב-12 בספטמבר, לפיהן תשלם 3%-5% מסך הפסדי ענף הביטוח הקשורים לפיגוע. לפי חישוב זה מעריכה ברקשייר כי סך הפסדי הענף יגיע ל-44 מיליארד דולר לפני מס, סכום הגבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully