וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

5.3.2008 / 23:25

מדד נאסד"ק עלה ב-0.6% ודאו ג'ונס הוסיף 0.3%. עליות חדות במחירי הסחורות לא הצליחו להעיב על המגמה החיובית ביום המסחר

עליות חדות במחירי הסחורות ודיווחים על כך שאמבק (סימול ABK), חברת ביטוח האג"ח השנייה בגודלה בארה"ב, תאלץ לבצע הנפקה נוספת של כ-1.5 מיליארד דולר בכדי לשמור על דירוגה AAA - לא הצליחו להעיב על המגמה החיובית ששררה במהלך היום והמסחר ננעל בעליות שערים קלות.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.6% לרמה של 2,272 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 0.3% לרמה של 12,254 נקודות. מדד S&P 500 התחזק ב-0.5% לרמה של 1,333 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות שערים במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.114% לרמה של 3.693%.

מחיר הנפט רשם אמש זינוק של כמעט 5% לשיא של 104.52 בבורסת הסחורות בניו יורק. זאת, על רקע החלטת ארגון אופ"ק להותיר את תפוקת הנפט שלו ללא שינוי ובעקבות נפילה בלתי צפויה במלאי הנפט השבועי בארה"ב.

נתוני הפיטורים במשק האמריקאי לחודש פברואר העידו על ירידה מסויימת במספר המפוטרים לעומת חודש ינואר. הנתונים שפורסמו סיפקו עידוד קל למשקיעים. בסיכום חודשי דווח על כ-72 אלף מפוטרים לעומת כ-74 אלף בחודש הקודם.

עם זאת, נרשמה בחודש פברואר ירידה חדה של 23 אלף, במספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב. מדובר בירידה ראשונה מזה חמש שנים, על רקע ההאטה הכלכלית ובעקבות המשבר המחריף בשוק הדיור והידוק תנאי האשראי - המאלצים חברות לקצץ בהוצאות ולפטר עובדים. כך עולה מדו"ח התעסוקה שפירסמה היום חברת ההשמה ADP.

כשעה לפני פתיחת המסחר פירסם הממשל האמריקאי את נתוני הגידול ביעילות התוצר במשק האמריקאי, שהראו עליה של 1.9% ביעילות הייצור, עליה חדה מזו שצפו האנליסטים, שעמדה על 1.8%.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר פורסמו נתוני הזמנות המפעלים האמריקאים. הנתונים הראו ירידה של 2.5% בהזמנות לחודש פברואר.

משרד האנרגיה האמריקאי דיווח על נפילה של 3.1 מיליון חביות במלאי הנפט בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-29 בפברואר ל-305.4 מיליון חביות, לעומת תחזיות האנליסטים לעלייה של 2.1 מיליון חביות במלאי הנפט השבועי. מלאי הבנזין השבועי רשם עלייה של 1.7 מיליון חביות.

מניית גוגל התאוששה מנפילה של כ-2.7%, אמש, שהופעה מעזיבתה של שריל סנדברג, סגנית נשיא לפעילות ומכירות מקוונות גלובליות, לטובת תפקיד סמנכ"ל תפעול של פייסבוק, הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם. סנדברג, אשר היתה הכוח המניע מאחורי הקמת זרוע התרומות של גוגל, google.org, עלתה לכותרות בשנת 2006 לאחר שביצעה טעות עסקית שעלתה לגוגל כמה מיליוני דולרים.

על פי דיווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס" מחפשת ענקית האינטרנט יאהו אחר דרכים בכדי לעצור את הצעת הרכש של מיקרוסופט, שצפויה לעלות לדיון באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה. בין הצעדים שנשקלו נכללה אפילו דחיית האסיפה השנתית עצמה.

מניית צ’ק פוינט המשיכה במגמהה השלילית שהחלה אמש עם פרסום הדו"ח הכספי השנתי המלא של החברה ל-2007. מן הדו"ח עלה כי הקיפאון היחסי במניית החברה הביא אשתקד להמשך מגמת הירידה בהיקף מימושי האופציות של מנהלים ועובדים בחברה, ולעלייה במספר האופציות שפקעו מבלי להניב רווח לבעליהן.

מניית ריטליקס זינקה על רקע הסכם השליטה החדש שנחתם אמש בין המייסדים בארי שקד ובראיין קופר לבין קרן פימי שמנוהלת בידי איש העסקים ישי דוידי.

דלתא גליל (סימול: DELT) שבשליטת אייזיק דבח הודיעה היום על כוונתה להימחק מהמסחר בנאסד"ק החל ב-27 למארס השנה. הסרת הרישום בבורסות האמריקאיות היא תוצאה של שתי סיבות עיקריות: פחות מ-5% מסך המחזור במנייה היה בנאסד"ק ועלות הרישום הכפול וההתחייבות שהיא עשויה לשאת בגין תקנות חשבונאיות לפני סרבנס-אוקלי.

חברת הדלק אלון USA (סימול ALJ) נפלה ב-4.4% בעוד המשקיעים ציפו לדו"חותיה לרבעון הרביעי של 2007 ולשנה כולה, אשר התפרסמו לאחר סיום המסחר בוול סטריט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully