וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עבר לעליות של כ-1% על אף החשש מהתפתחות המתקפה; מאינד CTI מאבדת כ-13%

גיא ימין

8.10.2001 / 19:42

ECI מזנקת בכ-12% בסיוע העלאת המלצה מצד UBS ורבורג; ביוטכנולוגיה רושמת ירידה של כ-12%; צורן מאבדת 14.7%

הדי המלחמה בה פתחה ארצות הברית באפגניסטן משפיעים על השווקים ביום המסחר הראשון השבוע בוול סטריט, אך היעדרם של דו"חות שליליים משנה בשעה זו את כיוון המסחר במניות הטכנולוגיה. בשעה זו עולה מדד הנאסד"ק ב-0.8% אל מעבר לרמת ה-1,600 נקודות. מדד הדאו ג'ונס עבר לעליות קלות. היום לא נערך מסחר באיגרות חוב בוול סטריט, בשל חופשת "יום קולומבוס", אך המסחר במניות מתנהל כסדרו, אם כי במחזורים נמוכים יחסית לממוצע.

בהיעדרם של נתונים מקרו כלכליים חשובים ושל דו"חות רבעוניים משמעותיים, את הטון נותנות פרשנויות גיאו פוליטיות יותר מאלו הכלכליות. עם זאת, גם הורדות תחזיות מצד בתי ההשקעות מכבידות על המסחר. היום הוריד בית ההשקעות ליהמן ברדרס את תחזיות הרווח לסיסקו, על רקע החשש מהיעדר הצפיות בשוק רשתות התקשורת, ומניית החברה יורדת בשעה זו ב-1.3%.

הירידות בפתיחה באות בניגוד למגמה הכללית בימי המסחר האחרונים. השבוע החולף היה שבוע חיובי עבור המדדים המובילים, אך המגמה הנוכחית אינה מסמנת את המשכן של העליות - בסיכום שבועי עלה הנאסד"ק ב-8.4% ומדד הדאו ג'ונס הוסיף 2.3%.

העלאת המלצה לאי.סי.איי אחרי אזהרת ההכנסות

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. אי.סי.איי , הנסחרת סביב מחיר שפל של 2 דולרים למניה, מוסיפה עתה 11.8%. ספקית ציוד הטלקומוניקציה הורידה אתמול את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי, אך לא התייחסה לשורה התחתונה, וייתכן שמכך שואבים המשקיעים עידוד.

הנהלת החברה מצפה עתה להכנסות של 250-255 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת צפי להכנסות של 260-276 מיליון דולר. את הירידה בהכנסות תלתה אי.סי.איי בחולשה שחווה חטיבת התמסורת אנאוויס, שצפויה להציג הכנסות של 16-17 מיליון דולר ברבעון, לעומת הכנסות של 30.5 מיליון דולר ברבעון השני.

לעליות במניה תורמת גם העלאת ההמלצה לאי.סי.איי שמספק לאחר האזהרה בית ההשקעות UBS ורבורג. האנליסטים העלו את ההמלצה למניית אי.סי.איי מ"החזק" ל"קנייה" על רקע מחירי השפל במניה, ועל רקע הידוק החגורה של הנהלת החברה בכל הנוגע להוצאות. בית ההשקעות מצפה עתה להפסד של 28 סנט למניה ברבעון השלישי, לעומת הערכות אופטימיות קודמות להפסד של 20 סנט למניה בלבד.

מאינד וביוטכנולוגיה: החברות החדשות במועדון

המשקיעים קיבלו בפחות התלהבות את התחזיות שסיפקה היום מאינד CTI , ומניית החברה מאבדת 12.8% למחיר של 1.2 דולרים. החברה, המספקת שירותי בילינג, הודיעה כי היא מצפה להכנסות של 2.2 מיליון דולר ברבעון, ולהפסד נקי של כמיליון דולר, בשל ההאטה הכללית בשוק.

לשורת המזהירות הצטרפה גם ביוטכנולוגיה כללית באזהרת הכנסות ורווח חמורה, ומניית החברה נופלת ב-11.9% למחיר של 7.5 דולרים. החברה הודיעה כי היא מצפה להכנסות של 7.1-8.1 מיליון דולר ברבעון השלישי, ירידה של כ-80% לעומת הרבעון השני.

כמו כן, ציינה הנהלת החברה כי היא מצפה לרווח של 5-6 סנט למניה, תחת רווח של 10 סנט למניה ברבעון השני. לירידות ברמת ההכנסות תרמה הצטברות מלאים של תרופת האוקסינדרון אצל ספקי החברה.

מגל - זינוק של כ-140% במחיר המניה מאז ה-11 בספטמבר

בולטת בעליות מגל מערכות, שמזנקת בשעה זו ב-11% למחיר של 12.1 דולר, וממשיכה בכך ניתור מרשים שרשמה ביום שישי האחרון, של 19.1% במחזורי מסחר גבוהים פי 5 מהממוצע. את העליות במניה ניתן לייחס להערכה כי החברה, המייצרת מערכות אבטחה היקפיות ממוחשבות תיהנה מעלייה בביקושים על רקע המשך החששות מפיגועים בשדות תעופה ועל מטוסים. מאז חודש המסחר בעקבות פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר ניתרה מניית החברה ב-142%.

רקע דומה מאפשר היום עליות במניית ICTS (סימול ICTS), שמוסיפה עתה 15.9% למחיר של 10.5 דולרים. החברה מספקת שירותי אבטחה לטיסות ושדות תעופה, ובימים בהם נפילות והתרסקויות מטוסים הפכו לדבר שבשגרה צפויה אף היא להנות מגידול בביקושים לשירותיה.

עוד בולטת מרקורי , שרושמת עלייה של 4.7% למחיר של 27.2 דולר; טריון , שמוסיפה 6.3% וצורן שיורדת ב-14.7% למחיר של 21.3 דולר, על אף המומנטום החיובי הכללי במגזר השבבים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully