וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראמספלד: תקיפות נוספות צפויות בקרוב

הארץ

8.10.2001 / 15:20

שר ההגנה אמר עוד כי התקיפות היו "מוצלחות מאוד"; לפחות 20 בני אדם נהרגו באפגניסטן

תקיפות ארה"ב ובריטניה על הטליבאן היו "מאוד מוצלחות", ותקיפות נוספות צפויות בקרוב. כך אמר היום (שני) שר ההגנה של ארה"ב, דונלד ראמספלד. הוא סירב לומר מתי יתרחשו ההתקפות הנוספות. עם זאת, ראמספלד חזר ואמר כי מלחמתה של ארה"ב בטרור הבינלאומי תהיה קשה וממושכת.

ארה"ב ובריטניה פתחו אתמול בערב במתקפה באפגניסטאן. התקיפות התמקדו בארבע ערים - קאבול, קנדהאר, ג'לאלאבאד והראט.

התקיפה נפתחה בירי טילי שיוט שנורו מספינות וצוללות במפרץ הפרסי ובאוקיאנוס ההודי. בהמשך השתתפו בהתקפות גם מפציצים מסוג בי-1, בי-2 ובי-52. אנשי טליבאן ירו בתגובה אש נגד מטוסים. לאחר שהחלה התקפת הטילים והמטוסים, הצטרפו ללחימה גם כוחות תנועת האופוזיציה האפגנית "הברית הצפונית". מקורות בפנטגון מסרו לרשת הסי-אן-אן כי התקיפה תימשך ככל הנראה ימים אחדים.

סוכנות הידיעות האפגנית מסרה כי לפחות 20 בני אדם נהרגו בתקיפות. דובר הטליבאן דיווח כי בתקיפות על נמל התעופה בקנדהאר נהרגו חמישה חיילי טליבאן וכמה אזרחים, ולפחות ארבעה נפצעו. בהראט נהרגו חמישה אנשי

מקורות בטליבאן דיווחו כי עשרה מאנשיהם נהרגו מירי על מבני תחנות רדיו איסלאמיות. כ-9 שעות לאחר פתיחת המתקפה השליכו מטוסי מטען אמריקאים כ-37 אלף חבילות מזון ותרופות באזורי ספר באפגניסטאן, כדי לסייע לאזרחים הנפגעים מההתקפות - כך מסר משרד ההגנה האמריקאי. דובר הפנטגון מסר כי חבילות המזון הושלכו כדי למנוע אסון הומאניטרי ובכדי להוכיח לעולם כי ארה"ב ובריטניה אינן מנהלות מלחמה נגד אזרחי אפגניסטאן. בעקבות ההפצצות בבירה קאבול ברחו אלפי אזרחים אל גבול פקיסטאן. תנועת טליבאן תכנס היום מפגש חירום בקאבול. דוברה הודיע כי מנהיג טליבאן מולה מוחמד עומאר, לא נפגע בהתקפות, וכך גם אוסאמה בן לאדן.

טליבאן: בקנדהאר הופצצו גם בתי מגורים

לדברי מקור בטליבאן, נהרסה בהפצצות מערכת הרדאר האפגנית בקרבת הבירה קאבול. דווח גם על נחיתת טילים או פצצות במרכז הבירה קאבול, ליד בניין משרד ההגנה. עם תחילת המתקפה כבה בקאבול זרם החשמל, לא ברור אם כצעד הגנתי או בשל פגיעה בתשתיות החשמל. מטליבאן נמסר שבהפצצות נפגע גם שדה התעופה בעיר קנדהאר, אך מסלולי ההמראה לא נפגעו. עיר זו משמשת מרכז של שלטון טליבאן, ועם המתקפה החלו תושבים לברוח ממנה. בעיר הופצצו גם כמה בתי מגורים באזור שבן לאדן חי בו בעבר. עד כה לא דווח על נפגעים. תקיפות היו גם בעיר הצפונית ג'אלאלאבאד, שם הותקף שדה תעופה, וייתכן שגם מחנות אימונים של ארגון הטרור אל-קאעדה. שעות אחדות קודם לתקיפה מסרו גורמי אופוזיציה אפגנים, שייתכן כי בן לאדן, החשוד במעורבות בפיגועים בארה"ב, עקר צפונה לאזור זה.

אתמול הודיע סגן שר ההגנה בממשל טליבאן, מולה נור עלי, כי כוחותיהם הצליחו ליירט מטוס בלתי מזוהה בדרום אפגניסטאן. ארצות הברית הכחישה שמטוס מכוחותיה נפגע.

בוש: טליבאן ישלם על סירובו לדרישותינו

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר בנאום לאומה האמריקאית, כי ארה"ב ובריטניה החלו בתקיפה באפגניסטאן נגד "ארגון הטרור אל-קאעדה ומתקנים צבאיים של משטר טליבאן".

בוש ציין כי קנדה, אוסטרליה, גרמניה וצרפת הבטיחו את סיוע הכוחות שלהן עם התפתחות המבצע. הוא הדגיש כי עשרות מדינות העניקו לארה"ב מידע מודיעיני, זכויות מעבר במתחם האווירי שלהן, וזכויות נחיתה בשטחן. "אנו נתמכים על ידי הרצון הכולל של העולם", אמר.

בוש טען שאף דרישה מהדרישות שהוצבו לטליבאן לא נענתה, "וכעת טליבאן ישלם על כך". הנשיא הוסיף, כי "הדרך היחידה לרדוף שלום היא לרדוף את מי שמאיים עליו", וכי התקיפה נועדה למנוע מאפגניסטאן להוסיף ולשמש בסיס לטרור.

ראש ממשלת בריטניה נשא אף הוא נאום, ובו אישר את מעורבות בריטניה בלחימה. לדבריו, חלק מהטילים ששוגרו לאפגניסטאן נורו מצוללות בריטיות. בלייר הדגיש בנאומו שטליבאן מסייע במימון אל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully