וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות של כ-1% בנאסד"ק בפתיחה על רקע המתקפה האמריקאית; ביוטכנולוגיה כללית נופלת בכ-14%

גיא ימין

8.10.2001 / 15:44

ירידות של כ-0.8% בדאו; מגל מזנקת בכ-15%; אי.סי.איי מוסיפה כ-4% לאחר אזהרת ההכנסות; מאינד רושמת ירידה של 12.7% בעקבות אזהרת הרווח

הדי המלחמה בה פתחה ארצות הברית באפגניסטן ואי הוודאות לגבי היקפה, זמן התמשכותה ותוצאותיה משפיעים על השווקים ביום המסחר הראשון השבוע בוול סטריט. בשעה זו מאבד מדד הנאסד"ק 1%, אל מתחת לרמת ה-1,600 נקודות, ומדד הדאו ג'ונס רושם ירידה של של 0.9%. היום לא ייערך מסחר באגרות חוב בוול סטריט, בשל חופשת "יום קולומבוס", אך המסחר במניות מתנהל כסדרו.

בהיעדרם של נתונים מקרו כלכליים חשובים ושל דו"חות רבעוניים משמעותיים, את הטון היום נותנות פרשנויות גיאו פוליטיות יותר מאשר כאלו כלכליות. עם זאת, גם הורדות תחזיות מצד בתי ההשקעות מכבידות על המסחר. היום הוריד בית ההשקעות ליהמן ברדרס את תחזיות הרווח עבור חברת סיסקו, על רקע החשש מהיעדר הצפיות בשוק רשתות התקשורת.

הירידות בפתיחה היום באות בניגוד למגמה הכללית בימי המסחר האחרונים. השבוע החולף היה שבוע חיובי עבור המדדים המובילים, אך המגמה הנוכחית אינה מסמנת את המשכן של העליות. בסיכום שבועי, עלה הנאסד"ק ב-8.4%, ומדד הדאו ג'ונס הוסיף 2.3%.

המניות הישראלייות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. אי.סי.איי , הנסחרת סביב מחיר שפל של 2 דולרים למניה, מוסיפה עתה 3.4%. ספקית ציוד הטלקומוניקציה הורידה אתמול את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי, אך לא התייחסה לשורה התחתונה, וייתכן שמכך שואבים המשקיעים עידוד.

הנהלת החברה מצפה עתה להכנסות של 250-255 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת צפי מוקדם להכנסות של 260-276 מיליון דולר. את הירידה בהכנסות תלתה אי.סי.איי בחולשה שחווה חטיבת התמסורת אנאוויס, שצפויה להציג הכנסות של 16-17 מיליון דולר ברבעון, לעומת הכנסות של 30.5 מיליון דולר ברבעון השני.

עוד מרכזת עניין מאינד , שהורידה אף היא את תחזיותיה, ובשעה זו היא מאבדת 12.7% למחיר של 1.3 דולרים. החברה, המפסקת שירותי בילינג, הודיעה כי היא מצפה להכנסות של 2.2 מיליון דולר ברבעון, ולהפסד נקי של כמיליון דולר.

לשורת המזהירות הצטרפה גם ביוטכנולוגיה כללית באזהרת הכנסות ורווח חמורה, ומניית החברה נפלה ב-13.9% למחיר של 7.3 דולרים. החברה הודיעה כי היא מצפה להכנסות של 7.1-8.1 מיליון דולר ברבעון השלישי, ירידה של כ-80% לעומת הרבעון השני.

כמו כן, ציינה הנהלת החברה כי היא מצפה לרווח של 5-6 סנט למניה, תחת רווח של 10 סנט למניה ברבעון השני. לירידות ברמת ההכנסות תרמה הצטברות מלאים של תרופת האוקסינדרון אצל הספקים.

בולטת בעליות מגל מערכות, שמזנקת בשעה זו ב-14.3% למחיר של 12.5 דולר, וממשיכה בכך ניתור מרשים שרשמה ביום שישי האחרון, של 19.1% במחזורי מסחר גבוהים פי 5 מהממוצע. את העליות במניה ניתן לייחס להערכה כי החברה, המייצרת מערכות אבטחה היקפיות ממוחשבות תיהנה מעלייה בביקושים על רקע המשך החששות מפיגועים בשדות תעופה ועל מטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully