וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי ירד ב-2% בעקבות התקפות ארה"ב על אפגאניסטן

סוכנויות הידיעות

8.10.2001 / 18:59

החוזים על הנפט הגולמי לנובמבר ירדו למחיר של 21.95 דולר לחבית ב-NYMEX, ומחיר החוזים לנובמבר על נפט גולמי מסוג ברנט ירד ל-21.53 דולר לחבית בלונדון

מחיר הנפט הגולמי ירד ב-2% בעקבות התקפות ארה"ב על אפגאניסטן אתמול, למרות שאספקת הנפט מהמזרח התיכון לא נפגעה.

בעקבות ההתקפות הודיעה ארגון אופ"ק, האחראי ל-40% מהספקת הנפט בעולם, כי אין בכוונתו לקצץ בתפוקה, לפחות עד אשר יתברר כיצד האירועים האחרונים ישפיעו על מחיר הנפט ותפוקתו. עם זאת, חלק מהמדינות החברות בארגון יצואניות הנפט הודיעו כי קיצוץ בתפוקה אפשרי, נוכח הירידה בביקוש לאנרגיה עקב הירידה בתעבורה האווירית.

החוזים על הנפט הגולמי לנובמבר ירדו למחיר של 21.95 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק (NYMEX), מחיר הנמוך ב-30% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2000. מחיר החוזים לנובמבר על נפט גולמי מסוג ברנט ירד ל-21.53 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון.

מחיר סל הנפט הגולמי של אופ"ק נותר נמוך מטווח היעד של הארגון, 22-28 דולר לחבית, זה היום העשירי הרציפות. הסכם בלתי רשמי בין חברות אופ"ק קובע כי יתבצע קיצוץ של התפוקה ב-500 אלף חביות ליום אם המדד נותר נמוך מ-22 דולר במשך 10 ימים ברציפות.

איראן ועיראק, יצואניות הנפט ה-2 וה-4 בגודלן בארגון אופ"ק, מתנגדות להתקפות ארה"ב באפגאניסטן, אך ערב הסעודית, היצואנית הגדולה ביותר, התחייבה להשלים כל מכסה של תפוקת נפט שתידרש במקרה של מחסור בנפט בעקבות הפעולה הצבאית האמריקאית. שבע מתוך 11 החברות באופ"ק נמצאות במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully